We vliegen as woensdagochtend vanuit Eindhoven naar Barcelona (vliegveld Gerona dan) (Ryanair) En vrijdagochtend weer terug vanuit Barcelona naar Eindhoven. (Transavia) Hebben jullie nog tips voor ons? - een link voor duidelijke uitleg qua openbaar vervoer. - waar kan je lekker eten (niet te duur) - en wat moeten we absoluut zien. Planning tot nu toe: Eerst naar het hotel, daar de winterjassen en de 2 kleine tassen afgooien. Daarna lekker de stad in om sfeer te proeven en te winkelen. Donderdag: hotspots bekijken. Vrijdag na het ontbijt weer terug
Ik vind Barcelona een heerlijke stad! Meestal doen we een boel gewoon lopend, maar volgens mij kun je ook fietsen huren. Het OV is verder prima geregeld! In Madrid heb ik gegeten bij een restaurant dat Lateral heet, een tapasrestaurant waar je verschillende hapjes van de kaart kan eten. Dit concept schijnt ook in Barcelona te zitten.
Wij zijn vorig jaar 1 dag in barcelona geweest en hebben toen een tour met de hop on hop of bus gedaan. Dan zie je bijna alle mooie dingen die de stad te bieden heeft. Je kan overal waar je wil uitstappen. S'avonds is de fonteinenshow super mooi om te zien. Natuurlijk het voetbalstadion en de kerk.
Ken Lateral ook van Madrid..dikke aanrader! Verder vind ik Cien Montaditos ook een superleuk concept..zal vast en zeker ook in Barcelona zitten.
Leuk! Vliegveld Girona ligt wel een stuk verder weg dan El Prat, dus daar moet je even goed rekening mee houden. Vooraf even tickets voor de Sagrada Familia regelen. Bezoekje aan de Mercat de la Boqueria (overdekte markt) is leuk, kabelbaan vanaf de Montjuïc, eten bij leuke bakkertjes die overal te vinden zijn, rondwandelen en sfeer proeven, allerlei bouwwerken van Gaudi, allerlei plekken opzoeken uit de boekenreeks van Zafón… Ben er vorig jaar nog geweest en zou me zo weer vermaken. Ik zou trouwens geen winterjas meenemen maar een goede tussenjas. Echt heel warm is het er nu niet maar als je een heel dikke winterjas hebt dan is het misschien net te warm.
Oh ja, Cien Montaditos, daar hebben wij in Madrid heerlijk geluncht. Allemaal kleine broodjes, zodat je een aantal broodjes kunt kiezen met verschillend beleg. Ik zie dat ze ook in Barcelona zitten. Wij gaan in maart een paar dagen naar Barcelona. Mijn man moet erheen voor een congres en blijft dan daar en ik vlieg er donderdagmiddag heen. Dan hebben we lekker een paar dagen samen (zondag terug). Heb er al helemaal zin in. Zeven jaar geleden zijn we ook een lang weekend in Barcelona geweest. Toen hebben we heerlijk gegeten bij La Crema Canela vlakbij het Plaza Real. Een gezellig restaurantje en de prijs viel reuze mee.