en trouwens als je echt niet kan slikken dan kan je paracetamol zetpillen van 1000 mg gebruiken! dat werkte bij mij erg goed... het verlicht de pijn... een uurtje erna pakte ik een glas drinken en dronk het in 1x leeg hoe zeer het ook deed het was wat verdoofd door de zetpil.... had zo'n ontiegelijke dorst dat het alleen op die manier kon.... enne idd! augurken, of van die zwarte bessen die zo zuur zijn werken ook desinfecterend in je keel! of gorgelen met azijn verlengd met water... sinasappels! doet erg zeer maar werkt wel....!
Wat bij mij hielp waren hibitane zuigtbabletten. Dat verdooft de pijn ook en had ik minder pijn bij het slikken. Je hebt ook zuigtabletten van trachitol en Mucoangin. Die werken ook verdovend. Je zou tijmsiroop kunnen proberen, dat verzacht de keel. Net als kamillethee. Water water met ijsblokjes. Dat is niet zo zoet als waterijsjes, misschien brandt dat minder. Beterschap.
Bedankt voor de tips meiden. Ik heb net uit wanhoop de hap maar weer gebeld en nu mag ik langskomen. Als ik geen ab krijg dan hoop ik dat ze in ieder geval wat sterkers voor willen schrijven qua pijntsillers.
Hier ook vaak last van keel ontsteking door een virus, enige wat er dan bij mij helpt en wat ik dan ook voorgeschreven krijg door de huisarts zijn die brufen zakjes van 600! Hopelijk krijg je er iets voor van de HAP.... Beterschap.
Het is een virus maar heb wel een kuur gekregen. Hij wist niet of het wel iets zou doen voor me maar ben al 2 maanden aan het kwakkelen. Ik hoop dat het gaat helpen.
ik hoop het voor je! beterschap... wat voor een kuurtje heb je gekregen dan? zo'n poederdrankje? of tabletten die oplossen in water?
Gewoon amoxilinecapsules. Niet slim achteraf nee. Ik heb volgens hem de blaren in m'n keel staan. Wat ik heel apart vind trouwens is dat je tegenwoordig gewoon WEL veilig bent met antibiotica en anticonceptie. Hmmm stiekem vertrouw ik het niet...
ohw nou tegen mij werd uitdrukkelijk gezegd dat de pil de hele maand niet veilig is! dus pas er wel mee op hoor! staat als het goed is ook bij het formulier die je van de apotheek krijgt en ze horen je te waarschuwen... geen enkele antibiotica is veilig samen met de pil.....!
dat is lastig om capsules te slikken met zo'n zere kapotte keel nee... maarja als het goed is dan ben je over 2 dagen weer beter te pas en kan je weer een beetje eten en drinken......
Toevallig vandaag met mijn man naar de HAP geweest ivm keelontsteking.Hij heeft AB mee gekregen. Verder : - para's - Trachitol - Tijmsiroop - waterijsjes - veel water En hopen dat het snel over gaat.Beterschap
Mora dat het niet veilig is dat is teruggedraaid volgens d apotheker. Niet zo lang geleden nog. Maar het aparte vind ik dat je vaak genoeg verhalen hoort/ leest van vrouwen die zwanger zijn geworden toen ze aan de antibiotica waren en dus niet wisten dat het niet veilig was. Maar ik doe gewoon alsof de oude voorschriften nog gelden, just in case! Kaatje beterschap voor je man!
AB en Anticonceptie zou ik ook mee uit kijken.Lijkt me niet voor niets dat het al die jaren niet veilig is. @Muppet, thanx. Hij ligt nu nog in bed met 39.5 dus hoop dat hij snel opknapt
ik heb er nu al een week last van. de keelpijn wordt nu wel wat minder maar nu zitten mn bijholtes dicht. door de neusspray heb ik nu weer last van mn keel. ik drink veel thee die niet al te warm meer is. verder fanatiek aan de ibuprofen en hopen dat het snel over gaat. vrijdag al naar de ha geweest maar krijg er geen ab voor want het is een virus. morgen ga ik maar weer terug naar de ha want het duurt me veel te lang. sterkte allemaal. liefs doris
Hier nu ook een keelontsteking, net nu ik vakantie heb, baal zo en dit is al de zoveelste x dat ik keelontsteking heb ik vind me zelf op het moment echt even zielig bah wat baal ik
Nou volgens de ha zou die ab kuur weinig voor mendoen maar de volgende dag was ik zo veel beter! Niet helemaal maar wel een hoop. Dus idd bij een virus werkt ab wel!