slapen in peuterbed/groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sakinah, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    #1 Sakinah, 2 sep 2010
    Laatst bewerkt: 2 sep 2010
    De titel zegt het al, het gaat over het slapen in een peuter/groot bed. Hoe oud was jullie kindje?
    Ik heb het gisteren voor het eerst geprobeerd (in een groot bed) en ze vond het zo raar. Ze snapte er helemaal niets van. Ik zei tegen haar, Nou lekker slapen in het grote bed en er niet uit klimmen he! (weet niet of ze me uberhaupt begrijpt maargoed je moet wat)

Dus ik loop weg en ik hoor "mama? mammaaa?? WEEEEEEEEE"
    keihard janken dus. Ze vond het grote bed heel spannend maar blijkbaar niet alleen :D
    toen ik weer binnen kwam stond ze op het bed heel hard te huilen met haar knuffel in haar armen.

Toen heb ik haar maar in haar ledikantje gelegd en toen sliep ze heerlijk.

Hoe kan ik haar het beste voorbereiden? eerst overdag proberen?

Groetjes Sakinah

*edit* Ik weet dat het ond. al vaak voorbij is gekomen, maar toch 8)

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ik was rond april begonnen en mijn zoontje was net anderhalf denk ik.

duurde wel ff. maar je kunt overdag beginnen.

goei en fijn ritueel grbruiken, is lastig want idd hier ook schreeuwen en krijsen maar moet toch door zetten.
    wij hebben er bij gezeten en als hij sliep gingen we. aar op gegeven moment is da ook genoeg geweest.
    om de zoveel min. terug maar da werkte ook niet en toen kreeg ik van vriendin. gewoon na paar min,. al terug en dan zeggen dat t afgelopen is en dat je niet meer terug komt en meneer deed ooit nog f fhuilen maar niet langer als min.
    we hebben hemooit echt anderhalf uur moeten laten huilen maar ja moetenook wennen. hoe oud is jou kindje. als t echt niet zou lukken dan ging ik ff bedje bij ikea bij halen maar zie dat je ook van 2e in verwachting bent en dan is t fijn als ze daar in slappt he. nou succes
    rustig blijven en ze zijn niet zo dom als wij denken haha snappen snel iets, we zeggen alles en dan merk ik wel dat t beter ging ook als was hij nog zo jong

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Inderdaad! ze snappen meer dan we denken.
    Ik zette haar in het bed en ze vond dat gedeelte prachtig, lekker onder de deken kruipen ( "mamma mamma, kijk dieken :p")
    maar ze snapte geloof ik nog niet dat ze er echt in moest slapen! Ik ga denk in inderdaad proberen om haar eerst overdag te laten wennen. het zou heel fijn zijn als het voor de baby zou lukken.

Ik zie echt op tegen het drama hoor.. heb al zoveel moeite gehad met het doorslapen en het goed slapen in het ledikantje wat ze nu heeft. Dat gaat nu eindelijk goed.
    pfff kinderen en slapen:p

4. wolliewobbel

28 okt 2008
    68
    0
    0
    mijn zoon is 1 jaar en 3 weken
    en heeft op zijn verjaardag een peuterbed gekregen
    de eerst dag heeft hij ook alles bij elkaar gebrult en wilde er niet slapen we hebben hem steed sterug gelegd
    we hebben naast het bedje een matras van het ledikantje gelegd als hij eruit zou gaan of viel
    mijn zoontje ging uit zijn bed en ziten spelen
    wij hem weer terug in bed gelgd zodra wij de kamer uit waren ging hij weer uit bed en spelen
    op een gegeven ogenblik viel hij op de grond in slaap we legde hem dan terug in bed

nu ga hij naar bed hij speelt dan even in zijn kamer meestal half uurtje
    en gaat zelf terug zijn bed in en val in zijn bed nu in slaap
    zonder te gaan staan brullen soms vinden we hem nog wel eens op de grond in slaap gevallen maar leggen hem dan weer in bed

wel blijf het matrasje naast zijn bed liggen voor als hij er uit valt

het heeft ongeveer 2 weken geduurt voor hij goed was gewent
    maar vindt het nu supper om in zijn bedje te slapen

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik denk dat het eerst overdag voorbereiden het beste werkt en maar blijven uitleggen wat de bedoeling is en waarom ze afscheid moet gaan nemen van het ledikantje. Ze begrijpen zoveel meer dan wij door hebben!

