voedingssonde vergoeding

Discussie in 'De lounge' gestart door marjolinos, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hallo meiden,

zijn er hier meer dames (of heren) die ervaring hebben met een voedingssonde en een vergoeding hiervoor?

Heb vandaag van de arts gehoord dat dit op korte termijn plaats moet gaan vinden en dacht net laat ik het vgz eens bellen.
    blij dat ik dat gedaan heb want je krijgt niet zomaar een vergoeding...
    moet een machtiging aanvragen door de arts bij het vgz.voor het plaatsen van de sonde. Dan moet er samen met een verklaring beoordeeld wordenof ik de sonde voeding ook echt vergoed krijg...

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh raar, toen ik in het ziekenhuis lag, kreeg ik ook een sonde, niks van t vgz gehoord hoor...

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    nou laten we het hopen dan!
    ben op het moment wel zwaar teleurgesteld!
    dingen lopen al niet zoals ze zouden moeten gaan want ben ook al bang dat ik mijn baan kwijt ben als ik daadwerkelijk die sonde krijg....

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Als er door medische noodzaak word bepaald dat jij een sonde nodig hebt zal dit met die verklaring door het ziekenhuis zo worden ingediend. Denk niet dat je er ook maar iets van zult merken. Ze zeggen dat denk ik omdat het zo in hun scherm staat.. Je artsen weten het ook wel gok ik zo dus je kan beter hun het vragen.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh das nog minder. maar t is nu uhm ff denken... ben 1 januari ontslagen uit t ziekenhuis, neem aan dat ik nu onderhand dan wel al een rekening had gehad.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou dat kan nog best wel ff duren hoor.. Ik kreeg vorig jaar na een half jaar pas een rekening van het ziekenhuis

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh echt... fijn.. ;) nouja.. dan zie ik t wel.

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik ga morgen wel bellen met het ziekenhuis...dan zullen we het wel horen!

9. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Mijn man heeft u speciale voeding wel zonder sonde maaar de dieetiste heeft machteging geregeld en krijgen alles vergoed ook de dietiste dus neem aa dat als het om gezondheids redenen is vergoeding geen probleem is

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Idd via diëtist vragen om een machtiging

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Wordt vergoed incl voeding. Mits op voorschrift. Maar dat lijkt me logisvh..

Waarom krijg je een sonde en watvoor 1??

12. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    En heb je nog gebeld?

13. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij kregen de voedingssondes via sorgente. Je moet dan een verklaring van de arts hebben en dan krijg je ze via sorgente opgestuurd en ook vergoed.

14. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Onze voeding flesjes komt ook daar van.

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wij kregen alles vergoed en via sorgente aangeleverd.
    Welvia machtiging!
    En eerder kregen we het via mediq tefa

16. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hier ook via machtiging van ziekenhuis.
    Maar wel voor kindje , weet niet of dat anders is.
    Maar mika kan niet zonder

We bestellen bij sorgente voeding, spuitjes, slangen en verlengstukken voor zijn pomp, sondes, mickeybuttons en pleistermateriaal

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als wij een enkele keer een bewoner met sonde hebben dan moet idd de huisarts/ziekenhuisarts een machtiging schrijven, die je dan naar het bedrijf stuurt waar je de sonde en toebehoren van krijgt. Zij regelen het dan verder met de verzekering. Of je het zelf voor moet schieten is dan afhankelijk van de verzekering die je hebt. (natura of restitutie polis)

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je het met een machtiging alsnog zelf moet betalen. Misschien wel je eigen bijdrage van de zorgverzekering, dat weet ik dan niet want bewoners regelen hun eigen administratie, maar meer nooit.

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    heb vanmorgen wel contact gehad met de het ziekenhuis maar de dame die ik aan de telefoon kreeg wist er niets van. Zou vanmiddag zowiezo gebeld worden door een verpleegkundige en zij zou me daar meer over kunnen vertellen. Wel de dietiste gesproken... zij vertelde dat de voeding vergoed wordt... dan verwacht ik eerlijk gezegd de rest ook...

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

hier kreeg mijn moeder gewoon vergoed, ze kon ook niet op de normale manier eten dus ja dan is het echt nodig.

Dus ik denk dat het verschil zit of je het echt nodig hebt ja of nee?? en nodig dat is natuurlijk wel over te praten, of jij het nodig vind of een arts daar kunnen ze soms erg moeilijk over doen, maar als een arts het zegt en dit verklaart lijkt me het geen probleem..

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Je krijgt niet zomaar een sonde dus zal het altijd nodig zijn ;)

Deel Deze Pagina