Hallo! Mijn zoontje lijkt wat verkouden sinds een aantal dagen. Hij heeft er niet veel last tot hij overstuur raakt. Hij probeerd zijn neus op te halen ( zo klinkt het) en lijkt dan even niet te weten hoe hij weer lucht krijgt. Vannacht kwam hij om 2 uur ineens. Hij begon te hoesten en wist niet hoe hij weer adem kon krijgen..troosten lukte ook niet, dus ik gaf hem een flesje.. verbaasd dat hij dan ineens goed door zijn neus kan ademen met alleen een kleine "knor" in zijn ademhaling.. nu vanmorgen lijkt er weer niks aan de hand en is hij weer in goed humeur. Wat kan dit nou zijn? Ik maak toch best zorgen. Hij gaat 19-9 naar de ka voor reflux klachten (slijm spugen, in bogen spugen, ineens hard huilen, belletjes blazen met speeksel..). Kan dit er ook mee te maken hebben? Owja de huisarts zei neus spray? Dus ervaringsdeskundigen help.
meer dan zoutoplossing en halve ui bij het bed kom je niet bij zo een kleintje. hier voorde 100e keer verkouden dus weer hoestdruppels, zoutloplossing, luuf en paracetemol om de nacht door te komen. zo zielig weer
Mees is ook verkouden aan het worden... ook slijm in het neusje en veel wakker. Van 22 tot 4 geslapen, daarna elke 2 uur wakker om een paar slokhes te drinken...hopelijk is het snel over want zo'n gebroken nacht is wel vermoeiend! Beterschap en succes bij de ka
Staat zijn hoofdeinde iets omhoog? Dat kan zowel bij reflux klachten als verkoudheid helpen. En idd als je baby zo klein is mag je niet veel. Wat ik toen deed is een ui naast zijn bedje en luchtbevochteraar aan. Paracetemol gaat eigenlijk vanaf een bepaald gewicht wanneer je het mag geven. Je zou altijd de huisartsenpost kunnen bellen voor advies. En als je het niet vertrouwd gewoon langs gaan. Als je baby erg last heeft zijn slijm kan je ook in de stoom gaan zitten in de douche, dan bedoel ik niet onder de douche Dat helpt om het slijm los te maken. Als baby's zo overstuur zijn helpt het weleens om heel rustig in hun gezicht te blazen. Dan nemen ze een hap lucht. Je zou het kunnen proberen. Hoop dat het je baby en jou helpt. Succes bij de ka.
Thnx voor de adviezen! Het is ook echt heel zielig ! Ik ga vanavond met de uien aan de slag en het hoofdeind omhoog!
Mijn dochtertje had precies hetzelfde toen ze rond de 6 weken was. Ze had bronchitis en imkeren daar een pufje voor. Bel de huisartsenpost en vraag of je dit weekend even langs mag komen. Die benauwdheid gaat niet weg met uien. Volgens m'n huisarts hebben alle baby's wel last van bronchitis
Het kan een eenvoudig verkoudheidje zijn, maar als hij het ook benauwd krijgt zou het ook RS virus kunnen zijn. Dat is een veel voorkomende kinderziekte maar bij zo een kleintje moet je wel alert zijn. Let er dus goed op als hij zwaar gaat ademen oid want dan kun je het beste contact opnemen net je huisarts of hap.