Onze oudste wordt binnenkort 5 en viert dan ook haar eerste kinderfeestje. Uitnodigingen zijn verstuurd, de meiden kunnen allemaal. Maar, wat gaan we doen? We nemen ze mee vanuit school, eten pannenkoeken en pakken de cadeautjes uit. Verder weet ik het nog niet zo goed. Hebben jullie misschien goede tips? Wij doen dit ook maar voor het eerst en hebben eerlijk gezegd geen flauw idee tips zijn heel welkom. Oh: Dochter is dol op prinsessen en verkleden.
Het is thuis inderdaad. Knutselen is een heel goed idee, thanks! Bedacht me net ook dat iets als bijvoorbeeld cupcakes versieren misschien ook wel leuk is. Of in plaats van pannenkoeken allemaal verschillende broodjes en beleg, denk high tea maar dan hartig als lunch.
Bekijk bijlage 562631 De onderste kopen, roze verven en de meisjes die laten versieren met glitters, plakdiamenten etc en dan heb je een sieradenkistje. Prinsessenspeurtocht met opdrachten in thema. Snoepje pakken met je mond uit een bak met water. Allemaal in Prinsessenjurk laten komen uiteraard
Ik heb bij de SoLow prinsessenjurkjes gekocht die je zelf kunt inkleuren. Krijtjes zitten erbij en heb van die parelstickertjes erbij gekocht. Daarnaast nog een ketting maken van snoepveter en nibbits en heb een spelletje ezeltje-prik maar dan met de hoorn van de eenhoorn. Samen met cakejes versieren, eten/drinken, cadeautjes uitpakken en even vrij spelen denk ik dat we wel goed zitten zo...
Eerste kinderfeestje toen zoon 5 werd heb ik thuis in de tuin gedaan. Ik had de hele kleuter klas uitgenodigd en hebbde kinderen laten brengen en halen. Er is een uur een clown geweest die ook ballon dieren voor ze heeft gemaakt en ik heb oud hollandse spelletjes met ze gespeelt zoals een parcour lopen met ballon tussen de neuzen. Ezeltje prik, spijkerpoepen en koekhappen. Als afsluiter hebben we picknicktafels gehuurd en deze met celofaan beplakt. Patat en snacks op de tafels gestrooid en sausjes mochten ze zelf op de tafels spuiten. Daarna alles in een grote zak en alles was weer schoon.
Ik had een houten sieradendoosje van de action gekocht voor ieder meisje. 2 euro met een spiegeltje erin. En daarbij allemaal stickertjes en glittertjes en gouden pennen. En lekker laten versieren. En ze hebben ook gewoon lekker met elkaar met het nieuwe speelgoed gespeeld.
Op haar eerste kinderfeestje zijn we naar een boerderij gegaan, daar een kabouterspeurtocht gedaan. Langs alle diertjes met leuke opdrachten, kadootjes zoeken in de hooiberg. Popcorn en een ijsje en de speeltuin daar in. Was top en zo makkelijk Dit jaar wil ik ook thuis in de tuin doen, snoepje happen, eenhoorntje prik, iets knutselen (armbandje maken, een schilderijtje of een doosje schilderen/beplakken ofzo), maar misschien wel een speurtocht in het bos. Ik wil op Ali Eenhoornpakjes bestellen, dus een diadeem en gekleurde petticoats oid en natuurlijk allemaal eenhoornversiersels.... love de eenhoorn!