@Wolliewobel
    wauw! Wat is jouw zoontje vroeg! Als ik het goed begrijp is hij nog ietsje jonger dan mijn dochter en slaapt hij al in een peuterbedje?
    Hier gaat dat echt nog niet werken! Mijn dochter zou zelf niet eens in bed kunnen klimmen!
    Wel zal het handig zijn, zodat de babykamer kan doorschuiven voor onze kleine smurf die we in maart verwachten maar dat wordt 'm niet denk ik...

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Mijn dochter slaapt sinds 2 weken in een gewoon bed.
    Ze is nu 1,5 geweest.

Het ging eigenlijk gelijk goed, sliep gelijk door, ook overdag geen enkel probleem.
    Als ze wakker wordt, gaat ze uit bed en lekker spelen.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    die van mij lag met 1 jaar en 6 maanden in grote bed en ging super ik zij tegen hem je word nu zo groot en grote jongens slapen in een groot bed dus ook jij vanaf vandaag dus ga maar lekker slapen

en hoppa smiddags de eerste keer in bed lang geslapen 2 uurtjes

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    jee wat een goede ervaringen allemaal.
    Ik heb alle spulletjes waarmee ze zichzelf kan bezeren (of op kan eten :p) al uit de kamer gehaald anders ga ik 's nachts lopen malen:p
    ben alleen bang dat ze zometeen de deur open kan maken en dan allerlei onzin uit gaat spoken.. maargoed daar zijn traphekjes voor.
    Krijg gelijk allemaal doemscenarios in mijn hoofd haha.

Ik ga het inderdaad proberen, maar ze is een volhardende dame.. pff die kan makkelijk 3 uur achter elkaar huilen.
    Ik denk inderdaad dat het een kwestie van volhouden is.
    zometeen een broertje of zusje en dan zal ze er echt aan moeten geloven.

het bed wat ik gisteren heb geprobeerd is wel heel groot.. misschien zou een peuterbed beter zijn.. maar ben zo bang dat ze er heel snel uit groeid. dat vind ik zonde
    hoelang slapen ze meestal in zo'n bedje?

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    hm, als ik dit zo lees betekent het dat ik ook al aan een groot bed moet gaan denken? Ik zie dat eigenlijk nog helemaal niet zitten... Is dat echt gangbaar om dat met 1,5 al te doen?

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ligt eraan!

Mijn dochter begon uit bed te klimmen en zelfs met slaapzak aan, haalde ze de raarste kapriolen uit, dus daarom zijn wij aan een eenpersoonsbed begonnen.

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    nee hoor dat is gemiddelt 2.5 jaar...

Mijn zoontje heeft ook een groot bed omdat hij echt slecht sliep in zijn ledikant en voornamelijk alleen goed sliep in ons bed ;)

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier met 1,5 jaar naar een peuterbedje..
    De eerste middag snapte hij er niks van, moest hij daarin slapen? Ja dus haha..
    Uiteindelijk niet gelukt (na 1 uur) en heb ik hem in zijn ledikant gelegd en later al slapende overgelegd.. Toen was het duidelijk voor hem en s avonds ging hij er heerlijk in slapen..
    Ik had het veel eerder moeten doen, meneer slaapt nu weer door, ligt niet meer vast, en hij heeft gewoon nog nooit zo lekker geslapen :D

Hij ligt nu nog wel zonder een dekbedje, heeft wel een dun dekentje en een dekbedhoes, maar niet in elkaar zeg maar.. Dekbedhoes gebruikt hij als kussen, dus hij krijgt binnenkort ook een kussentje en dan een dekbedje.. Gewoon als het kouder word, hij ligt nu alleen in hemd,boxer en pyama..

