Slapen baby 10 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caroline80, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Wij hebben een zoontje van 10,5 maand die echt ontzettend loopt te klooien met slapen. Normaal sliep hij ’s ochtends 1,5 uur en dan ’s middags nog een klein uurtje. Dan rond 7 uur naar bed tot een uurtje of zeven in de ochtend. Wat ik eerste merkte was dat de nachten onrustiger werden. Veel wakker en ook ’s ochtends vroeg wakker. Meestal rond uurtje of vijf. Dan even recht leggen en dan sliep hij vaak nog wel even. Hij is in zijn slaap wel heel onrustig. Nou is hij ook van alles en nog wat aan het ondernemen. Proberen te lopen, kruipen, staan. Wellicht dat dit hier iets mee te maken heeft dat hij zo onrustig slaapt. Nu is het al een aantal dagen zo dat hij overdag in de ochtend nog maar een klein uurtje slaapt en als ik geluk heb ’s middags nog een half uurtje. Nu zit ik dus te twijfelen wat ik zal doen. Proberen over te gaan naar 1 slaapje? Ik vind hem daar nog zo jong voor. Maar hoop dus eigenlijk dat hij met 1 slaapje wat langer gaat slapen tussen de middag en ook ’s nachts wat beter zal slapen. Vind het lastig. Aan de andere kant denk ik weer als ik hem dus ’s ochtend wel op bed leg, slaapt hij wel, dus zal toch wel moe zijn. Hij slaapt dan wel, maar wel kort. Merk ook de laatste dagen dat hij wat hangeriger is dan normaal. Wat zouden jullie doen? Vindt het zo zielig als hij niet aan zijn slaap toe komt. En het is voor ons supervermoeiend.

Groetjes Carola

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heel herkenbaar.. Mijn jongste is bijna 10 maand, maar heeft hetzelfde verhaal ook al 2 weken.

Dat om 5 uur wakker worden lijkt hier vooral een knuffelbehoefte. Want als we hem even 5-10 minuten vasthouden en knuffelen dan slaapt hij vaak nog wel door tot na 7 uur.

Hij begon vorige week ook steeds later moe te worden op de ochtend, tot hij vrijdag echt maar 1 slaapje had van half 12 tot 2.
    Alleen nu is hij flink verkouden en ligt dus 's ochtends er weer vroeger in. Dan is dat 2e slaapje ook wel nodig.

Bij mijn oudste duurde die overstap van 2->1 slaapje echt lang. (beetje door oorontstekingen ook). maar hij heeft zeker een maand lang om en om 1 of 2 slaapjes gedaan. Dus 1 dag 1 slaapje, 's avonds vroeg erin, dag erna vroeg eruit, dus weer 2 slaapjes. Daardoor 's avonds laat en de dag erna ook later op..

Ik laat het nu gewoon even gaan door die verkoudheid, en doordat hij gaat staan en de wereld ontdekt.. Dus ga even op zijn behoeftes af. Maar anders zou ik wel proberen om het naar zo'n half 12 tot 2 slaapje te komen. Dat was wel ideaal..

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier sinds twee weken ook gerommel met slaapjes en vooral in de middag wat hangerig, zal bij de leeftijd/ontwikkeling horen!?!

Hij deed hier altijd twee slaapjes van elk 2/2.5 uur en nu vaak eentje van 1.5/2 uur. Gister heeft ie 's morgens een uurtje op bed geslapen en 's middag een half uurtje in de box.
    Hij is nu ook vrijwel elke nacht wakker maar hoef er dan niet voor 'm uit, hij ligt dan hele verhalen te vertellen...wel een leuk gehoor maar tja tussen 05 en 06 slaap ik liever nog :D
    Hij valt vervolgens wel weer in slaap tot een uur of 8.

Soms denk ik dat ie moe is en leg 'm op bed maar slapen ho maar. Ga soms ook wel 's middags samen met hem op de bank en dan wil ie ook nog wel eens een tukkie doen. Ik laat het eigenlijk aan hem over...

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Oh wat herkenbaar!!

Hier echt precies hetzelfde verhaal.... Ook als een tijd onrustig snachts/soms klaar wakker. En savonds na elk uur vaak huilen/wakker. :(

Sinds een week dat hij sochtends niet meer wil slapen of slechts een kwartier (voorheen 1.5 tot 2 uur) en smiddags ook.

Paar keer heb ik hem nu tegen 11 uur in bed gelegd en werd hij 14u wakker.

Ik kijk nu maar of ie moe aant worden is, en leg hem dan in bed. De ene dag is hij meer moe dan de andere, ligt eraan of hij snachts een beetje goed geslapen heeft..
    Merk wel dat hij heel eenkennig aan het worden is en verlatingsangs heeft. Als ik maar wegloop of hem op de grond zet is het huilen. Hoort bij deze leeftijd.

Ik hoop igg dat het een periode is want het breekt me op!

Zou gewoon op 1 slaapje overgaan, vaak is die toch een stuk langer!

5. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Mijn zoontje zit nog op 3 slaapjes. Wel korte slaapjes.
    8.00 tot 8.45
    12.00 tot 13.00 a 13.30
    15.30 tot 16.00

Deel Deze Pagina