M'n zoontje drinkt nu al ongeveer 3 weken veel minder dan normaal. Hij kreeg altijd 4 flessen van 200 ml en vaak tussendoor nog diksap. Dat ging zo goed als op. Hij kreeg 2 tandjes en werd snipverkouden en sindsdien drinkt hij steeds minder. De verkoudheid is zo goed als over, hoewel ik nog wel veel slijm hoor. Van z'n tandjes heeft hij ook geen last meer. Ik hou het nu al anderhalve week bij. Meestal komt hij uit op 450 tot 500 ml vocht. Vandaag was echt een ramp. Tot nu toe heeft hij pas 250 ml op. Straks krijgt hij nog z'n laatste fles, hopelijk drinkt hij die wel leeg. Alles wat ik met een lepel geef, gaat wel naar binnen. Hij krijgt fruit, yoghurt en groentehap. Maar als ik met de fles kom, drinkt hij een paar slokjes en schudt dan met z'n hoofd en houdt z'n mond stevig dicht. Nu begint hij natuurlijk ook nog last te krijgen van verstopping. Ik heb inmiddels alles geprobeerd qua vocht: Tuitbeker, rietjesbeker, nieuwe speen, large speen, koude melk, diksap, water. Zijn er mensen die dit herkennen? Wat kan er aan de hand zijn dat hij niet wil drinken? Misschien dat ik morgen toch maar langs de huisarts ga, want ik weet het nu echt niet meer!
heeft hij geen oorontsteking? Dan doet het zuigen pijn aan zijn oortjes, heeft Britt nl ook gehad. (in yoghurt en fruithapjes zit trouwens ook een boel vocht, misschien helpt dat?)
Moesje, hebben ze je toen iets gegeven tegen de oorontsteking? Ik heb de assistente van de huisarts gesproken en gevraagd of het mogelijk was dat hij ooronsteking had. Ze zei dat het zou kunnen, maar dat er toch niets tegen te doen is. Behalve blijven spuiten met neusspray om de luchtwegen vrij te krijgen. Hij heeft geen koorts, is vrolijk en begint niet te huilen als ik hem neerleg. Als hij koorts heeft, moet ik wel langskomen. Ik geef inderdaad iedere dag yoghurt en fruithapjes. Pap geef ik in de laatste fles. Als hij die ook maar half drinkt, probeer ik hem de rest via een lepel te geven, maar vaak stopt hij dan ook weer snel. Gisteren ben ik uitgekomen op 400 ml vocht, dus buiten het fruit en yoghurt. Vanochtend heeft hij z'n eerste fles wel helemaal leeggedronken (200 ml), maar van de 2e fles maar 60 ml.
Hoi MissV, Kan het geen sprongetje zijn. Onze kleine meid had het zelfde als Julian toen ze 7.5 mnd oud was. Ook tandjes, niet/weinig willen eten drinken. Na 2/3 weken was ze weer de oude. En je moet fruit/yoghurt ook tellen als vocht hoor, alle beetje helpen. Wij gaven der op een gegeven moment maar meer fruit, had ze meer vocht binnen. En spelen onder der douche (ze neemt stiekem slokjes van de douche) Veel succes
ik heb dit met Belle ook normaal drinkt ze met gemak 4 flessen van 200ml op het moment drinkt ze haar flessen ook niet leeg ik denk begin van een sprong
Dan hoop ik maar dat het inderdaad een sprongetje is. Voor vandaag zit hij nu al op 450 ml en z'n laatste fles komt nog. Dus ik ben al dik tevreden! Misschien is dit een inhaaldag omdat hij gisteren zo weinig heeft binnengekregen, maar ik hoop dat het nu iedere dag een stukje beter gaat. Chantal, hoe oud is Belle nu, ook ongeveer 7,5 maand?
hier nog eentje! Eten gaat goed, alleen die fles! Maak ik er nou pap van gaat het goed, dat hapt hij lekker weg. Zodra hij de fles melk ziet begint het al... Het ligt niet aan de fles, want als er nou diksap inzit, drinkt hij wel! Ik snap er helemaal niks van
gek hoor ik maak me ook zorgen want bij marissa is het hetzelfde verhaal ze is nu 7 maanden. ze dronk 4 flessen van 200 zeer snel op en ineens wil ze nie tmeer, de fles sochtens en savonds gaan redelijk, zon 180 cc maar die van 11 en 15 uur wil ze niet, met moeite drinkt ze dan 100 cc op. maak me ook zorgen. ze slaapt ook slechter en word snachts ook af en toe wakker. phhh vind het wel moeilijk hoor. en zitten ook nog met een hoop allergieen voor melk en fruit. groetjes debby
Goh, dus er zijn meer kindjes die hetzelfde hebben rond de 7 maanden! Aan een kant lucht me dat op, maar de zorgen blijven natuurlijk. Het lijkt erop dat Julian nu iets meer gaat drinken, we komen nu uit op tussen de 500 en 550 ml. Eigenlijk nog niet genoeg, maar als er nu een stijgende lijn in zit, vind ik het prima. Debby, is Marissa ook verkouden of verkouden geweest?
nee eigenlijk is ze niet verkouden, zomaar ineens heeft ze er geen zin meer in. er zitten wel tandjes te werken. de fles van 11 uur daarnet wilde ze helemaal niet, dronk maar 50 cc. vind het wel frustrerend hoor. en mag ze nog geen diksap geven i.v.m alergie. ik zit ook te twijfelen zou ze mischien naar 3 flessen willen in plaats van 4 maar ja op welke tijden moet je ze dan geven. ze eet om 17 uur groeten zonder aardappel en vlees en sochtens zijn we nu begonnen met peer maar ze mag nog maar een paar hapjes ook i.v.m alergie. groetjes debby