Dochter heeft een bril nodig ... Waar kopen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lov23, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vandaag te horen gekregen dat ze een bril nodig heeft.

Lees verschillende verhalen over Hans anders... Dat deze niet zo goed zouden zijn...de brillen. Vooral als je een cilinder afwijking hebt?

Ik wil natuurlijk een goede bril voor haar en een goede service want het is een kind dus ik zal vast wel eens vaker langs moeten gaan om iets te reparen en bijstellen....

Wat zijn jullie ervaringen?

2. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Bij Groeneveld hebben ze een kinderbrillenplan, maar zij zitten volgens mij alleen in Rotterdam e.o. Ze hebben leuke betaalbare brillen en een goede service.
    De eerste bril van mijn dochtertje had ik bij Specsavers maar daar brak de eerste dag de poot al af. Ik kreeg wel een nieuwe en de service is wel goed maar ik vind de brillen van een stuk mindere kwaliteit. En als de bril niet lekker zit is het moeilijk wennen.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb jaren brillen van hans anders gehad, met cilinder afwijking.
    Nooit iets kapot aan gehad, zelfs die van 7 jaar geleden ligt nog in de auto als reserve bril.
    Maar, ik ben natuurlijk geen kind,, maar wel wat lomp soms ;)

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. heeft zijn brillen van Pearle. Prima service, zowel bij het bestellen als bij onderhoud.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewoon shoppen.
    En goed op de prijs letten. Ze moet tenslotte steeds een nieuwe.
    En zo'n aanbieding van 2 brillen is ook erg handig mocht er een keer wat mis gaan met de bril.

6. adi

adi Niet meer actief

Hier inmiddels 2 meiden met een bril (cilinderafwijking), en wij zijn goed geslaagd bij Pearle. Ik ben daar al jaren klant en ben zeer tevreden over prijs-kwaliteit verhouding, en de goede service.

Oh, en daar mag je een tweede bril gratis uitzieken. Ideaal als reserve bril voor een kind.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oké thx voor jullie antwoorden...

Gisteren bij pearl geweest maar vond geen leuke bril... Maar kan er ook aan liggen dat ik er even nog aan moest wennen...mijn meisje met een bril.
    En ze heeft een klein hoofdje...veel monturen pasten gewoon niet.

Vandaag eens bij Hans anders kijken en anders naar pearl terug...

8. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Ik koop de brillen van dochter bij Specsavers en Pearl eigenlijk alleen afhankelijk van de op dat moment beschikbare monturen.

Service bij de Specsavers vind ik beter, maar bij Pearl ook prima, dat hangt denk ik nogal van de medewerkers af.

Hier ik met de 2de bril actie een zonnebril op sterkte gekocht, zodra ze een nieuwe bril moet hou ik de oude bril als reserve. Momenteel moet ze bijna elke 6 tot 12 maanden een nieuwe bril ;).

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier bij de Pearle 2 brillen voor onze oudste gehaald en 1 voor mij.
    Prima service, fijne prijzen en nooit geen gezeur als er weer een neusdingetje kapot is.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik zou vooral ook een zaak in de buurt kiezen. Het is, zeker bij een kind(erbril), wel zo makkelijk als het niet iedere keer een enorme tijdsinvestering is als er iets aan de bril mankeert.

11. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Particuliere opticien. Monturen waren bij pearl te groot. Nadeel duurder. Voordelen : binnen 48 uur zitten er nieuwe glazen in, meestal de volgende dag. Reparaties doen ze zelf. Niet betalen voor poetsspul doosje doekjes. Loopafstand.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pffffff vandaag bij Hans anders geweest .. Weer bij pearl en ook naar de opticien hier in het dorp.

Bj hans anders weinig keus... Ook nadeel dat als de glazen vervangen moeten worden het duurder zou zijn dan de bril die ik nu koop?

Bij pearl koste dit 60 euro in totaal... Niet duurder dan de bril dus.

En bij de lokale opticien een superleuke bril gevonden maar zoooooo duur! En als de glazen vervangen moeten worden zou dit 130 euro kosten. Jeeeeetje!

Ik vindt het zo moeilijk om de juiste bril te vinden ..

13. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Je zou eens op de site van Hans Anders kunnen kijken, je kunt nl gratis en vrijblijvend 3 monturen naar een filiaal laten sturen. Dan kun je gaan passen en er eventueel een nemen, of niet (geen aankoopverplichting). Ik doe dat ook wel vaker als ik niet kan slagen, ze hebben nl niet alles in de winkel hangen.
    Nog een voordeel: je hebt daar een briltotaalplan, dat is een spaarplan voor een bril (1 keer per jaar een nieuwe of 1 x per 2 jaar). De bril kost dan 84 euro compleet met ontspiegeling, kraswerende laag en verdunde/geharde glazen. Ideaal voor kids omdat het voordelig is en de bon kan in noodgevallen vervroegd opgevraagd worden, zodat je ook dan voor die voordelige prijs een bril hebt. Mijn man en ik hebben 1 zo`n plan voor ons samen en maken er afwisselend gebruik van.
    Service etc zijn we heel tevreden over: de meeste reparaties gratis, neuspadjes vervangen en poetsdoekjes kosten sowieso niks daar.

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook een meisje met een erg smal hoofdje en moeilijk om een passende bril te vinden. Hebben nu een bril van Sir John, valt ook smal.

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij zijn ook na een plaatselijke opticien geweest, bij winkels zoals Hans anders niet echt serieus genomen. Plus dat ze daar ouderwetse monturen hebben.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar het prijsverschil is enorm.... En echt te veel. En een kind en een bril...zal vaak genoeg iets mis zijn

Soto heb ik gedaan ;) zag niks leuks en de keuze was klein

17. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Op de site van pearle staan best veel modellen, jebkan er 3 kiezen en op laten sturen naar jou vestiging op te passen....
    Wij zijn heel tevreden over pearle en 2e bril gratis, dus dat is helemaal mooi

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij pearl zijn we nu al 2 keer geweest en ze kan uit weinig modellen kiezen omdat ze een klein montuurtje nodig heeft ;)

19. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Wij gaan altijd naar eye-wish. Prima service. En hebben ook kleine montuurtjes. Wij gaan daar al heen vanaf dat 2 is.

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Het is met die kleine hoofdjes sowieso lastig om een betaalbare bril te vinden die ook nog leuk is. Wij hebben op gegeven moment gewoon gekozen voor wat D. fijn vond zitten en er ook nog aardig uitzag. Heel veel geld uitgeven aan een bril die niet heel lang meegaat, vind ik zonde. Ik had ook geen zin om telkens te moeten zeggen dat hij voorzichtig moest doen. Daarbij is een brilletje ook voor mama en papa ontzettend wennen en mooi vond ik het in het begin sowieso niet. We hadden een "mooie" en een reservebril gekocht. De reservebril is zo'n typisch rond kinderbrilletje en daar waren we niet weg van. Na een paar weken wennen echter kwamen we tot de conclusie dat de ronde bril veel beter bij hem past.
    Overigens, koop een bril met van die neusdingen. Kunststof monturen zonder worden eigenlijk niet aangeraden tot het 12e jaar (dan gaat het neuskraakbeen zich pas ontwikkelingen en blijft zo'n bril ook staan)
    Succes!

Deel Deze Pagina