Hoi Meiden, Even een vraag. Mijn zoontje heeft sinds afgelopen zondag waterpokken. Echter zijn het er maar een paar geweest. Met name op zijn billen ( 5) rug (4) gezicht (3) benen (5) Hij heeft er ook totaal geen last van gehad of is ziek geweest. Wel heeft hij er een aantal open gekrabbeld maar zijn nu allemaal korstjes. Nu heb ik me laten vertellen, dat als ze er zo weinig krijgen dat het terug kan komen? Is dit zo? En wordt hij dan wel ziek zeker? en krijgt er dan zeker veel meer? Ik denk dat hij het heeft opgelopen van mijn vader want die had een gordelroosinfectie ( door chemo) En het is hetzelfde virus.
Het kan hoeft niet. Hier heerst het nu heel erg. Beide kids hebben het de afgelopen 3 weken gehad. Zoon zat van top tot teen onder. Nichtje van bijna 4 had het gehad rond haar 2 de nu ook weer gehad alleen dan rond mond en bij billen. Je moet het gewoon afwachten wat ze krijgen.
Ik heb ook weleens gelezen dat het terug kan komen als de ziekte maar heel mild was, maar je kunt echt niet voorspellen of hij dan meer pokken krijgt, zieker is en dat soort dingen... dat kun je toch nooit bij voorbaat weten? Mijn dochter is in ieder geval ontzettend ziek geweest van de waterpokken, ze had er niet megaveel maar wel heel erg ziek, met hoge koorts, wel een week denk ik en daarna nog 6 weken hangerig, moe en zwak, slecht eten, slecht slapen enz.