Vraagje kdv / peuterspeelzaal?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by vruchtje24, Dec 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ons zoontje van 20 maanden gaat vanaf januari 1 dag per week naar het KDV. In eerste instantie zou hij niet naar het kdv gaan, dus dachten we hem 2 ochtenden naar psz te brengen.

Nu is mijn vraag: staat een dag kdv een beetje gelijk aan die 2 ochtenden psz. Wat is het verschil of leert hij op kdv net zoveel als bij psz en met andere kindjes spelen etc. Dus is het verstandig / nodig om hem naast die dag kdv ook naar psz te brengen?

gr vruchtje

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat hangt heel erg van het kdv en de pzs af..
    Sommige kdv's hebben goede methodes om peuters meer te bieden dan alleen wat opvang. Terwijl ik ook weet van sommige psz's dat er niet veel meer gedaan wordt dan 2 uurtjes spelen, en verder weinig voorschoolse activiteiten.

Ik heb gekozen om naast 2 dagen kdv geen psz meer te doen. Hij komt het zijn kdv in genoeg verschillende sociale situaties. En ze werken daar ook met voorschoolse programma's. Dus ik zie de toegevoegde waarde voor ons niet echt..

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier gingen onze kinderen ook naar een KDV maar kozen daarnaast niet voor een PSZ. hier worden op het KDV naast eten en slapen alleen maar dingen gedaan ter voorbereiding op de basisschool enz.

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze oudste gaat 2 dagen naar een kdv, op zijn groep zijn ze echt heel actief met vanalles en nog wat... daarom ervoor gekozen hem niet ook nog naar een psz te brengen. een vriendinnetje van mij doet het weer wel, die vindt het wel een fijn idee.
    ik zelf vind het dus niet nodig, maar het hangt ook van de kinderopvang af wat ze al doen met je kindje...

Share This Page