Ik ben tijdens mijn vakantie ten huwelijk gevraagd, super leuk. Ik ben 1x eerder getrouwd geweest toen ik nog geen kinderen had en had destijds een wat grotere bruiloft dan dat ik nu zou willen. We hebben 2 kinderen dus die mogen uiteraard helpen met de ringen/ wellicht leuk om ook mee de jurk uit te zoeken enz. We zitten een beetje te denken waar willen we het gaan doen en gaan dus sowieso verschillende opties bekijken maar we willen het dus niet al te groot doen waarschijnlijk alleen met directe familie en heel misschien een paar vrienden.Toch willen we wel het trouwgevoel dus niet dat het een verjaardagsfeestje lijkt maar het hoeft ook niet over de top. Voor ons is het diner wel belangrijk en hoeven ook geen feest dus ik denk dat het misschien logisch is om einde van de dag de ceremonie te doen. Maar ik ben op zoek naar inspiratie van een soort dag indeling van een kleinere bruiloft. Andere leuke ideeën of ervaringen van jullie die ook een intieme kleine bruiloft hadden hoor ik heel graag.
Ik zou het in de zomer doen en lekker (overdekt in geval van onverwachte regenbui? buiten dineren met mooie witte aankleding, mooie bloemen etc. Soms kan je ook op zo'n locatie zelf trouwen.
Ons oorspronkelijk idee was ook een intiem huwelijk. 25 gasten. Ons plan : Vakantie woning huren voor alle gasten samen. Ter plekke traiteur zoeken en een volledige maaltijd voorzien. Ik zag het volledig zitten maar het werd een walking dinner voor een pak meer gasten. Dat selecteren van mensen was gewopn te moeilijk voor ons.
proficiat! wij zijn afgelopen september heel klein getrouwd. We hadden enkel onze ouders, broers, grootouders en getuigen. Op het gemeentehuis waren wel meer mensen die graag even wouden komen kijken. Wij hebben gekozen voor een tuinfeest in de tuin van mijn ouders en hebben een feesttent gekocht hiervoor (komt ooit nog wel eens van pas dachten we en huren was bijna even duur) Tafels en stoelen hebben we gehuurd, borden en bestek en decoratie zelf gekocht en uitgezocht. we hebben de flying tiger leeg gekocht qua lampenslingers, de ikea geplunderd voor servies en kaarsen, enz . Verder hadden we een traiteur voor een buffet en iemand voor de dessertjes, maar wel echt een heel goede, niet gewoon de standaard dingen zeg maar, best wel luxe (ze hadden alle 2 in een sterrenreastaurant gewerkt voor ze voor zichzelf begonnen). Hapjes waren geregeld door mijn schoonouders die een slagerij hebben. drinken gewoon zelf gehaald bij een drankenhandel. We hadden 2 collega's van mijn moeder geregeld die zorgden voor de bediening van het eten en drinken, afruimen en afwas en dergelijke. De dag voordien hebben we zelf alles klaar gezet (behalve de tafeldekking, want we waren bang dat vanwege condens alle tafellakens en servietten enz nat zouden zijn, dat heeft iemand de dag van de trouw zelf nog even gedaan). We hadden zelf wel echt trouwkleding aan, dat wou ik wel echt graag. het enige wat we niet hadden was een vloer in de tent, omdat we alles nogal last minute gepland hadden en we geen betaalbare meer vonden, maar op zich was dat geen echt probleem, was gewoon kort gras. Voor ons voelde het op deze manier wel echt aan als een trouwfeest, zeker geen verjaardagsfeestje. We hebben het zo gedaan omdat vanwege corona teveel onzeker was qua groot feest, maar zeker ook omdat we zelf niet zo van over the top grote feesten houden. Achteraf hoorden we van veel mensen dat ze het als ze opnieuw zouden trouwen ook zo zouden doen omdat je dan echt tijd hebt om met de gasten te praten. veel planplezier!
Gefeliciteerd! Wij hadden ook een kleine bruiloft. Zijn getrouwd op het strand( strandtent). Zou het niet anders willen! Qua planning hadden wij eerst de foto’s, daarna de ceremonie, wat hapjes en drankjes en daarna diner met taart. Geen feest. Was een super leuke dag en we hoefden haast niks te regelen, alleen de hapjes en drankjes uitkiezen en voor de rest konden de gasten iets anders bestellen en de taart moest ik ook apart doen wat ik wilde een wedding cake.
dat klinkt wel heel leuk Had je ook wel iets van een bruidboeket en corsages en speciaal vervoer enzo of dat ook niet omdat het kleinschalig verder was?
