Echt leuke geocaches met kinderen?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by cowgirl80, Jan 4, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Uit pure verveling zijn we aan het geocachen geslagen deze vakantie. We hebben er al best een paar gevonden.
    Ik zou wel ergens heen willen rijden waar een leuke multicache is met een niet te lange wandeling en een verhaal… niet te moeilijk maar ook niet te kinderachtig (8-12 jr)

Ik vind het best wel lastig te googelen, ik vind veel dingen die al gearchiveerd zijn. Van andere dingen vraag ik me af of het wel echt leuk is voor deze doelgroep. Wie heeft er pas zoiets gelopen wat echt een aanrader was?

Oh ja graag een beetje in het midden/zuid-westen van Nederland. Wil best een uurtje rijden ervoor maar Drenthe en Limburg is te ver.

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,207
    1,263
    113
    Centrum België
    Je schrijft dat je via google zoekt. Gebruik je de app niet? Staan de caches aangeduid + afstand en of het bv een multi is. Verder ook commentaren van mensen die ‘m gelopen hebben.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Misschien zoek ik niet handig via de app, maar ik vind zo gruwelijk gruwelijk veel dat ik echt door de bomen het bos niet zie. De multi-caches die ik op die manier vindt lijken me erg moeilijk en meer voor volwassenen. In de commentaren is me ook niet duidelijk of iets leuk is voor kinderen. Daarom vraag ik het hier!

Kwek likes this.
  4. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    In het Kralingse bos en in de Dordtse Biesbosch liggen wel een aantal leuke voor kinderen (met dieren zoeken).

cowgirl80 likes this.
  5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Er zijn ook fb sites van geocachen daar kun je ook met de zoekfunctie wel leuke voor kinderen vinden volgens mij. Op die pagina's zijn alleen ook hele fanatieke geocachers te vinden, verman je en lees daar doorheen :rolleyes::p. Die vinden dat je alleen 'heurt' te geocachen voor de omgeving en niet voor het 'scoren', want daaaaaar is t voor bedacht :roflmao:. Volgens mij haalt nog iedereen zijn eigen plezier uit activiteiten maar goed :thumup:. Wel van alles op te vinden dus.

cowgirl80 likes this.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn man heeft vanmiddag een Enge Dieren Multicache gedaan met de kinderen bij de Sterrenwacht in de Dordtse Biesbosch. Bedoelde je die? Het was een succes!

nelta likes this.
  7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja bibberen in de Biesbosch idd.

cowgirl80 likes this.
  8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

Jun 8, 2013
    4,365
    4,422
    113
    Female
    Je kunt ook zoeken op het aantal favo punten. Sommige TB hotels zijn ook super mooi om te bekijken voor kinderen.

De trailtjes die ik je kan aanraden zijn alleen in het Noorden van het land.

Ik heb gehoord dat de extreme kersttrail in Epe ook leuk is (is dat in de buurt?).

Of lost places!

cowgirl80 likes this.
  9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Bij Dordrecht in de Biesbosch heb je een leuke kindertrail met hele spannende coaches die makkelijk te vinden zijn. Die hebben wij vorige week gedaan.

cowgirl80 likes this.

Share This Page