3 autostoeltjes op de achterbank?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door suus1982, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hallo!

Over 6 weken verwachten wij ons derde kindje. Onze oudste zal dan bijna 3 jaar zijn en de middelste 1,5 jaar. Deze 2 kids zitten op dit moment allebei in een maxicosi tobi op de achterbank van onze fiat stilo SW. We hebben een hele tijd geleden even een test gedaan met een derde tobi erbij en ook dat ging net! Dus ik dacht: geen probleem straks!
    Maar...nu ging ik vandaag even passen en meten met de autostoel voor de baby erbij en toen bleek het toch wel wat lastiger allemaal!
    Er zijn ongetwijfeld veel meer mensen die met dit praktische 'probleem' zitten en niet direct van plan zijn om een andere auto aan te schaffen!?
    Hoe hebben jullie dit opgelost? Zijn er tips of suggesties voor welke combinatie van autostoeltjes bijvoorbeeld wel ideaal zou zijn? Ik vind onze oudste in het midden op alleen een zitverhoger nog wel erg eng....Heb haar liever wat beter beschermd!
    Ik ben erg benieuwd en hoop dat iemand me de gouden tip kan geven ;)
    Alvast bedankt!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben zelf een vrij normale auto (2x driepuntsgordel, 1x tweepunts in het midden), bij ons zit de oudste sinds haar derde op een zitverhoger met vaste rugleuning, jongste zit in een romer eclipse autostoel (nieuw gekocht voor de tweepuntsgordel) en daarnaast past prima het oudere autostoeltje (beetje standaard stoeltje tot een jaar of 3) of de maxicosi.

Hier was de optie of de oudste op de zitverhoger in het midden met alleen de tweepuntsgordel, of de romer king eclipse kopen die erin kon. Aangezien ik de oudste liever achter een autostoel heb (helemaal met de tweepuntsgordel) werd het dus de laatste optie waarbij de middelste straks ook in het midden zit. Maar of dat wat betreft afmetingen scheelt tov 3x een Tobi. Dat weet ik niet, zitverhoger is wel wat smaller gok ik zo..

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Past er nog een volwassene achterin, tussen de Tobi's? Want dan kun je de MC zolang voorin doen, als jullie met het hele gezin op pad gaan. Wel de airbag uitzetten. ;)
    Bij mijn man moest de MC sowieso voorin, omdat de gordel achterin niet lang genoeg was.

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @ladyxochi: Tja er kán een persoon tussen de twee tobi's, maar voor autoritten langer dan een half uur is dit niet echt een feest! Wij nemen nu ook wel eens schoonmoeder mee tussen de kids in op de achterbank maar die zit dan met d'r heupen scheef er tussen gepropt ;) hihi! Niet echt ideaal dus, zeker niet als we langere afstanden moeten overbruggen...

@abri: Wij hebben wel 3 3puntsgordels in de auto, de middelste komt gewoon uit de rugleuning bovenin. De pest is alleen dat als ik een tobi in het midden zet, deze helemaal schuin kan gaan hangen als er nog een andere autostoel naast geplaatst wordt....En dat komt omdat de bank in 2-en deelbaar is en er een hoogteverschil zit tussen beide delen. Misschien moet ik inderdaad eens kijken of ik de tobi alleen in het midden zet en dan een verhoger met leuning (welk merk bedoel je dan bijvoorbeeld? is dat iedere willekeurige groep 2/3 stoel?) aan de ene kant en de maxicosi voor de baby aan de andere kant...Kijken of ik dat erin gepropt krijg? :D

Ik zal het morgen eens testen!

Iemand nog verfrissende andere opties?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Man in de kofferbak? ;)

6. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    :D We hebben ook een behoorlijke dakkoffer :)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze buren hun kids zijn 3, bijna 2 en baby. Ze hebben een peugot 307 en een maxi cosi rodi voor de oudste, een romer king plus voor de middelste en maxi cosi cabrio + easybase voor de jongste.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Suus
    Ken het probleem.... Moet ook nog gaan testen met de MC in het midden naast de twee Tobi's maar ik denk dat het proppen wordt... En dan dachten we met onze Octavia wel en ruime gezinsbak te hebben.... Als het even kan wordt onze volgende auto een Touran, daar past het wel... Maar deze moet helaas nog een paar jaar mee.

9. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    JA ik heb het! Het is me gelukt! Ik ben gelijk ook even langs mijn ouders gecrossd want die hebben voor onze oudste al een MC Rodi.
    Wat ik heb gedaan:

Eerst in het midden in de 3 puntsgordel de tobi voor Stijn van 1,5 jaar. Deze heb ik er recht en muurvast ingezet.
    Toen links de Rodi voor Maud van bijna 3 erbij gezet (gordel in gordelhoudertje proppen is daarbij de grootste klus helaas...maargoed, beter dan een andere auto)
    En als laatste rechts de MC voor de baby erbij gezet en ook dat is gelukt ondanks het gepiel met de gordel...EN ook een fijne bijkomstigheid: de deuren kunnen nog dicht ook! :D Me=happy! :D
    Nu bij thuiskomst heb ik de MC Rodi weer teruggewisseld voor een MC Tobi, want daar past onze oudste nog prima in en is natuurlijk nóg net wat veiliger, dus gaan we de komende tijd zo maar eens wat stukjes rijden! ;) Keigoed zeg ik!