Wij hadden dat wel, een oldtimer mercedes van iemand uit de familie. En ook een boeket. Man ook een corsage. Het zag er allemaal wel trouwerig uit maar dan in het mini en erna zijn we op hotel geweest, we wouden niet onze huwelijksnacht doorbrengen bij mijn ouders thuis
Wij hadden een zaaltje gehuurd bij een brasserie. Na het gemeentehuis zijn wij foto's gaan maken en de naaste familie is alvast naar de brasserie gegaan. Daar hebben we samen een diner gegeten. In de avond zijn onze vrienden gekomen. Toen de bruidstaart gegeten( die wilde ik heel graag). Later is er een lekker buffet geweest voor iedereen. Niet meer dan 30 mensen zijn geweest. Gewoon de belangrijkste mensen. Wij hadden trouwens ook bruidskleding en een trouwauto. Heel veel plezier met plannen.
Boeket had ik wel en alles was gedecoreerd met bloemen, maar geen speciaal vervoer (we hebben een gewone auto gehuurd en gedecoreerd met linten). Na de bruiloft gingen we inderdaad naar een hotel waar we een bruids arrangement hebben geboekt met een fles prosecco, chocolade en bloemen en een privé jacuzzi bad.
Wij zijn inmiddels bijna 8 jaar geleden getrouwd. Niet perse heel klein, maar wel echt zoals wij het wilden. En denk dat dat het allerbelangrijkste is, doen zoals jullie het willen! We hebben eerst de fotoshoot op dorp gedaan, met koets en paarden. Daarna met de koets naar het gemeentehuis, daarna door naar de kerk. We hadden voor in de koets een picknickmand met eten, super goed geregeld door de ceremoniemeesters. (Het was nogal een aardig stukje tussen ons dorp en het gemeentehuis) Na de kerk hadden we gelegenheid tot feliciteren en hebben we iets van 1,5 uur de tijd voor genomen. Met hapjes en drankjes ed. Daarna zijn we met familie en vrienden gaan eten in onze favoriete pizzeria en hebben lekker lang na getafeld. Als we het opnieuw zouden doen, zouden we letterlijk niks veranderen Alvast veel plezier met de voorbereidingen en uiteraard heel veel plezier op de dag zelf!!
Gefeliciteerd, wat leuk! Wij hadden een bruiloft met 30 gasten. Begin van de middag foto's wezen maken, vervolgens een ceremonie in een botanische tuin. Daar lekker taart gegeten en er kwam iemand voor ons barbecuen. Rond een uur 7 een ijskarretje, daarna nog een kopje koffie en klaar. Wij waren zo'n 6duizend euro kwijt. Ringen (1000 euro), fotograaf (1500), notaris waren grote uitgaven. Daar beleven we wel nog echt elke dag plezier van. Van die notaris hopen we nooit plezier te hoeven hebben. De barbecue, hapjes, drankjes etc vielen mee, dus hebben we ook van onze favoriete ijssalon nog een ijskar laten komen. Het pak van mijn man en mijn jurk heb ik zelf gemaakt. Was echt fantastisch, maar zou het achteraf niet nog eens doen. Volgende bruiloft trek ik daar gewoon budget voor uit de taart kwam van een vriendin, we hebben onze eigen auto gereden. We hadden een Playlist voor muziek. Ook zelf de versiering geknutseld. Wij zijn getrouwd in een botanische tuin waar we ook het 'feestje' gevierd hebben. Dat vond ik wel heel fijn, omdat we dus maar 1 locatie hadden. Verder was er constant wel iets te eten/drinken, dat vind ik altijd belangrijk. Tijdens de ceremonie hebben mijn ouders en zijn ouders een wens over de ringen uitgesproken. Dat vond ik een van de mooiste momenten van de dag. Ook omdat we ze op die manier toch de mogelijkheid gaven om iets te zeggen zonder dat het een "stukje" werd
Mijn schoonouders hebben het ook klein gehouden, met een klein budget. Ze zijn gratis getrouwd, en daarna met de gasten uitgebreid gelunched in een supergezellig lunchcafe.
Wij zijn met 20 daggasten na het stadhuis naar de dierentuin gegaan. Daar foto’s gemaakt en een rondleiding gedaan. ‘Savonds gegeten in een restaurant waar nog 20 gasten extra bij aanschoven. Was heel knus dagje. Boeket had ik we bij de bloemist laten maken, maar corsages en versieringen voor de auto en bedankjes had ik zelf gemaakt.
Als je het klein wilt houden haal gewoon een mooie feestelijke jurk. Geen witte trouwjurk van duizenden euro's. Een man kan zijn pak en dure schoenen vaker aan (of delen daarvan). Een feest thuis is een hoop geregel en gedoe. Scheelt enorm veel tijd en energie om een leuke locatie uit te zoeken die geschikt is voor jullie gastenaantal. Nog een tip laat gasten gewoon gasten zijn. En zadel ze niet op met tal van taken. - foto's - ceremonie in de middag - eten met gasten - kinderen naar oma en een huwelijksnacht in een bruitssuite ergens in de buurt in een mooi hotel voor een nachtje.
