De keuken zit erin, nu moeten we nog een nieuwe eettafel uitzoeken. En dat is een dilemmaatje. In de ruimte zou een vierkante tafel echt perfect passen. Maar ik heb mijn bedenkingen voor een vierkante tafel. We willen een tafel voor 6-8 personen. Is een vierkante tafel die daar groot genoeg voor is ( denk dan aan 160 bij 160 cm) wel gezellig als je er met z’n viertjes aan zit? Is dat wel praktisch, bv als je elkaar iets aan moet geven? Een rechthoekige tafel kan ook wel, 230 bij 110 cm, maar is net iets minder mooi in de ruimte. Rond is geen optie, vind ik heel onhandig in een grote uitvoering. Zit je op een rijtje of een heel eind uit elkaar. wie heeft ervaring en tips? Oh, en evt leuke foto’s zijn ook welkom!! Zoeken nml ook nog leuke stoelen dus hoop op inspiratie!
160x160 lijkt mij inderdaad wel erg groot, dan zit je best ver uit elkaar, zelfs als je aan dezelfde kant zit. Ik heb even gemeten hoeveel ruimte 2 stoelen hier innemen en dan zijn ze niet klein en staan ze niet tegen elkaar, en dan zou 140x140 al ruim zijn met 2 stoelen aan 1 kant. Als ik ga kijken zijn standaardmaten 130x130 en 140x140. Ik zou dan voor de 140x140 gaan zelf als vierkant het mooist past en je de ruimte hebt. Ik zou eigenlijk zeker in een winkel gaan kijken ook.
dank voor je reactie! We gaan ook zeker kijken. Ik ben bang dat de stoelen/benen onder de tafel tegen elkaar aankomen bij 140x140, snap je wat ik bedoel. Omdat je aan alle kanten zit ipv zoals bij een rechthoekige aan 2 kanten.
Jaaa hier een vierkante tafel van 1.60x1.60 wij zitten met zn vieren bij elkaar, haha hoe leg ik dat nu uit. 2 naast elkaar op de kopse kant en dan 2 om het hoekje. Die 2 zitten dan wel ver uit elkaar en moet er doorgegeven worden. Maar je hebt heerlijk de ruimte en ik zou niet anders meer willen. Wij zitten dus als je op de foto kijkt met zn vieren van voren. Dochter links, dan ik, zoon naast mij en man daar weer naast.
Ja, dat snap ik wel. Denk dat ik daarom ook eerder voor 140 zou gaan dan voor 130. @tuc , is dat echt 160? Dat ziet er toch niet zo groot uit als ik dacht. Dan zou ik toch voor 160 gaan, haha. Zie je, zelfs met opmeten is het toch weer heel anders dan echt zien en ervaren .
Ja echt 1.60 De originele tafels waren 1.50 in totaal en we hebben een stukje aan beide kanten laten over hangen.
Ik ben ook gastouder en kan dus met gemak met 6 kindjes aan tafel zitten zonder dat ze ergens bij kunnen, echt ideaal