Onze zoon is altijd al wat vatbaarder geweest voor virussen, maar ik dacht; 'zal vanzelf wel minder worden naarmate hij ouder wordt en meer weerstand krijgt'. Nu is hij bijna 6 en heeft hij nog steeds veel last van luchtwegklachten. Ook wanneer hij niet verkouden is, hoor ik hem regelmatig zijn neus heel hard ophalen alsof het verstopt zit. Terwijl dat dan niet het geval is.. dit is met name wanneer hij op bed ligt. Nu is hij na een periode van 2/3 weken verkoudheid-vrij, opnieuw snipverkouden en om de paar seconden probeert hij zijn neus op te halen. Het begint inmiddels heel irritant te worden..... Neusspray gebruiken we al, maar we krijgen het hem niet duidelijk dat hij ook in een zakdoek af en toe zijn neus kan snuiten of dat hij nu even niet door zijn neus kan ademen. Ik begrijp dat het heel vervelend is voor hem, maar om de paar seconden je neus zo hard ophalen lijkt mij ook niet helpend.... Kunnen chronische luchtwegklachten ook aan de amandelen of een allergie liggen? Is het zinvol hier op te laten testen?? Hij heeft ook veel last van contact eczeem en mijn man is zelf bekend met astma en hooikoorts dus ik dacht misschien heeft onze zoon ook last van een allergie oid?
Wat vervelend zeg.. Hoe vaak gebruiken jullie de neusspray? Langdurig gebruik kan het ook erger maken juist. Ik dacht verder idd nog aan mogelijk een allergie. Huisstofmijt ofzo? Maar dan zou je wellicht verwachten dat het constant aanhoudt en niet dat hij af en toe 2/3 weken klachtenvrij is, maar ik zou denk ik wel eens met de huisarts gaan sparren.
Echinea force gebruiken of iets anders wat zijn weerstand verhoogd? En wellicht inderdaad ook eens medisch laten onderzoeken, qua allergieën ed.
Eigenlijk gebruiken we het enkel wanneer zijn neus echt verstopt zit.. tussendoor (dus wanneer hij eigenlijk klachtenvrij is) haalt hij ook vaak zijn neus op, vandaar dat ik dacht dat het misschien een allergie kan zijn. Ik denk dat ik morgen inderdaad maar eens de huisarts bel voor advies.
Het kan zeker een allergie zijn. Ik ben allergisch voor katten, maar we hebben er wel 5. Bij mij uit het zich in neusverkoudheid en omdat ik de katten niet weg ga doen ben ik eigenlijk constant verkouden (vooral verstopte neus).
Ik dacht ook gelijk aan een allergie. Zoon heeft hooikoorts en laatst had hij er enorm last van. Stofallergie zorgt er ook voor dat alles dichter zit. Ik heb standaard mijn neus wat dicht zitten. Ik heb zelf een kattenallergie ( 2 katten) , stofallergie, hooikoorts) Ik zou toch overleggen met de huisarts
Ik zou overleggen met de huisarts. Ik zou denken aan een ontstekingsremmende neusspray. Zodra ik verkouden ben, moet ik die flink ophogen en t helpt wel.
Ik zou het ook laten testen. Zoon heeft dit ook, had er zelf weinig last van, maar toen we in 2021 samen stonden te huilen bij school omdat de nogal rigide juf hem voor de zoveelste keer weg stuurde en ik weigerde om hem weer te laten testen zijn we langs de HA geweest. Hij blijkt een huisstofmijt allergie te hebben.