Tips keelontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

    Tese Niet meer actief

    Heeft iemand die? Ben een beetje wanhopig van de pijn. Ik nam al hete snoepjes en dropjes. Drop kan niet meer dat brand m'n keel uit. Ijsjes branden zelfs in m'n keel. Neem 8 paracetamol en 4 ibuprofen 400 echt de max dus en nog zakt de pijn niet. Elke ademteug brand in m'n keel en oren. Ik heb geen koorts en heb de hap al gebeld. Maar goed wat kunnen ze doen. Ik drink ongelofelijk veel water en ook thee met honing en ik weet het niet meer. :(
     
  2. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Wat ze kunnen doen? Antibiotica voorschrijven als het om een bacteriële infectie gaat. Beterschap!

    Suus
     
  3. MamaInSpee1979

    MamaInSpee1979 Actief lid

    7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    - Gorgelen met water waar je zout in hebt laten oplossen.
    - Heel veel lauw water drinken in kleine slokjes (tip van mijn KNO arts)
    - Trachitol zuigtabletten gebruiken (kan niet als je nu zwanger bent en bij borstvoeding weet ik het niet)

    Verder valt er volgens mij niet veel te doen....beterschap!
     
  4. Tese

    Tese Niet meer actief

    En eten die ik 2 dagen al niet meer. Doet teveel pijn en heb totaal geen eetlust.
     
  5. Tese

    Tese Niet meer actief

    Is een virus volgens de huisarts
     
  6. Tese

    Tese Niet meer actief

    Gorgelen met zout water? Dat brand toch als de hel? M'n hele keel ligt open.
    Water drinken doe ik al 3 liter
    Trachitol werkt alleen bij beginnende keelpijn. Dat stadium ben ik al heeeeuul lang voorbij. ;)
     
  7. mamawendy

    mamawendy Actief lid

    22 apr 2006
    138
    1
    18
    hedel
    Heb ik ook gehad. Is heel erg vervelend. Als je er koorts bij krijgt, HAP weer bellen.
    Bij mij hielp koude ijsjes, gedraaid in een washand goed. Tgen je keel aanhouden. Verlicht en verdoofd.
     
  8. angel77

    angel77 Fanatiek lid

    29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Naar de HAP gaan en een AB vragen. Met de 24 uur ben je van de pijn af.

    Voor de rest heeft hier niets geholpen, heb zoutwater geprobeerd, tracitol en thee met honing, alleen de AB werkte hier.
     
  9. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Volgens Wiki wordt dan soms ook AB gegeven:

    Keelontsteking - Wikipedia

    Suus
     
  10. Tese

    Tese Niet meer actief

    De washand ga ik proberen Thanks!
     
  11. Tess11

    Tess11 Actief lid

    12 jul 2008
    317
    1
    0
    Je hebt geen keelonsteking maar een keelvirus (zoals je zegt) dan schrijven ze geen antibiotica voor. Heb ik 2 weken terug ook gehad en hoopte op een paardemiddel van de huisarts maar dat is er niet helaas voor een virus. Duss volhouden met wat je al doet en paracetamol..
     
  12. Tese

    Tese Niet meer actief

    Hier geven ze echt alleen bij een bacterie. Moest wel bellen als ik er koorts bij kreeg.
     
  13. Tese

    Tese Niet meer actief

    Ik was er al bang voor maar je hoopt toch op de gouden tip he ;)
     
  14. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Waardeloos. Ik loop ook al een paar dagen te emmeren. Doet zeer. Heel erg zeer. Zachte dingen eten en drinken. Meer kan ik niet verzinnen. Beetje suf. Mijn keel en verhemelte waren helemaal rood met puntjes en alles. Het lijkt vandaag iets beter te gaan, maar jofel voelt het niet. En dan dat hoesten. Het zit zo vreselijk vast, dat ik het niet eens durf te doen. Fantastische timing ook, zo met kerst. Ik lig al zes weken in de lappenmand. Begon met een ontsteking aan de buitenkant van mijn oor, eindigde in het ziekenhuis met een halfzijdige gezichtsverlamming, mri scans en de hele reutemeteut. En nu lig ik dus alweer twee weken op de bank. Heb zelfs geen energie om überhaupt over kerst na te denken. We maken er het beste van.

    Beterschap! Is het trouwens niet zo dat verse peterselie kauwen wat verlichting geeft? Schijnt erg goed te zijn voor je mond zowieso. Er zijn wellicht wat supermarkten open vandaag? Misschien kun je kijken welke verse kruiden verzachtend werken en die gaan halen?
     
  15. mawaikee

    mawaikee Bekend lid

    16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Helaas heeft AB geen nut bij een virale infectie.
    Inderdaad gorgelen met lauw water met beetje zout, gewoon eerst proberen met heeeel klein beetje zout, werkt ontsmettend
     
  16. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Alles waar je op kan zuigen is goed.
    (dropjes, zuurtjes etc)

    Het gaan namelijk om de zuig en slik beweging. Deze bevorderd de bloedsomloop in de keel, en dat zorgt voor genezing.
     
  17. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Dat is niet helemaal waar, en ik heb zelf ook andere ervaringen:

    "Omdat de meeste 'virale' keelontstekingen ook voor een deel bacterieel zijn, wordt door sommige artsen bij deze 'virale' keelontstekingen wel antibiotica gegeven. Bij de volgende kenmerken is de kans op een bacteriële keelontsteking tamelijk groot (>50%):
    koorts
    keelpijn
    vergrote halsklieren
    niet hoesten
    gezwollen tonsillen met witte punten."

    Suus
     
  18. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh wat een ellende voor je! ik heb het de afgelopen 3 weken 2x gehad! kon niet praten, slikken, eten of drinken.... had er wel koorts bij en de 1e keer duurde het een week, de tweede keer ben ik meteen op dag 1 naar de spoedpost gegaan en heb toen voor de tweede keer een kuur gekregen, het was toen na 2 dagen weg!

    ik zou echt naar een spoedpost gaan en dan maar erbij zeggen dat je ook steeds koorts hebt... dan schrijven ze je vast een kuur voor....!!!

    verder heb ik geen tips want niks krijg je naar binnen met zo'n zere keel... ik at ijsjes maar ik kon het niet doorslikken en kreeg er enorm veel slijm door...

    klinkt vies maar ik had een spuugbakje die ik steeds gebruikte... en lag de hele week plat... brrr als ik er nog aan denk het was een verschrikking!

    beterschap!
     
  19. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.774
    208
    63
    Augurken eten! Zuur verdoofd.
    Ik kreeg dit als tip toen 8 jaar geleden mijn keelamandelen verwijderd zijn en het hielp echt! (en geloof me, dan heb je je keel pas echt openliggen haha)
     
  20. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    tip 1: kruidenthee van: salie, thijm, zoethout, anijszaad en lavendel
    tip 2: vlierbessensiroop

    ik gok dat je het beide niet in huis heb. de thee heb ik altijd staan omdat ik voor de vlierbessensiroop erg vaak last had van keelontsteking. dan dronk ik hem continue. erg fijn. maar zelf even samenstellen. sinds ik de vlierbessensiroop maak drink ik elke dag een glas limonade ervan en heb ik bijna nergens meer last van. helaas deze herfst niet gelukt, maar je kan het ook gewoon kopen en het werkt echt!
     

Deel Deze Pagina