Spullen verkopen

Discussion in 'De lounge' started by DQueen, Aug 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

#1 DQueen, Aug 30, 2019
    Last edited by a moderator: Aug 30, 2019
    Nav het minimaliseren topic.
    Ik wil wat spullen gaan proberen te verkopen. Normaal gaf ik alles weg maar 10x 10 euro verdienen is toch geld.

Ik ben alleen helemaal niet thuis in de wereld van 2e hands spullen en heb geen idee wat ik kan vragen voor bepaalde dingen. Er van uitgaande dat alles in nette en complete staat is. Als dat niet zo is gooi ik het weg.

Speelgoed hoeveel % reken je van de nieuwprijs?

Kleding pakketten. Bijv. 20 rompers in 1 maatserie, 5 euro?
    10 pyamas in 1 maat serie 5 euro?
    Kleding pakket van 30 stuks, dure merken (mayoral, ralph lauren, armani) gemixt met zara is € 50 euro dan onredelijk hoog? of beter richting 1 euro per item in een pakket?
    Meiden joggingpakken pakket van 5 stuks allen zelfde maat, merk guess nieuw 60 per pak, 5 pakken voor €50?

Echt ik ben geheel wereldvreemd hierin, wat zouden jullie doen?

Edit. Gisteren een prinsessenkasteel van vtech kleine vriendjes met extra poppetjes en unicorns (nieuwprijs 85 euro) verkocht voor 25 euro. voelde lekker maar was binnen een uur weg toen vroeg ik me af heb ik niet te laag ingezet?

Youtan likes this.
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Met tweede hands spullen die niet kunst of antiek ( vintage, design) zijn vind ik 1/4 van de nieuwprijs schappelijk.

Paketten met kleding zitten tussen de 5 en de 25 euro.

DQueen likes this.
  3. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Dat vind ik nou dus ook altijd zo lastig.
    En daarom breng ik het dus vaak naar de kringloop.

Maar nu even de spaarpot spekken.
    Ik kijk dan even op marktplaats wat er ongeveer gevraagd wordt.
    Kleding: longsleeves €1,- en setjes €3,-

DQueen likes this.
  4. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Meestal breng ik het naar de kringloop.
    Maar 1 keer per jaar doe ik mee met de rommel voortuin markt in de buurt.
    Dan zet ik mijn tuin tafel op de stoep met mijn "troep".
    Wat ik niet verkoop, gaat zsm naar de kringloop.
    Ik vraag er niet veel voor, moet er vanaf, winst is leuk.

DQueen likes this.
  5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik neem voor een tientje graag je tas over :roflmao: (sorry, ik kon het niet laten...)

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Kleding die weinig waarde heeft heb ik in een container gedaan voor ehhhhhhhhhhhhhhhhh stichting babypakket ofzo, geen idee hoe het heet. Mij het werk voor die paar euro niet waard

Kleding van waarde zou ik kleine pakketjes van maken of setjes bv 5 euro per set of item als het nog super netjes. Mensen die merk gericht zijn zijn ook vaak veel kieskeurige dan pakket afnemers,

DQueen likes this.
  7. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Zou de prijzen ietsje omhoog doen en de bedragen die je nu noemt als minimum verkoopprijs aanhouden. Moet ook niet te hoog worden: er komen nog verzendkosten bovenop en dat is voor een pakket toch wel weer 6-7 euro.

DQueen likes this.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,616
    8,359
    113
    Female
    Ik kijk meestal naar vergelijkbare advertenties. En ook naar hoe lang ze er al staan. Staan ze er al maanden dan is dat blijkbaar een te hoge prijs. Via de mp app zie je soms ook vergelijkbare advertenties en prijzen als je de foto gelijk gebruikt.

DQueen likes this.
  9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,874
    5,111
    113
    Als ik iets verkoop (geef het vaker weg), zoek ik vergelijkbare advertenties op. Dan krijg je wel een beeld van juiste bedragen

DQueen likes this.
  10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Haha die verkoop ik alleen als ik echt straks alleen over blijf en geen brood meer kan kopen :roflmao:

Whysteria likes this.
  11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik heb net toch nog even een klein hoekje op zolder aangepakt, achter 1 schot dingen eruit gejaald voor de stort morgen. Mijn strandlakens in een trolley gedaan en mijn vakantie beddengoed in een andere troley, die beide achter het opgeruimte schot gezet. Kapotte aircooler naar beneden gehaald, en klaar gezet bij de "naar de stort stapel morgen". Toen werd dochter wakker van mijn lawaai dus voor nu stop ik echt. Morgen weer een dag, hopelijk kan ik dan de andere kant van de zolder aan gaan pakken :D weltrusten voor alle minimalisten! Ik ga proberen te dromen over een leeg overzichtelijk en heeeeeel snel.schoon te maken huis!

Zonnestralen likes this.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,304
    113
    Female
    Heerlijk!

