Leuk is om van die grijze/witte harddrogende klei te kopen en daar eivormpjes uitsnijden. Als het hard is kan ze die beschilderen en dan in de paastak hangen. Ik heb je via pb nog een link gestuurd.
Oh ja wat een goede ideeën!! Ik ga eens zulke werkbladen zoeken. Dankjewel!. En zeker een leermoment voor de jongste..
Ik heb bedacht maar een dagplanning te maken samen met de kinderen. Kan de oudste vertellen hoe het op school gaat. En heeft ie toch het gevoel van inspraak hoop ik.
Gewoon platte eitjes maken bedoel je? Die klei waar kan je dat kopen? Wordt dat niet te zwaar voor de paastak?
Goed idee de kids inspraak te geven. Ik ben wel van plan de indeling te maken maar kan de invulling wel in overleg met de kinderen doen. En het buiten wandelen kan gecombineerd worden met wat educatie. Bomen gaan weer in de knop. Misschien een bloemen of dieren speurtocht doen ofzo.
Nog niets over gelezen, zou zomaar kunnen eigenlijk. Anders de plaatselijke bloemist. Goed dat je het zegt zal het even checken van te voren
Platte eitjes ja, met een ovaal vorm of zelf uisnijden. Niet al te dik, dan wordt het niet zwaar. Klei is er bij de action, maar ook speelgoedwinkels, hema.
Ja ik bepaal ook wel. Maar dacht als hij noemt wat ze op school doen, snapt ie ook beter waarom we thuis zoveel gaan doen. Normaal wil hij nog geen boek lezen in de vakantie namelijk hahaha. Leuk idee een speurtocht! Ik ga eens kijken of ik iets kant en klaar kan vinden!
Oké bedankt! Dan ga ik even kijken of ik er nog even langs kan als de buurvrouw even oplet ofzo. (Wil ook geen 3 kinderen steeds meeslepen)
Ik kon geen foto vinden van die met eitjes, maar ik heb hem ook eens met bloemetjes gemaakt met die klei:
Dacht zelf aan morgen gewoon wandelen. Dan zelf onderweg foto's maken van bomen die al in de bloei gaan en bloemen die al opkomen. Misschien van nog wat leuke plekjes (mollenhoop, eendenbroedplaats) dat morgen avond uitprinten en er een soort wie het eerst alles gezien heeft speurtocht doen?
Ik heb twee groep 1 kinderen en een dreumes. Ik heb de dagplanning van school nagemaakt, maar wel alles een uur doorgeschoven in de hoop iets langer te kunnen blijven liggen. Voor mijn zoontjes heb ik voor morgen opgeschreven wat ik wil dat ze het eerste 'les deel' doen en een keuze menu voor het tweede school deel. Tussen die 2 delen mogen ze lekker de tuin in. Misschien dat ik de trampoline op ga zetten zodat ze wat meer kunnen bewegen. Ik heb geen idee wat ze zouden moeten leren op school. Ik probeer een beetje verder te gaan met dingen waarvan ik weet dat ze al een deel kunnen.
Kinderen moeten vandaag hun chromebooks ophalen. Ik ga het rooster van school aanhouden van dochter. Dus we doen gewoon 5 dagen school, eten op dezelfde tijden enz. Denk dat als ik die structuur niet aan zou bieden, er niets zal gebeuren. Moet zelf ook thuiswerken dus combineren we het zo.