Ik snap iets niet.. Ik heb een dryly plaswekker voor mijn dochter. Ik had hem via marktplaats gekocht met twee zenders en dit werkte bij mijn zoon prima. Maar bij mijn dochter is de batterij van de zender ineens al na 2,5 nacht leeg (deel van de nacht al geen verbinding meer ook dus). Nu had ik de andere zender gepakt en daar ook een nieuwe batterij in gedaan, maar deze is na 1 nacht ook nog maar 51 procent. Hoe zou dit kunnen komen? Dit was bij mijn zoon echt niet zo, daar deed hij het echt wel minimaal een maand .
Kun je de vorige eigenaar nog een berichtje sturen? Wie weet is hij al vijfdehands en is hij ergens niet meer helemaal oké? Ik denk overigens dat ze t niet eerlijk zeggen als t daar ook al zo was, maar vragen kan altijd natuurlijk. Kan ook dat hij al maanden ongebruikt lag daar en ze t niet eens meer weten natuurlijk. Wij hadden een draadloze Rodger plaswekker en daar zat de ontvanger in t stopcontact en een klein rond schijfje, de zender, aan een boxershortje vast. Geen ervaring met batterijen dus. Maar wanneer je steeds nieuwe erin doet heeft t niet met zwakke oplaadbare te maken ofzo, hij trekt hem dus snel leeg begrijp ik? Wie weet verbruikt hij ook echt aan de lopende band stroom (overdag ook wellicht?) en bij 'te weinig' input aan stroom kan hij al niets meer? Geen idee hoor, ik bedenk zo maar iets. Zou t merk batterij nog uitmaken? Dat heb ik ooit weleens bij iets gehad dat ik dacht dat dit verschil uitmaakte.
Ik heb er nu inderdaad een ander merk batterij in en dit lijkt veel beter te gaan. Gek.. zou er zo'n groot verschil in merk batterijen zijn?
Ja schijnbaar wel, dat merk je niet aan alle apparaten maar wel bij sommige heb ik ervaren, gek hè? Misschien dat t aan t soort apparaat ligt? En hoe de batterij langzaam z'n kracht mist en dat al invloed kan hebben ofzo, geen idee.
ja! Mijn vader verslond in zn laatste levensfase batterijen met de dormicum en morfine pompen. De technische dienst, die die pompen controleert had als tip meegegeven niet de batterijen van t konijntje te pakken maar pakje van de lidl. Niet alleen goedkoper maar die gaan ook langer mee. Batterijen hebben ook een houdbaarheidsdatum. Nu is "houdbaar" wel een vreemd iets, maar noem t een "beste kwaliteit tot datum x". Bij uitverkoopjes (grote dozen of opvallend lager geprijsd) altijd even de datum checken. Wij zijn inmiddels aan het overstappen naar oplaadbaar, ook daar zit veel verschil. Oplaadbare duracell ben ik niet heel enthousiast over, al meerdere met storing gehad. Lidl oplaadbaar, waren toen in de promotie, passen niet in elk apparaat (zijn een fractie dikker) én van t setje wat ik laatst probeerde op te laden hadden er 2 vd 4 storing. Hema bevalt tot op heden goed, genoeg voor kinderspeelgoed/lampjes etc. GP. vind ik de fijnste maar behoorlijk stevig aan de prijs en beetje overkill voor kinderspeelgoed, al kan ik t me bij een plaswekker dan wel iets indenken. Blijft hij niet continue aanstaan (ook overdag). dat daarom de boel leeg loopt?
Hij staat inderdaad altijd aan, maar de kruidvat batterijen waren na drie dagen leeg en daarna kreeg ik een losse batterij van mijn moeder en die staat nog steeds op 75 procent nu. Geen kruidvat batterijen meer hier dus. Ik dacht echt dat het aan het apparaat lag..
Ik heb wel eens goedkoop batterijen gedacht mee te nemen bij de action, waren t batterijen speciaal voor klokken enzo. Die werken dus ook niet in normale apparaten.