Ervaring met Lucrin depot (3 mnd) voor IVF/ICSI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by LiefZonneschijntje, May 22, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiefZonneschijntje

Nov 27, 2017
    77
    17
    8
    Female
    Dag allemaal,

Wij gaan starten met ICSI. Mijn gynaecoloog gaf ons de optie om te starten met een Lucrin Depot van 3 maanden, omdat dat de kans op een positief resultaat met enkele procenten zou kunnen verhogen.
    Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik weet echt nog niet wat te doen. Mijn gevoel zegt nu nee, maar mijn verstand zegt ja, zodat ik mezelf achteraf niet kan verwijten er niet alles aan gedaan te hebben. Moeilijk, moeilijk. :$

2. windmolen

windmolen Lid

Jul 28, 2017
    8
    6
    3
    Female
    Ik heb ervaring hiermee. Heb jij toevallig endometriose? Want ik ken het alleen maar in verband daarmee. Door de cyclus zo lang van te voren plat te leggen, zou het de endometriose tot rust brengen en dat zou de eicelkwaliteit kunnen verbeteren en mogelijk ook de innesteling. Maar buiten endometriose om zou ik niet weten waarom dat de kans zou verhogen. Het nadeel ervan is trouwens dat de eierstokken zo plat liggen dat je mogelijk hoger moet stimuleren om genoeg eitjes te krijgen. Daarom zou ik er zelf niet voor hebben gekozen als ik geen endometriose had gehad.

3. LiefZonneschijntje

Nov 27, 2017
    77
    17
    8
    Female
    Ik heb idd endometriose, maar dat is een paar maanden geleden weggehaald.
    Ik heb er ook geen last van (nooit gehad ook, dus het was nogal een verrassing).
    We neigen nu naar een nee, omdat ik nogal ben geschrokken van alle bijwerkingen. Ik zou het evt bij een tweede ICSI willen proberen.
    Ik lijk al wat lastiger te stimuleren, dus dat zou dan een extra 'ding' worden.
    Dank je wel voor je reactie!

4. windmolen

windmolen Lid

Jul 28, 2017
    8
    6
    3
    Female
    Klinkt als een goede beslissing! Veel succes!!

5. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

May 26, 2018
    4,574
    3,940
    113
    Female
    Hollandia
    Ja ik heb ervaring. Geen Lucrin maar decapeptyl depot, al is dat volgens mij hetzelfde. 3 maanden gehad voordat we met IVF konden beginnen. Nu mag ik sinds vandaag eindelijk gaan stimuleren.

Ik had/heb vooral last van opvliegers. En ben snel moe. In het begin ook wel hoofdpijn gehad. Vond het vooral mentaal heel zwaar, we zijn al zo lang bezig en dan óók nog eens 3 maanden on hold gezet worden...

Heel veel succes.

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik heb lucrin gespoten voor beide icsi's.
    Beide keren zwanger, van icsi 2 zelfs 2x.
    Of dat vd lucrin kwam weet ik niet, ik spoot niet het depot trouwens. Ik moest 3 weken elke dag lucrin spuiten en startte daarna met stimuleren.

Share This Page