Geopende belangrijke post bezorgd gekregen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Kreeg zonet een de nieuwe polissen van alle verzekeringen binnen die wij bij een kantoor hebben lopen.
    De envelop was opgemaakt en wat gescheurd en dichtgeplakt met klein plakbandje. Weet niet of hij door de post is bezorgd of door iemand die hem fout bezorgd heeft gekregen .
    Nu staan daar allerlei persoonlijke gegevens in. Rekening nummers naw gegevens groene kaart . Kentekens dat soort dingen .
    Als hij bij sorteren of dergelijke per ongeluk is blijven hangen of zo geen probleem.

Ben alleen altijd erg wantrouwend met dit soort dingen ivm maar fraude ervaring paar jaren terug.
    Zou iemand hier wat mee kunnen ?

Alvast bedankt

2. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Lees hem nu terug en sorry voor de taalfouten . Ging iets niet helemaal goed met typen geloof ik

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan ook misschien door het kantoor zijn gedaan. Dat ze iets vergeten waren om in de envelop te doen en hem geopend hebben en met een plakbandje dicht hebben gemaakt.
    Ik doe dat ook weleens op mijn werk maar zet dan meestal een stempel en daarover een plakbandje.
    Iemand die kwaad wil zal denk ik niet de moeite nemen om hem alsnog te versturen.
    Ik begrijp wel dat het je niet lekker zit.
    Zo is een keer mijn hele portemonnee gerold met ID kaart en rijbewijs en zat me ook helemaal niet lekker maar gelukkig nooit een vervolg op geweest.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat klinkt op zich wel logisch.. ik kan me ook voorstellen dat ik een brief ook opengemaakt zou hebben als je 'm zelf ook verwacht.. en dan ineens ziet dat het niet klopt.. Ik denk dat je er weinig mee kunt. Hooguit misschien even je declaraties etc in de gaten houden komende tijd - dat is online wel bij te houden tegenwoordig toch? Voor je eigen geruststelling.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Stond je BSN er ook op? Als ze die hebben in combi met je NAW gegevens zou ik er ook niet blij mee zijn. Ik zou gewoon het bedrijf even bellen om te vragen of zij het zo verzonden hebben. Je kunt er verder toch niet veel mee.

6. Lils

Lils Bekend lid

11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Hoi, ik denk dat het misschien verkeerd bezorgd is geweest of iets dergelijks. Ik werk zelf bij postnl en ik weet dat als wij bij het bezorgen van de post zoiets zien/wij per ongeluk iets scheuren, we de betreffende post in een zakje moeten doen met een begeleidend kaartje dat de post per ongeluk beschadigd is.

Als dit dus bij de post gebeurd zou zijn dan had je dat wel geweten.

7. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Dat voor zover ik kon zien niet, wel rekening nr en alle verzekerde bedragen voor auto's en woonhuizen opstal.

Hij kwam nog wel rond redelijk dezelfde tijd als de post normaal komt. Dus of toch met de post of door iemand in de bus gegooid.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Kan het zijn dat een van de buren de envelop per ongeluk open heeft gemaakt? Dat de envelop verkeerd bezorgd is, de buren niet goed gekeken hebben en dachten dat het voor hun bestemd was?

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Als het bij PostNL geopend was geweest hadden ze er een sticker op gedaan dat je post beschadigd was.

Het is me niet helemaal duidelijk of het om privepost gaat of dat je op je werk een envelop hebt ontvangen. Bij het laatste: als er persoonlijke gegevens van klanten of medewerkers in de envelop zaten ben je nu wel verplicht dit te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Stel dat een crimineel de post geopend heeft en later blijkt dat er misbruik is gemaakt van de gegevens dan heb je als bedrijf een enorm probleem als je het niet gemeld hebt. De boete kan 2% van de jaaromzet zijn.

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik open nooit iets, gooi het terug in de postbus en zet erop dat de persoon niet bekend is op ons adres

Deel Deze Pagina