Ik ben hier eigenlijk heel erg nieuwschierig naar.. Ik hoor namelijk steeds meer om mij heen dat mensen dit doen: Je kindje thuis laten en zelf even boodschappen doen Of de andere kinderen van school halen Of wat voor iets dan ook.. Ik hoor het steeds meer om mij heen en eerlijk gezegd zou ik dit Zelf nooit doen.. Dus doen jullie dit weleens? Misschien ben ik dan een miepert maar er zijn toch echt risico's.. Stel er breekt brand uit of wat... En dan bedoel ik natuurlijk geen tieners maar echt kleintjes...
Hmm vandeweek voor het eerst... Ze is bijna 7 en van het verstandige soort. Not to mention dat ze filmpjes mocht kijken op de nieuwe tablet zolang we weg waren. Verder... Zijn wij ook mieperts
Als ik mijn jongste in bed leg net voor de school van de oudste uit is, laat ik haar liggen. Ik woon wel aan de overkant van school, anders zou ik het niet doen..
nee nooit. ze is bijna 2... zolang een kind niet in staat is om alleen het huis te verlaten bij brand of te snappen wat gevaarlijk is of niet is dat onverantwoord... ben alleen wel eens met de babyfoon naar de buren gegaan. maar dat vind ik nog wat anders...
Doet de gastouder-buuf ook. Wel met babyfoon in dr zak trouwens. Maar die is letterlijk 3 minuten buiten want we wonen tegenover de deur
Tja, ik zou het zelf nooit doen, maar mijn situatie vraagt er ook nooit om. Ik ken een moeder en zij doet het wel. Ik vroeg haar waarom en ze gaf een goed antwoord waaruit bleek dat ze er goed over nagedacht had, het niet voor haar eigen gemak was. Toen dacht ik: je hebt gelijk, in jouw situatie zou ik het ook doen. Iedere situatie is anders, ieder gezin is anders. Zolang mensen er goed over nadenken, over de risico's enz. zie ik er geen kwaad in.
Een boodschapje doen, of een kind van school halen zou ik hier niet doen. De winkel en scholen zijn te ver weg. Maar we zijn wel eens even met onze dochter aan de overkant van de straat op het ijs geweest terwijl ons zoontje (toen was hij nog een stuk jonger) op bed lag. En mijn moeder gaat als ze oppast wel eens even snel de hond uitlaten, ook aan de overkant van de straat, als de kinderen op bed liggen. Ik zou denk ik niet ergens heen gaan waar ik het huis niet meer kan zien. Niet perse omdat ik bang ben dat er iets heel ergs gebeurt, als een brand oid, maar meer omdat het me een onrustig gevoel geeft omdat de kinderen wakker kunnen worden en ik er dan niet ben. Dat lijkt me erg beangstigend voor ze. En het criteria "het huis kunnen zien" heeft te maken met het feit dat als ik het huis niet meer kan zien, ik dus ook niet maar 5 minuutjes weg kan zijn.
Ik heb 2x mijn dochter van 1 jaar alleen thuisgelaten. En dat duurde beide keren nog geen 2 minuten en ze lag veilig in de box. 1x ben ik even snel naar de brievenbus een straat verderop gerend om iets te posten en de andere keer was de hond uit de tuin gerend en moest ik hem weer naar binnen halen. Maar haar alleen laten om boodschappen te doen? Nooit. Daar gaat toch best wat tijd overheen en je kan zo een klein kind niet helemaal alleen laten thuis, als er dan iets zou gebeuren zou ik me de rest van mijn leven schuldig voelen.
Nee, onze dochter blijft niet alleen thuis. Maar wij hebben maar 1 kind, dus dat is in sommige gevallen wel wat makkelijker.
Ja de oudste van bijna 7 laat ik wel eens 5 minuten alleen om de hond uit te laten. Kan ook prima, vreet helemaal niks uit. Jongste nog niet, maar is ook niet erg ondernemend wat dat betreft.
No way. Alleen mijn zoon van bijna 7 en dan nog maar voor max 10 min om een vriendje naar huis te brengen. Met instucties. En mijn dochter gaat met mij mee dan.
Momenteel alleen om bijvoorbeeld de brievenbus te legen ofzo. Maar ik kan van voor naar achter door de ramen heen kijken, dus kan ze altijd zien. Straks als mijn dochtertje naar school gaat en zoonlief ligt te slapen, dan laat ik 'm lekker liggen. Maar de school is hier dan ook direct aan de overkant. Ik heb dus ja gestemd, want ik doe het dus wel, al is het altijd in het zichtveld.
Heel soms bij het halen/brengen van de oudste naar school. Soms komt het gewoon net lastig uit met het slaapje van de jongste en dan vind ik het echt sneu als ik hem uit zijn diepste slaap wakker moet maken om zijn broer mee uit school te halen. Uit ervaring weet ik ook dat dit uitloopt op een mega-drift/huilbui. Ik ben dan ook hooguit 10 minuutjes weg en licht altijd mijn vriend in via de app. Als ik weer terug ben stuur ik hem ook weer een berichtje. Er zullen nu ongetwijfeld mensen vinden dat ik een slechte moeder ben, maar ik doe wat voor mijn gevoel het beste is voor mijn jongste.