Waar laten jullie middelbare scholieren hun natte regenkleding op school? Mijn dochter wil geen regenkleding aan. En dat is niet omdat ze het niet aan wil, maar omdat ze het nergens kwijt kan na aankomst. Ze heeft haar jas eens op de kapstok gehangen ipv in haar kluisje en die was weg toen ze naar huis ging. Toen moest ze zonder jas naar huis fietsen en de jas is ook nooit meer terug gevonden. Daarbij kan je een regenbroek moeilijk aan de kapstok hangen dus dat is geen optie voor haar. Nat in het kluisje wil ze ook niet en mee de klas in vindt ze ook geen optie. Dus ik vroeg me af, waar laten jullie kinderen natte regenkleding?
Wij hadden t wel, trok je t aan bleef t droog en kwam je bezweet aan. Trok je t niet aan kwam die plensbui overzetten. Maar dat was in de barbaarse tijd zonder buienradar.
Hier hangen jassen gewoon aan de kapstok. Regenbroek eventueel over je stuur van je fiets laten hangen. (maar mijn zoon heeft alleen een regenjas, die hoeft niet zo ver) Ik heb hier nog niks gehoord over jassen stelen. Als dat zou gebeuren zou ik dat wel melden op school? Zoon heeft wel een beetje dure regenjas, zo’n buitensport geval wat ademt en waar je ook mee kan bergbeklimmen… die wou hij heel graag en ik dacht “dan doet hij m in elk geval aan”. Maar als je gewoon een regenjas van de Zeeman meegeeft, wie zou dat willen stelen?
Bij onze kinderen worden de regenpakken over de fietsen gehangen. Dus gewoon in het fietsenhok. Nog nooit gehoord dat er dan pakken verdwenen. Als je een nat pak in een plastic zak stopt wordt alles drijfnat en als je het dan voor de terugweg weer aan moet wordt je zelf dus ook nat.
De buitenkant inderdaad. Soms kiest ze ervoor op de terugweg zonder pak te fietsen. Thuis kan ze toch direct omkleden en douchen. Hier geen kapstokken en geen overdekte fietsenstalling, dus hij moet wel in het kluisje.
Ik zou mijn kind dit zelf laten regelen op school. Laat ze maar naar de congierge of mentor gaan. Zo moest mijn zoon vanuit school direct naar sport. Hij heeft zelf geregeld waar hij zijn sportspullen kon stallen onder schooltijd. Mijn enige inbreng was dat hij dat zelf kon vragen. Zeker vanaf die leeftijd ben ik voor handvatten geven zonder direct de oplossingen voor te leggen.
Ik hing het altijd over m’n stoel heen en over de vensterbank in de klas en nam het dan weer mee. Ik moest meer dan 15km fietsen dus dan trek je wel regenkleding aan.
Hier ook. Mijn kinderen stoppen ze in hun kluisje. In de klas mag je geen jassen enzo meenemen. Bij mijn dochter hebben ze ook geen overdekte fietsenstalling. Bij mijn zoon wel, maar ik zou er niet zo zeker van zijn dat die er nog hangt als hij zijn fiets haalt. Het is alleen niet erg handig al die natte kleding in een kluisje.
In een plastic zak in een kluisje. Als ze het er een beetje netjes in doet (bv broek oprollen), dan is die broek alleen nog maar vochtig van buiten. En verder zou ze het van mij mogen uitzoeken. Als ze dan op de terugweg nat worden of een beetje nattigheid van dat pak aan hun kleren krijgen, krijgen ze daar verder niks van hoor.
Oh dat doe ik ook hoor. Maar ik was benieuwd geworden omdat ik het zelf dus ook eigenlijk niet zou weten.
Hier precies zo. En vrijwel zeker dat iets wat je los laat liggen hier na een paar uur weg is, dus sowieso geen optie. Inderdaad netjes in een zak stoppen, dan is de buitenkant nat en de rest niet of amper, gaat prima. Je moet hem alleen niet een paar dagen zo in een kluisje laten liggen.
Als het regent dan mag de jas in de klas en anders moet hij in het kluisje. Hebben ze idd zelf geregeld nadat ze het zat waren dat hun spullen in het kluisje nat werden/ eind van de dag een natte stinkende jas hadden. Ondanks de 12 km geen regenpak, wel een waterdichte jas sinds dit schooljaar (klas 3). Ze was het drijfnat zijn zat.