Onze bijkeuken is een chaos, echt om je dood te schamen.. nu komt daar eigenlijk nooit iemand, maar vind zelf niet prettig. De rest van het huis is nu lekker opgeruimd en rustig, maar de chaos daar.. Het is een kleine ruimte, maar onze wasmachine staat er en de jassen/schoenen van ons allemaal en we hebben we speciale mandjes etc, maar door de hoeveelheid lijkt het altijd slordig. Het liefst zou ik een afgesloten kast willen plaatsen, zodat ik er in elk geval niet tegen aan hoef te kijken. Ook overweeg ik de jassen/schoenen toch maar in de garage te plaatsen, maar dat staat me op een of andere manier wat tegen. Hoe hebben jullie dit geregeld? En waar bewaren jullie schooltassen/sporttassen etc? Een foto zou leuk zijn. Dit is onze chaos nu. Ga sowieso een wandje/deurtje om de cv ketel maken. Lijkt ook heel onrustig al die kabels. Bekijk bijlage 603401 Bekijk bijlage 603402
Kun je de kapstok niet beter aan de muur links doen? En dan op de plek van de kapstok een Schoenenrek maken? Waar je de kapstok van hebt heb je ook schoenenrekken van bij de IKEA, kun je meerdere stapelen en dan de bovenste met een plank waar je de tassen op zou kunnen plaatsen.
En dan evt bij genoeg ruimte boven het Schoenenrek kapstokhaken om tassen aan op te hangen. En als je niet altijd tegen wasmachine en ketel aan wilt kijken evt lamellen er voor hangen. Kan makkelijk aan de kant, maar kun je het ook uit zicht hangen.
Bedankt voor de tips! Aan de andere kant is lastig ivm de openstaande deur vanuit de keuken naar de bijkeuken. Meerdere schoenenrekjes hadden we eerst, maar dat leek juist ook heel erg slordig. Ik ga even kijken naar lamellen, lijkt me een goed idee!
Deze bedoel ik, en dan met bankje bovenop. Zolang je alles er in zet moet het toch haast netjes staan
ik zou kijken of je achteraan bij de wasmachine en ketel een grote schuifdeur kast kan maken. alles uit t zicht en boven de wasmachine kan je flink wat planken maken voor je wasmiddel en alle andere rommeltjes. verder zou ik gaan voor dichte schoenenkasten. alles wat uit het zicht is oogt niet rommelig. kapstokken kan je niet om heen. die zie je toch. wellicht een bredere kapstok zodat je meer ruimte hebt om dingen op te hangen of juist kritisch zijn welke jassen er hangen en welke boven in de kleding kast kunnen die je toch niet draagt.
Misschien een pax kast van de ikea voor jullie gebruik handig indelen. Met bv een uittrekbare kledingroede voor de jassen. En planken of uittrekbare rekken voor de schoenen. Draadmanden voor sjaals en handschoenen e.d.
Ik zou ook gaan voor schuifdeuren achterin, werkt alles mooi weg. Zo hebben wij het: Bekijk bijlage 603441
Ik vind schuifdeuren ook het mooiste, zoals hierboven ook. Probleem is alleen dat er een systeemplafond zit en je daar geen schuifdeuren aan kunt bevestigen. Dan zouden we eerst het plafond moeten aanpassen en eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met verbouwen.. daarom dacht ik aan een kast, maar twijfel erg. Schuifdeuren is wel het mooiste. Denk er toch ook nog over na om de jassen en schoenen in de garage op te gaan bergen en van de bijkeuken dan echt een waskamer te maken.
Als schuifdeuren niet kan ivm systeemplafond en het daardoor te ingrijpend wordt, wat ik snap. Dan zou ik niet voor lamellen kiezen maar voor zo'n harmonicadeur. Die zullen vast ook als maatwerk te krijgen zijn Hier een plaatje van wat ik bedoel
Misschien een gordijn aan zo'n douchestang die je kunt klemmen, dat zou een makkelijke oplossing zijn. Wij hebben Ikea trofast kasten met schoenen in de bakken, ieder zijn eigen bakken en dan de ondiepe variant van 30 centimeter en 150 hoog, ideaal.
Oh dat is een goed idee. Daar had ik al eens naar gekeken voor in de garage, maar had ik nu totaal niet aan gedacht.
Ik zou juist voor een leuk gordijn gaan voor de machine en ketel. Praktisch ook want met 3 kinderen gebruik je je wasmachine dagelijks. Verder een lekker fris kleurtje op de muur. Bij Ikea kun je ook dichte, smalle schoenvakken kopen. Verder kun je nog lage kinder kapstokken plaatsen en voor de jassen van de volwassenen een roede met kledinghaken. Oogt dan allemaal rustiger, wordt minder snel stoffig en vies.
Ik vind zelf gordijnen niet zo mooi.. ik denk dat ik voor louvredeuren ga. Even kijken of dat kan met de afmetingen en vastzetten. Zoiets als dit: Bekijk bijlage 603488
Louvre deuren zijn inderdaad ook leuk. Iets minder budget maar als dat ook niet hoeft zou ik er zeker voor gaan!
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar als ik een apart washok had dan zou ik zoiets maken. En voor de jassen een kast of zulke deuren die jij zelf liet zien.
Nou dat is eigenlijk wat ik ook graag wil. Maar daarom denk ik erover om de jassen en schoenen in de garage op te bergen in een grote kast, dan is het zeker ruim genoeg (we komen altijd door de garage binnen).