@collo: MC tussen 2 tobi's proppen is echt GEEN optie hoor! Die moet je er steeds tussen zetten en er ook weer tussenuit halen....nee, ik hoop voor jullie dat je aan mijn oplossing ook een goede hebt ;) begin in ieder geval vanuit het midden en werk naar buiten, dat doet wonderen :D

@andere meiden: thanks voor jullie tips en meedenkerij! Dankzij jullie kwam ik bij mijn laatste plannetje en test! :D

10. Wij hebben dus 2x3puntsgordel en 1x2puntsgordel
    Onze kids zijn net 4,bijna2 en bijna beeb.
    Wij hadden bedacht om de oudste in het midden op de stoelverhoger met rugleuning in de 2puntsgordel en dan de jongste 2 aan de buitenkant.
    De oudste zal weinig in de auto ziitten in vergelijking met de jongste 2 dus het makkelijkste zo.
    Hopelijk werkt het ook goed en zit ze vast genoeg.

xxxxxx

11. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Wat een werk he.
    Ik wilde wel achterin zitten omdat we zelden langer dan een half uur rijden maar jammer genoeg kan de airbag niet uit :(

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben straks ook 3 stoeltjes achterin. Oudste gaat op een verhoger in het midden (is dan 6 jaar), middelste van bijna 4 in de Rodi aan de ene kant en jongste in de MC aan de andere kant. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij moet dat wel passen.

Als je de stoelverhoger in het midden zet, dan zit je oudste kind toch wel min of meer klem/beschermd aan de zijkant, door de zijkanten van de andere twee stoelen.

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @luppy: Ja als je oudste 6 is kan die ook prima op alleen een verhoger...Hier moet de oudste nog 3 worden...;)

14. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier de oudste in een romer 2/3. De middelste in de mc tobi. En de jongste in mc cbraiofix easyfix. De tobi staat hier ook in het midden en past prima (ford s-max). Gelukkig is het probleem bij jullie ook opgelost!! Altijd een gepuzzel die stoelen.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja dat las ik ook wel, daarom schreef ik erbij dat de oudste nog wel redelijk klem zit tussen 2 andere stoelen. Voor lange ritten zou je evt. nog een kussentje aan de zijkant van de Rodi kunnen doen, kan hij/zij daar lekker tegenaan leunen.
    Het is niet ideaal, maar als het niet anders past, dan mag en kan het wel zo.

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier een maxi cosie prior in het midden en aan beide zijden een rodi.
    Met gordels inderdaad een beetje moeilijk, maar ze zitten wel goed.
    Vanaf volgend jaar maart mag in iedergeval 1 van de kids in de achterbak, erns kijken of de baby er dan op de achterbank kan ipv een rodi.

17. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Het hoeft niet hè (ik begrijp natuurlijk wel dat je het graag wil!).
    Ik weet van mijn zwager, dat als het niet past het niet hoeft.
    Heb even op Google gekeken en kwam op de site van de politie zelf en daar staat

Te weinig plaatsAls er op de achterbank van de auto al twee kinderzitjes in gebruik zijn, is er vaak geen plaats meer voor een derde. In dat geval mag een kind op de overgebleven zitplaats de gordel gebruiken.

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier een audi a6. best een ruime wagen... maar een rodi, een tobi en een mc cabriofix (met easyfix) passen ook niet naast elkaar;) had gehoopt van wel.
    dochter mag vanaf volgend jaar op een gewone verhoger, dus geen rodi meer. want die rugleuning is te breed. als die smaller was zou het wel passen, al is het dan nog erg lastig met gordels vastmaken.
    goed dat het gelukt is!!

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben een andere auto gekocht. Ik vond het mega onhandig steeds de gordels vast en los te maken en ik maakte regelmatig veel maar vaak korte ritjes. Daarnaast vond ik het heel gevaarlijk dat bij een ongeluk oid de stoeltjes echt geklemd zaten en je in nood niet goed bij de gordels komt.

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben een nieuwe auto gekocht... En we zijn er echt heel blij mee! Alles past ruim, de kinderen hebben zeeën van ruimte en ze zijn gewoon gemakkelijk vast te zetten! We hebben nu een ford s max, echt geweldig!

We wilden namelijk perse alledrie in n zitje ook de oudste dus met rugleuning (hij slaapt veel in de auto). En we gaan geregeld op pad, dus ik wilde graag voorin kunnen zitten. Ook maken we gebruik van n easybase voor de mc en die moet dus echt in het midden van de zitting staan net als de romer king plus van de middelste, die zit ook met isofix. We hebben voor de oudste de ferofix, maar geen isofix in het midden, dus die zit wel 'los'.

Deel Deze Pagina