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik denk dat je kindje eraan toe moet zijn...
    Thirza is een paar weken jonger dan jouw kindje, maar die is sinds dit weekend probleemloos over naar een peuterbedje. Wij hadden al een tijdje het idee dat ze haar ledikantje niet zo super vond, maar de afgelopen dagen zijn daarvan wel een bevestiging voor ons.

Als het toch perse moet, nu over naar een groter bedje, zou je een paar dingen kunnen doen om het gemakkelijker te maken:
    *gezellig en vertrouwd maken met knuffeltjes
    *bed wat kleiner maken door kussentjes ofzo op het voeteneinde, (iig iets waardoor ze het bed als minder groot ervaart, misschien ook iets met een hemeltje ofzo? Ik zag van Derian laatst hele leuke bedtentjes ook, is misschien ook een idee?)
    *eerst op een plek zetten waar ze spelenderwijs alvast kan wennen en erin spelen?

Maar als het niet perse hoeft, zou ik gewoon nog even lekker wachten met de overstap :)

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ja inderdaad, ik wilde eigenlijk alleen kijken hoe ze zou reageren. Als ze het niet wil heb ik nog wel een extra ledikantje waar ze in kan. Maar als ze het wil, dan is het mooi meegenomen.
    Omdat ze sowieso al moeite heeft gehad met slapen is het ritueel inderdaad ook heel belangrijk. had al wat knuffeltjes en een hemeltje neergehangen.

ps.
    hoor net van mijn man dat hij haar tussen de middag op het bed heeft neergelegd en ze is zonder mekkeren in slaap gevallen :$

natuurlijk pappa weer he ;)

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    zoals ik zij overme zoontje hij heeft een 90 bij 200 beter en het gaat perfect:p

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje was 15 maanden toen hij naar het grote bed ging,

en dan ook echt GROOT bed. een 1 persoonsbed.

dit ging vanaf het begin af aan meteen goed !! hij kruipt er soms wel uit... maar valt dan op de grond in slaap of hij kruipt weer terug het bed in.

hier hebben we er iig nooit geen moeite mee gehad, hij is er wel een tijdje eerder wakker van geweest in de ochtend, maar nu blijft hij ruim anderhalf uur langer liggen dan hij deed.

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mijn dochtertje is (vandaag!) 16 maanden oud. Ik ben zo bang dat ze eruit valt. Blijven die van jullie allemaal goed liggen. Als ik zie hoe mijn dochtertje over de bank rent (mag ze niet, doet ze toch), dan ben ik echt bang dat ze dat in een groot bed ook doet en over de rand kukelt. Ze heeft dan wel een slaapzak aan, maar toch. Leggen jullie om het hele bedje matrassen en dekentjes om ze op te vangen?

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    mijn zoontje ligt in een boten bed..Hij is verzonken inhet bedje zeg maar..hij kan er niet uitrollen

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

#19 raspberry, 2 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2010
    Ik heb niets om het bedje heen liggen. Kan bij ons ook niet, daar niet van, maar ach: het is een cm of 30 die ze zou vallen, als ze er uit rolt, (wat overigens nog niet is gebeurd, ze slaapt nu 4 dagen in d'r nieuwe bed). Dat doet even pijn, maar krijg je geen rare dingen van.
    Maar ik zie nu al dat ze juist aan de muurkant gaat liggen, dus blijkbaar snappen ze het zelf ook wel ;)

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is rond zijn 2e verjaardag over gegaan en is de eerste nacht 3 x uit zijn bed gerold.. en zelf weer terug gekropen zonder te huilen. De nacht daarna 1 x en daarna nooit meer... En trouwens.. zo hoog is het niet.

Deel Deze Pagina