Wij gaan over een week ook kamperen! Jullie tips zijn heel welkom geweest! We hebben ook een Deryan Travel Cot. Ik neem een fleece deken en een groot stuk karton mee om eronder te leggen. Ze zeggen dat karton heel goed is tegen optrekkende kou. Liefs, Josien
Welk matrasje bedoel je dan precies? Ik vond namelijk de deryan erg fijn, alleen nogal zweterig. Toen wij op vakantie waren, Jelle was toen 14 maanden, was het 's nachts ook zo koud. Soms zelfs nog iets kouder, maar omdat je aan de binnenkant niks in kunt stoppen lag Jelle het grootste deel van de tijd met zijn hoofd op het polyester te zweten. Hij had trouwens een combisleeper aan, lekker warm! Dat werd dan weer koud en dan werd hij om 5 uur wakker en wilde niet meer slapen. Niet fijn voor ons en niet voor de buren op de camping... Je brengt me trouwens wel op een idee met dat boxkleed. Als ik dat nou helemaal rondom het matrasje doe en het er dan in leg, heb je kans dat het goed blijft zitten. Ik heb nog een speelkleed van oma, dat is nog iets groter dan een boxkleed. Desnoods maak ik er een soort hoes van op de naaimachine... Dan is het al een stuk minder zweterig. (Al gaan we nu met de caravan op vakantie, dus is de binnentemperatuur al beter.) Wat trouwens ook wel helpt tegen het optrekken van de kou is van dat zilverfolie achtige spul dat je kunt kopen bij de kampeerwinkel. Dat isoleert een beetje en weerkaatst de kou naar beneden en de warmte terug omhoog. Wij hebben dat altijd onder het luchtbed en onder de deryan en dat werkt goed. Niet helemaal dit, dat van ons was echt folie, maar dit is hetzelfde idee: Klik! Hij is er ook in tweepersoons en voor het geld hoef je het niet te laten.
Met dat matrasje bedoelde ik een Ikea matrasje op maat geknipt, maar die hebben we denk ik weggegooid. Met goed dubbelzijdig plakband zou je een boxkleed oid op de deryan vast kunnen plakken. Ik had op het boxkleed een hydrofiel vastgeplakt en dat bleef goed zitten, we hebben het alleen nog steeds niet uitgeprobeerd en aangezien we pas over 1 jaar gaan kamperen, gaan we de deryan waarschijnlijk niet meer gebruiken.
Ik bedoelde eigenlijk welk matrasje van Ikea... Ik zat zelf al te denken aan iets met klittenband maar ik zie nog niet helemaal voor me hoe ik dat goed vast krijg zonder het vast te moeten naaien in de tent. Ik denk dat van die plak klittenband niet stevig genoeg is.
Oh zo , weet eigenlijk niet hoe die heet, zou ik even op het matras van Lisa moeten kijken welke het is (was dezelfde), maar goed, die ligt er nu op te slapen . Maar ik denk dat het deze is, volgens mij zijn de namen veranderd want de naam komt me niet bekend voor, maar hoe het eruit ziet en de prijs wel IKEA | Matrassen voor babybedden | Foammatrassen | VYSSA SLUMMER | Matras Maar je kan ook gewoon een deryan matrasje los kopen, dan opmaken als een gewoon matras en die erin leggen. Als je het vaker gebruikt het geld wel waard denk ik.
Bedankt voor de link, maar helaas gaat dat niet passen, zie ik. Ik heb de peuterversie en het tentje is 136x84 cm. Groter dan het matrasje dus. Ik heb wel een matrasje bij het bedje, maar dat is zo'n ik-blaas-mezelf-wel-op-jij-luie-kampeerder ding. En als ik daar dus een hoeslaken of iets dergelijks omdoe, vouwt hij zichzelf zo ongeveer terug in de originele stand omdat hij altijd mee opgevouwen zit in het tasje. Ik ga nog even brainstormen... En morgen kijk ik even of ze een grotere matras hebben in die prijsklasse.
Oh dat gaat niet passen nee . En als je om het originele matrasje een laken omheen doet en met luiertape aan de achterkant vastplakt? Dan heb je niet het probleem denk ik dat het matras weer oprolt?
Je kan toch gewoon de slaapzak (die erbij geleverd zit) erin leggen, daar zit namelijk klittenband op, en ook op het onderste stofje van de tent zit klittenband. Dan laat je gewoon het bovenste deel van de slaapzak eraf, kan je kindje er niet onder komen...
Ja, dat klopt, maar Jitte is echt dòl op klittenband en gaat er dus mee zitten spelen. Daarom is mijn idee van klittenband rondom inmiddels ook afgevallen. En daar komt ook nog bij dat ze een echte woelwater is in bed, dus de slaapzak blijft dan alsnog niet liggen.