Hier eerst foto's in t park door een bevriende fotograaf, toen ceremonie (op locatie) en daar ook diner gedaan. Feest was op een andere locatie. Corsages en handboeket met lint (man mocht expliciet geen trouwboeket bestellen van me (prijs x4)!). Oldtimer (foto's en tot aan trouwlocatie, verder naar feestlocatie en ons huis reden we mee). Trouwjurk kwam van dressfirst, zelf maken gingen we niet aan beginnen, in een trouwwinkel halen zag ik niet zitten. Ik verwachtte er niet veel van, specifiek de stof had ik een hard hoofd in, maar dat bleek volledig onterecht. (Was wel een van de duurdere varianten, kapeljurk van +-400 ,- en dan nog importheffing en btw daar bovenop destijds). Foto's bewerken heb ik zelf gedaan, trouwalbum ook dus dat scheelde een berg kosten (geloof dat ik gimp gebruikte daarvoor, gratis programma origineel voor linux maar sinds de nodige jaren ook gewoon op microsoft te draaien, geweldige software). Voor evt kinderjurkjes kan je bij de c en a goed terecht. Maar vergeet ook zeker niet die buitenlandse winkeltjes die je her en der wel eens ziet. Geen idee welke achtergrond nationaliteit ze hebben, ik noem t hindoestaans en dan snappen ze t hier welke winkeltypes ik bedoel. Maar die hebben vaak hele mooie pakjes voor de jongens en super jurkjes voor meisjes voor hele vriendelijke prijzen.
De h&m en WE hebben ook een lijn met nette kinderkleding die geschikt is voor gelegenheden en feestjes. Ik zou met een kleine bruiloft geen feest (avondbruiloft) meer geven. Beetje afhankelijk van het aantal gasten maar vaak is dat de moeite niet. Gewoon lekker en luxe uit eten en dan iedereen naar huis. Een avond bruidsuite met ontbijt op bed is wel heel erg leuk. Misschien een cadeautip voor gasten aangezien jullie alles natuurlijk wel hebben. Fotograaf zou ik wel doen. Maar een duur album niet. In de praktijk hang je een vergroting aan de muur en staat het dure album in de kast.
Wij zijn ook niet heel groot getrouwd. In ochtend klaarmaken en wat foto's met ouders en broers en zussen. Tussen de middag lunch bij mijn ouders (niks bijzonders, ook niet met gasten verder). Laat in de middag getrouwd en erna nog wat foto's op de trouwlocatie. Toen naar restaurant toen, daar bubbels met taart. Daar ook nog wat foto's gemaakt met wat gasten en toen was het tijd voor een buffet. Geen standaard rijst en kip en saté maar echt lekkere, luxe dingen. Leuke was dat iedereen heen en weer loopt en je verschillende mensen spreekt. Afgesloten met toetjesbuffet. Wij vonden het in elk geval erg gezellig. Tip; plan de dag van achteren naar voren. Hoe laat wil je klaar zijn met de dag. Hoe laat wil je eten. Wij kwamen erachter dat onze trouwtijd niet handig was en hebben het een uurtje verzet (uurtje later). Anders hadden we nogal een gat.
Oh wat super leuk, proficiat! Wij zijn 10 jaar geleden getrouwd (volgend jaar althans) en mijn man studeerde toen nog. Ik was nog net 22 en begonnen met werken een jaar dus we hadden ook geen budget om het heel breed te laten hangen. Wij hebben toen met onze broers en zussen (en aanhang) en ouders ‘s ochtends de huwelijksvoltrekking gevierd. Dit was rond 10.30. Daarna zijn we door gelopen naar een super romantische koffiebar waar we taart (diverse soorten chocolade) en rosé brut hebben gedronken. Daarna zijn man en ik door gegaan naar 2 foto locaties voor de foto’s (een vriendin was kunstfotografe en heeft onze foto’s gemaakt) en konden de gasten doen wat ze wilden. Terug naar huis, rondlopen in de stad of gewoon hun eigen ding doen. De meesten hadden een hotel geboekt gezien het feit dat we toen woonden in het land van onze zuiderburen. ‘s avonds hebben we met dezelfde club het diner (3-gangen) gehad bij een onwijs leuke tent. Wel een all-in prijs want we wilden zelf ook gewoon onbeperkt kunnen drinken . Aangezien ons appartement midden in de stad was konden we zo lopend naar huis
Oh en qua kleding. Geen wit voor mij. Ik hekel wit. Ikzelf had een fantastische vintage pied-de-poule jurk tot de knie met volants (jaren 30 stijl) en de Maison Margiela pumps met transparante hak van plexiglas aan. Man kreeg zijn hele kostuum van zijn ouders (alles van Hugo Boss, met bordeauxrode tinten, ook een heel subtiel PDP dessin. Echt buitengewoon prachtig zag hij eruit
Ik verwacht niet dat ik ooit ga trouwen. Maar mocht dat ooit gaan gebeuren dan ook klein. Mijn broer is bruiloft fotograaf. Dus als je er nog 1 zoekt s‘s morgens papiertje halen op gemeentehuis en daarna ergens een hightea doen. Andere optie is inderdaad aan het strand bij een strandtent daar te trouwen en lekker te gaan eten met een klein groepje/clubje mensen. Ik ben niet van de trouwjurken. Maar misschien dat ik er dan 1 huur voor een dag.