Bij ons grenst hij aan de bijkeuken en doe k ook regelmatig de deur dicht. Jij kan trouwens wel een psz aan huis beginnen. Echt heerlijk zo'n grote ruimte!
Daarom vielen we ook als een blok voor dit huis: 4 verdiepingen van in totaal ca 300 m2. En die psz beginnen we maar niet aan: vind 1 peuter en een puber genoeg op mijn 41e...
Wij hebben 350m2, maar met 7 slaapkamers iets minder ruimte voor zo'n grote speelkamer. Die zandtafel heb ik op de Ikea site opgezocht. Echt een leuk ding! Mn jongste wordt bijna 2, leuk kado voor dr verjaardag! Heb jij er echt zand in of van dat magische?
Er zijn ook bijpassende krukjes bij. Magisch zand, maar dan een versie die op klei lijkt, blijft dus ook echt staan wat je bouwt. Kan hem alleen even niet zo snel vinden. Vergis je alleen niet in de hoeveelheid: dit zijn 4 zakken van rond de 10 euro...
Zo ziet het er nu uit. Andere foto's heb ik gemaakt voor een klant van mn man die zulk soort kasten wilde.
Ik vind deze stijl erg leuk. Onze speelkamer kan wel een metamorfose gebruiken. De meiden worden ouder en hebben ook andere behoeftes. Ik wil een mooie huiswerkhoek maken en ik vind jullie gepimpte meubels erg leuk. Ik heb een handige man, die ik maar eens lief ga aankijken!
Wat een heerlijke ruimtes. Ik ben wel benieuwd waar jullie allemaal wonen met 300M2 aan woonoppervlak. Met een vierkante meter prijs van 3000 euro gaat het hem hier niet worden haha.
Wij wonen in de randstad, regio 010. Erg duur dus.. Maar mn man zit in de bouwwereld (eigen bouwbedrijf ) dus dan is dat natuurlijk anders. Hoewel de m2 prijs van de grond hier ook erg hoog is. Wij hebben meer als 1000m2. Maar dat hebben we van de gemeente kunnen kopen voor een leuke prijs.
In het midden van het land, geografische middelpunt ligt hier een kilometer of 10 vandaan. Als je mijn naam goed leest kun je er wel achter komen. Huis had 2 jaar geleden een vraagprijs van 489.000, hebben wij er niet voor betaald, maar wel veel geld nog in moeten stoppen. Is (samen met onze buren) ook wel een bijzonder huis in deze wijk qua ruimte en locatie. Zitten hier goed en gaan hier niet meer weg. Zou ook niet erg efficiënt zijn financieel gezien...
Klinkt heerlijk, ik zit helemaal niet zo ver van je vandaan maar de prijzen zijn hier gestoord (Gooi). Het is dat ik hier vandaan kom en wij onze families hier hebben.
Het wordt tijd dat we verhuizen. Super gave en mooie speelkamers komen er voorbij! Maar los van de ruimte, mijn man zou die hoeveelheid speelgoed overigens never nooit goed vinden. Het inspireert me overigens wel om eens te kijken wat ik op zolder kan creëren. We wonen in een gewoon rijtjeshuis, beneden is het dus niet megagroot, maar op zolder hebben we een kamer ‘over’. Of op hun slaapkamers, want die zijn ook groot zat.
Bij ons is de serre de speelkamer en mijn tip is: richt hem vooral niet teveel in! We hebben langs 1 van de korte zijdes wat lage kasten staan met bakken speelgoed erin (uiteraard ikea... bestaan er überhaupt andere zaken voor kindermeubels? ) Langs de andere korte zijde staat ‘het’ speelgoedkeukentje en een tafeltje met wat stoelen en krukken. Héél soms wordt daaraan geknutseld, gekleurd of gekleid. En als er vriendjes komen spelen, zet ik daar vaak het drinken voor ze neer. De lange zijdes zijn helemaal leeg (logisch: glazen schuifpuien) en ook het vloeroppervlakte in het midden is leeg. Nou ja, leeg... er ligt dus duplo, autootjes, ballen, playmobil, angrybirds, een speeltunnel, soms een tent... Er is amper plek om mijn voeten neer te zetten, laat staan voor leuke meubeltjes. En dat bevalt de heren prìma! Zo af en toe moeten ze van mij opruimen. Gewoon, om dat ook nog eens te oefenen. Want een halve middag later zie je dat toch al niet meer terug. En eerlijk gezegd kan ik daar niet mee zitten, want daar is een speelkamer voor. Schuifpui dicht, gordijnen dicht en dan is het ook ‘opgeruimd’.
Bij ons is de helft van de garage bij het huis getrokken en wij gebruiken die ruimte als speelkamer. Langs de wanden staan verschillende modellen trofast. Wat zo ideaal is aan trofast, is dat je makkelijk een bak meeneemt de woonkamer in. Bij ons is de speelkamer meer opslag, spelen zelf gebeurt toch vaak gezellig bij ons in de woonkamer. De trofast kasten heb ik verzameld via marktplaats. Op de trofast kasten staan grote playmobil en lego-items. Ik heb 2 kapstokjes met verkleedkleren. 1 grote broodkast met spellen en knutselspullen. Langs 1 wand heb ik een ikea gordijnrail waar ik alle tekeningen en kunstwerken van school op kan hangen. Langs een andere wand heb ik een simpele grote muurschildering gemaakt.