Hoi allemaal, ik ben niet erg actief hier geweest laatste maanden maar denk dat jullie mij wel kunnen helpen, hoop ik. Ik krijg morgen onderzoek of de baarmoedermond al rijp is en of ik ontsluiting heb, zo niet gaan ze ontsluiting creëren, en daarna gaan ze de bevalling opwekken (vanaf woensdag, als ik 38 weken ben). Ik ben enorm nerveus en zie enorm tegen de inwendige onderzoeken op en dat ik daar dan met mijn blote onderlijf zit. Heeft iemand nog een goede tip om er makkelijker doorheen te komen? Wat kan ik zelf doen om me goed voor te bereiden? (en tips voor afleiding e.d.?) Zijn er hier meer dames die ingeleid zijn? Willen jullie delen hoe dat ging? Alvast bedankt!!
Ken je gevoel dat had ik ook... Van tevoren heb ik het gezegd dat ik het spannend vond, dan zeggen ze stapje voor stapje wat ze doen en dan kun je het aangeven of het gaat... Bij een inleiding/bevalling word vaak gekeken hoeveel ontsluiting je hebt. Ik had inleiding dmv pillen.. Laat je niet afschepen met dat zijn de bijwerkingen van de pillen... Want ik zei voel nou maar gewoon toen zat ik al op de 4cm! Als je wil dat ze kijken gewoon zeggen hoor! Blijf ontspannen en heel veel succes!
ze voelen vaak alleen maar om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt en dat gebeurd niet te vaak of ze moeten het idee hebben dat het snel gaat. mijn advies is laat het lekker over je heen komen, dan ben je minder gespannen en dat heeft vaak een positief effect op je lichaam
Lekker een lange top dragen, dan kan je jezelf toch een beetje bedekken als je kan. Verder gewoon verstand op nul en beseffen dat het voelen/kijken zo weer over is. Uiteindelijk is het wel gewoon nodig... Ik ben ingeleid dmv ballonnetje en daarna infuus. Het was best zwaar en ik hoop dat ik voor een 2de gewoon spontaan mag bevallen. Je moet er doorheen... Uiteindelijk gaat de tijd best snel.
Inderdaad, lange top aan dan voel je je minder bloot. En verder wat Merlijn zegt, gewoon over je heen laten komen! Ik ben ingeleid dmv een ballon en opwekkers via het infuus. De ballon kwam er na iets minder als 24 uur uit. Hierna hebben ze mijn vliezen gebroken en ging ik aan het infuus. Vanaf de eerste pijnlijke wee ging het heel snel, binnen 2,5 uur was onze dochter er! Veel succes, komt helemaal goed!
Neem idd iets mee om je af te leiden. Tablet met Netflix en spelletjes was fijn, want ziekenhuis tv was tegen betaling Houd er rekening mee dat het een tijdje kan duren. De inwendige onderzoeken en het plaatsen van de ballon vielen mee. Als je het eng vindt goed op je ademhaling letten. Daardoor ontspan je beter en doet het ook geen pijn. Ik ben op maandagochtend ingeleid met een ballon. De volgende dag genoeg ontsluiting om om 9.00 mijn vliezen te breken. De kleine meid lag echter wat verkeerd, waardoor ik uren op maximum weeënopwekkers zat. De weeën haalden echter niks uit en ik bleef steken op 7 cm. Ik heb een ks voorkomen door zelf te persen en de laatste 10 min. hulp van een vacuümpomp. Daarom mijn tip als je het niet vertrouwt, trek aan de bel. Hier kwam er actie toen de eindverantwoordelijke gyn kwam. Ons meisje is om 18.58 geboren.
Hier op Vrijdag opgenomen in het zkh, Vrijdag balon ingekregen. Zaterdag werd deze eruit gehaald (viel er namelijk niet uit maar zat wel los) .. Zaterdag ochtend gell, zaterdag middag gell en Zondag vliezen gebroken en wee opwekkers. Ik vond het eigenlijk allemaal wel reuze meevallen.. alleen de wee opwekkers vond ik zwaar. Ik had maar een klein beetje nodig en voelde al enorm heftig aan. Ik kon mij niet ontspannen door de pijn heen dus daarom 4 uur lang weeen maar geen ontsluiting. Probeer echt te ontspannen.. Ik heb een ruggeprik gekregen erna, en toen gewoon geslapen tot de 10 cm ontsluiting. Heeeerlijk was dat!
zit in hetzelfde schuitje als jij, ga ook zo naar het ziekenhuis om te kijken of ik inleidbaar ben zie onwijs tegen het toucheren op...tsja...geen tips, probeer te ontspannen en te bedenken dat het met 5 minuten klaar is... ik word ook een dezer dagen ingeleid of eerst nog vandaag of morgen een ballon. Succes meid!
fristi, ik weet niet of jij nog moet? maar ik ben net terug en vond het echt niets voorstellen!! dus probeer je niet te druk te maken..
ik ben ook ingeleid met 38.5. door middel van een ballon. s avonds ballon gekregen en na huis gegaan, thuis geslapen en s morgens om 7 uur ziekenhuis moeten bellen of er plek was, toen erheen gegaan en bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben door de ballon. infuus gekregen en bijna continu aan de ctg gelegen van 8 tot 12. om 12 uur had ik al 6 cm en hebben zn mn vliezen gebroken toen begonnen de weeen pas! om 4 uur werd mn zoontje geboren! erg snel en fijn gegaan dus. mocht ik ooit nog een 2e krijgen teken ik weer voor zo'n bevalling! idd niet te druk maken en over je heen laten komen en laat ze goed uitleg geven over wat ze doen en gaan doen! en neem wat te lezen of doen mee, zeker voor je partner!! en wat te eten!
Hoi! ja ik ben vanmiddag geweest en het inwendig onderzoek viel gelukkig mee. heb aangegeven er erg tegenop te zien, er kwam nog een verpleegster bij die even een babbeltje met me maakte voordat ik het onderzoek kreeg (de gynaecoloog die het moest uitvoeren werd even weggeroepen, dus had wat extra voorbereidingstijd), zij deed een extra lakentje over me heen voor wat extra beschutting en bleef erbij om me af te leiden. heeft me wel echt geholpen en het was daarna zo voorbij. Heb al 2 cm ontsluiting dus hoef geen ballonnetje! Woensdagochtend word ik ingeleid door de vliezen te breken en me aan een infuus te leggen met weeënopwekkers hoop dat het dan ook een beetje rap gaat
Ben je bevallen ondertussen meid? Alles goed met je kleine ventje? Ik word ook ingeleid binnenkort. Ben benieuwd.
Ja, ik ben vorige week woensdag bevallen van een gezond zoontje!! Alles viel uiteindelijk mee, was wel een zware bevalling maar gelukkig ook een redelijk snelle. alles bij elkaar heeft zo'n 8 uur geduurd. En had op gegeven moment geen moeite meer met de inwendige onderzoeken