Mijn dochter van 5 is begonnen met wisselen. Gister is na weken lang loszitten haar eerste onderste snijtandje eruit gevallen. Haar nieuwe tand was al onderweg en kwam daarachter al tevoorschijn. Nou heeft ze 2 weken geleden (rond het doorkomen van de nieuwe tand) veel diarree gehad. Paar dagen achter elkaar, veel buikpijn ook en hoofdpijn en lichte verhoging. Dat was gestopt, Maar nu had ze vanmorgen weer diarree. Ik heb gezocht op google, maar kan niks vinden hierover. Alleen bij het doorkomen van tandjes bij baby's dat diarree erbij hoort. Hoort dit ook bij het doorkomen van het volwassenen gebit? Nu de eerste eruit is, zit de 2e ernaast ook gelijk gigantisch los, maar nog geen nieuwe te zien. Horen de diarree klachten bij het tanden wisselen??
Kan het me niet herinneren van mijn zoon tijdens het wisselen. Misschien was ze gewoon niet lekker. Het kan denk wel wat zeer doen een door komende tand maar diarree heb ik ook nog niet eerder van gehoord bij grotere kinderen.
mijn jongste van 6 zit ook midden in het wisselproces, gaat achter mekaar door bij hem. mijn oudste van 9 is bezig met kiezen wisselen. maar nog nooit gehoord van diaree met wisselen denk dat je dochter iets anders onder de leden heeft dan