Hallo allemaal, Ik ben aan het bedenken wat ik het beste kan doen. In onze auto zitten beide jongens achterwaarts (stoel tot 25 kilo) Dat kan nog wel even dus. Maar in de auto van opa en oma staan twee voorwaartse stoelen (tobi en priori) Dit is voor incidenteel gebruik. Ik wil de oudste zo lang mogelijk in een groep 1 stoel hebben, hij is erg slank en weeg ong. 16,5 kilo (met kleren aan). Eer hij 18 kilo weegt is hij 5 denk ik. Maar nu zag ik vandaag dat hij qua lengte er niet lang meer in gaat passen. Zijn oren komen bijna tot de bovenrand. Ik ben dus aan het rondzoeken voor iets anders. Ik ben een misschien een muts qua autostoelen, niks is goed genoeg, het idee dat ze voorwaarts zitten vind ik al eng laat staan in een gewone gordel brrr Optie 1: groep 2 stoel. Qua lengte kan dat wel maar omdat hij zo iel en dun is en niet veel weegt ben ik bang dat hij er snel onderuit zakt en de gordel niet zijn werk goed doet. Optie 2: 1-2-3 stoel. Kan hij nog best even met 5-puntsgordel in en daarna geen andere stoel nodig. Maar ik heb het idee dat een 1-2-3- stoel als groep 2 stoel minder goed is dan een echte groep 2 stoel. Ze zijn zwaarder (meer gewicht in de rug bij ongeval), gordelloop mss niet al te best enz. Optie 3: Advansafix of two way elite. tot 25 kilo in 5-punt gordel. Maar het heeft vast een reden dat er maar 2 stoelen zijn waarbij dat kan. Wat is beter, na 18 kilo in tuigje of in gordel, wat doet zo'n tuigje met een kinderlijfje als het zwaarder is? daarbij zijn de stoelen erg duur en dus voor de auto van oma niet echt een oplossing. Optie 4: groep 1 stoel met hele lange rug, welke? in een romer king plus past hij bijv niet echt meer. Hoofdsteun kan niet hoog genoeg, schouders zitten klem. Dus daarom toen een priori aangeschaft zonder hoofdsteun maar die word dus ook snel te klein.