Ik heb gewoon een complete verhuisdoos vol kinderkleding weggebracht. En dat terwijl ik nog steeds in broedmodus ben haha. Zalig gevoel! Hebben hiervoor al kampeerspullen uitgezocht, heb geen 10 slaapzakken nodig want we hebben een caravan en voor kind 3 overgehouden voor het geval dat. En eenmaal in opruimmodus gaat t lekker. Niets verkocht nog maar komt wel als we niet meer willen voortplanten. Lijkt mij zalig, geen box meer op zolder, geen kinderwagen meer, al die ruimte vreters de deur uit

13. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

May 31, 2019
    1,412
    1,253
    113
    Female
    Heerlijk dat je aan het opruimen bent. Ik ben ook van het wegdoen zodra ik een opruimwoede heb. Doe dat meestal elk seizoen dan loop ik alle kasten na in elke ruimte.
    Heb meestal geen geluk met MP en vind dat veel gedoe, mensen die niet op komen dagen of raar doen. Heb dan niet het geduld om langer te wachten dus breng het dan naar de kringloop of de stort. Er is ook een groep op FB waar je producten gratis kunt aanbieden voor mensen die het minder hebben maar daar moet je ook heel veel geduld mee hebben. Gewild spul gaat meestal snel weg maar ook vaak met de nodige gedoe zoals niet op kunnen komen halen en dat soort dingen maar goed het geeft wel een heel goed gevoel.
    Mijn man is een echte verzamelaar en heeft gedurende deze zwangerschap (waarin ik weinig energie heb voor opruimen) weer heel veel verzameld, zag dat de zolder en schuur alweer vol staan.

DQueen likes this.
  14. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

Feb 19, 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Totdat je kinderen zooi gaan verzamelen....
    Ik zou in ruil best een box en een kinderwagen op zolder willen hebben staan...

DQueen likes this.
  15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ik kijk naar vergelijkbare advertenties.
    Qua merkkleding, als het geen oude collectie is, kan je er vaak nog 25% van de aankoopprijs mee terug verdienen.

DQueen likes this.
  16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Oh en speelgoed zet ik niet op marktplaats, maar juist op de verkoophoeken in de buurt. Loopt veel beter.

DQueen likes this.
  17. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Dure kleding weer verkopen valt vies tegen, helaas :o:

DQueen likes this.
  18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ik verkoop redelijk vaak kleding van de kinderen. Heb bijna altijd merkkleding (niet zo duur als jouwe:p) Maar voornamelijk Z8, Feetje/Jubel, Quapi, Bnosy soms Flo.

Het valt mij behoorlijk tegen wat je ervoor krijgt. Meestal heb ik een pakket, dus gewoon een heel seizoen aan kleding, wat dan vaak echt nog in nieuwstaat is en dat verkoop ik tussen de 20 en 30 euro. Terwijl 1 kledingstuk me vaak al 40+ heeft gekost.:rolleyes:

Heb nu ook een tijdje al wat erop staan van Z8, voor 3,50 en 5 euro per stuk maar raak het aan de straatstenen niet kwijt.o_O

DQueen likes this.
  19. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,742
    113
    #19 Adje, Aug 31, 2019
    Last edited: Aug 31, 2019
    Ik doe altijd even wat research naar dezelfde soort artikelen en zet het daarna op mp met een vergelijkbare prijs. Ik ga dan wel aan de hogere kant zitten. Als het dan te lang duurt (weinig views of slecht geboden) dan verwijder ik de advertentie en zet hem opnieuw er op met een lagere prijs.

Kleding die ik weg doe, stop ik geen moeite meer in, want dat levert te weinig op voor de moeite die je ervoor moet doen.

Schoenen/sneakers probeer ik vaak nog wel even, maar die verkopen ook niet zo makkelijk. Soms een paar verkocht voor een tientje en soms na een tijd alsnog weggedaan.

Zo heb ik het huis afgelopen jaar aangepakt en uiteindelijk zo'n €1500 verdiend :D

En wat ik ook deed was alle dingen die ik verkocht bij elkaar doen in een grote krat (wat erin paste natuurlijk) en op de vliering bewaren. Dan stond het niet in de weg, en kon ik het me veroorloven om soms geduldig te zijn met de verkoop van de wat moeilijker te verkopen artikelen.

owly and DQueen like this.
  20. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,742
    113
    Dat prinsessenkasteel van jouw bv staat op marktplaats voor rond de €35/€40. Dus daar had ik €40 voor gevraagd. Daar komen dan evt. nog verzendkosten bij. Dus een bod van €35 had ik zeker ook geaccepteerd. Maar als je meteen op €35 gaat zitten, gaan mensen daar natuurlijk eerst onder zitten.

En als een artikel echt gewild is raak je het al snel kwijt voor de vraagprijs. Als ik iets koop op mp en ik wil het echt graag hebben, bied ik bv meteen de vraagprijs. Dan ga ik niet moeilijk doen over een paar euro. En meestal kan ik het dan ook overnemen.

DQueen likes this.

Share This Page