Tips kamperen baby 8 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Stinkerbell, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Wij gaan eind Augustus kamperen in de Ardennen zoals dat we al elk jaar deden. Nu gaat er alleen naast wij zelf natuurlijk en onze honden ook ons zoontje mee. Hij is dan Precies 8 maanden oud. (jee wat gaat de tijd snel).
    Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig of jullie misschien tips voor me hebben waar ik bijv op moet letten of extra mee zou moeten nemen. We gaan met een grote tent met twee slaap vertrekken erin. Normaal sliepen onze honden altijd in het ene vertrek en wij in het andere. Maar dat zit er nu waarschijnlijk niet meer in.

Dus ben je zelf wel eens wezen kamperen en dacht je , ja dat zou ik de volgende keer mee moeten nemen. Dan zou ik het graag willen weten. :D

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij gingen ook kamperen met dochter toen ze ruim 7,5 a 8 mnd was. Waar we veel plezier aan hebben gehad:

Deryan bedje: overdag in de tent slapen is veel te heet! Hiermee kon ze lekker in de schaduw slapen.
    Afwasteiltje/emmer: in bad als er geen babysanitair is, dochter vond de douchestralen veel te hard.
    Klein zwembadje: als badje en als box te gebruiken: hier klom dochter echter al snel uit, maar misschien is de jouwe nog wel in deze box te houden. Ligt aan je kindje dus.
    Boxkleed: lekker spelen in het gras:
    fietskar/buggy: als kinderstoel handig met het afwassen, dochter at dan een lekker koekje en wij konden afwassen zonder dat ze er vandoor ging.
    Opvouwbare kinderstoel: handig met eten! Wij hadden hem het 1ste jaar nog niet en gaven dus dochter eten in de fietskar.
    Rugdrager/buikdrager: al naar wat je kindje al aankan. Handig bij het bezoeken van stadjes en met wandelen in ruigere gebieden.
    Regenbroek: kan hij gewoon rond kruipen als het gras nat is....
    dochter heeft al jaren maat 86/92 daarvan aan.
    Rol pedaalemmerzakken: handig bij vieze luiers
    Aankleedkussen: kun je overal verschonen, bovenop de auto, in het gras
    Van die zeep zonder dat je je water nodig hebt, anders blijf je lopen.

Vergeet ook niet de vaste knuffel, het muziekdoosje e.d.

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Zo dat zijn nou echt goede tips. Thanks.
    Die regenbroek was ik echt noooooit opgekomen slim zeg. S'ochtens is het gras altijd nat. (moet hij trouwens wel kunnen kruipen dan ;))

4. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
  5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Das ook een hele goede zeg. Makkelijke site. :D Heb hem opgeslagen.

6. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik lees even met je mee... alhoewel ons kindje dan 1 is, is het toch wel handig om even te kijken wat ervaringsdeskundigen vinden ;)

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Iemand nog tips?

8. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    hier ook kamperen met zoontje dan 8 en halve maand.

Goede tips!

9. girl21

girl21 Niet meer actief

ik kijk effe mee hoor ;)

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien nog wat tips om onnodig gesjouw te voorkomen ;)

- Maxi-cosi kan je ook gebruiken als wippertje.
    - Campingbedje kan je ook gebruiken als box

Wij zijn vorige week een weekendje wezen kamperen (met deze hitte) en toen was Mika 9,5 maand oud. Hij lag overdag lekker te spelen op een groot kleed buiten. Normaal krijgt Mika altijd vers fruit en verse groenten, maar toen hebben we wel gewoon potjes meegenomen, net zo makkelijk.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met Eva toen ze 8 maanden was gaan kamperen, begin september. Wat wij niet bij ons hadden was genoeg warme kleding, want 's nachts was het zo'n 10 graden (we zaten in de Ardèche). We hadden gelukkig wel een winterslaapzak met mouwen bij ons, maar maar heel weinig t-shirts met lang mouwen, dus nog wat extra gekocht daar. Wat wij toevallig al wel bij ons hadden maar waar Eva heel veel mee heeft gespeeld in de tent (het regende helaas veel) is een opvouwbaar bakje van Ikea, is voor in een la van een kast om je kast te ordenen. Heel klein om mee te nemen en ideaal om speelgoed in te doen (en eruit te halen, en er weer in te doen enz. enz., favoriete bezigheid van Eva toen). Wij hadden trouwens ook een Deryan bedje, scheelt heel veel ruimte.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
  13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    wij hebben ook de deryan travel cot, scheelt een helehoop ruimte.

14. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Had je het deryan bedje ipv een campingbedje?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja. En straks gebruiken we 'm weer voor Lisa waarschijnlijk, al ziet het er niet naar uit dat we deze zomer nog gaan kamperen, maar we willen wel een keertje naar het zwembad hier.

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Maar in de tent snachts is dat toch veel te koud om op de grond te liggen?

17. tulip

tulip Niet meer actief

wij hadden wel een campingbedje, ik vond het prettiger met vocht en kou dat ze wat hoger lag. Wat dan fijn is om mee te nemen is een muskietennet.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee hoor, hier ging het prima en het was zo'n 10 graden 's nachts. We hadden er wel een op maat geknipt matrasje van Ikea in van zo'n 8 cm dik. En Eva had 2 lagen kleding en een winterslaapzak met lange mouwen aan.
    Het matrasje zijn we kwijt, Lisa gaat straks op een boxkleed die we erin leggen slapen, maar dat moeten we dus nog uitproberen.

19. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben ook zo'n deryan bedje. Met matrasje en slaapzak.
    Wij zitten te denken om onder het tentje nog een gewone slaapzak te leggen zodat het iets warmer is.

Verder idd. handige tips om te onthouden al zal het nog wel een jaar duren voordat wij met de kleine op vakantie gaan.

20. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Campingbedje kan je inderdaad gebruiken als box. En vergeet niet een muskietennetje voor er overheen te kopen!

Deel Deze Pagina