Mijn oudste dochter is altijd een slanke maar kleine dame geweest. Ze is nu 9,5 jaar, 131 cm en schoenmaat 31/32. Ze weegt ongeveer 27 kg. De laatste maanden gaat ze wat meer eten en ze krijgt echt een bol buikje. Dit terwijl haar armen en benen en taille slank blijven. Haar gezicht wordt ook wat volle. Alleen een bolletje. Komt er een groeispurt aan of moet ik me toch zorgen maken om overgewicht. Een paar centimeter kan ze overigens best gebruiken dus ik hoop voor haar dat ze gaat groeien. Ze is verreweg de kleinste van groep 6. Ze wil niet meer in de autostoel en lekker in de achtbaan. Iemand ervaring mee?
Overgewicht zou ik mij sowieso niet druk om maken Maar, het kan inderdaad zijn dat ze een groeispurt krijgt hoor, onze zoon van 9 eet ook wat meer de laatste tijd en klaagt over pijn in zijn benen (groeipijn).
Zodra zoon iets meer buik krijgt gaat hij de lucht in. 9 en 1.48 dus al heel wat bolleke buiken, pijnlijke knieën, pijn in de benen voorbij zien komen.
Hier altijd t harmonica model. Ze worden breder en vervolgens schieten ze de lucht in. Overgewicht zou ik me niet druk om maken, als t eennlange periode elke keer zo is dan eens bekijken wat er zoal gegeten en gedronken wordt en allicht iets bijschaven. Maar met die verhouding gewicht vs lengte zit ze prima. Verdeeld zich weer als ze de lengte in schiet. Die pijn in benen, vooral onder de knieën en scheenbeen kan trouwens wel heel vervelend zijn. Heb t zelf ook gehad en G heeft er ook flink last van, R vermoedelijk ook maar die kan t nog niet duiden (afgezien een wel zeer algemene whuaaaah). Basis creme of olie er op en dan masseren verlicht die pijn. (Warmte)
Hier ook altijd eerst in gewicht wat aankomen, maar nog wel even dezelfde lengte behouden. En dan ineens, poef!, zijn alle broeken te kort En bij mijn oudste groeien volgens mij eerst de voeten en daarna de rest, want telkens zijn haar schoenen eerst ineens te klein en vervolgens volgen de broeken en truien.
Ik heb hier eigenlijk zelden echt een groeispurt gemerkt. Ze groeit gewoon elke maand 3cm denk ik (net 10 jaar, 1.62cm, 34 kilo en schoenmaat 40) ik zou me echt geen zorgen maken over overgewicht! Gewoon goed en gezond laten eten.
Klinkt volgens mij als een prima gewicht bij haar lengte. Mijn dochter zit ook in groep 6 en is echt de allerkleinste van de klas, en ruim ook, met haar 1.26m en een sprietje met 22 kg. Zij heeft echt nog nooit een groeispurt gehad. Blijft wel 2 jaar in dezelfde maat zitten. Schoenmaat 32. Ze is wel goed gezond, actief (kan amper stil zitten), danst, kletst veel, en ontwikkelt zich prima.
Herkenbaar. Hier ook bij me dochter nooit een groeispurt gemerkt. Ze blijft aan de kleine kant. Ze is bijna 11.5 jaar en in groep 8 nu. Ze is 140 bij 28kg. Verruit de kleinste en de lichtste in de klas, wat ze niet altijd leuk vindt