Tips kolf voor op 't werk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tamar69, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb momenteel een handkolf van Avent waar ik tevreden mee ben, daar kolf ik nu mee om een voorraadje aan te leggen en om een flesje te kolven voor als ik even van huis ben.
    Nu moet ik volgende maand weer werken en wil zo lang mogelijk bv blijven geven dus moet ik gaan kolven op m'n werk. Het lijkt me niet handig om dit met mijn handkolf te doen, dus ben nu aan het kijken voor een elektrische kolf.

Welke kolf bevelen jullie mij aan? Ik moet 32 uur gaan werken verspreid over 5 dagen. Kan ik dan beter voor een dubbele gaan of voor een enkele?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 29 okt 2013
    Laatst bewerkt: 29 okt 2013
    Absoluut een dubbele! Ik had een Medela Swing, maar merkte al snel dat dit en lang duurde en geen optimaal resultaat gaf.
    Toen een 2e hands Swing erbij gekocht via MP (losse spullen had ik nog) en dus dubbelzijdig kolven.Wat een verschil! Als ik het over kon doen zou ik absoluut investeren in een goede electrische dubbelzijdige kolf.
    Wel merk...is afhankelijk van budget denk ik:)

3. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik heb de ardo calypso en vindt m erg fijn. Hij kan enkel en dubbelzijdig.

4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb de ameda lactaline.. Dubbele elektrische.. Snel klaar en optimale productie

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    32 uur per week werken?
    ZEKER een dubbelzijdige elektrische nemen!!

Ik heb zelf een medela freestyle (heel goed merk, maar ook wat prijziger...). Kolfbeurt duurt circa 20 min.

Je kunt anders ook eens kijken bij moedermelknetwerk, die heeft een webwinkel waar je verschillende kolven naast elkaar kunt zien, met ook voor wat voor gebruik ze geschikt zijn.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik werk ook 4 dagen. Ik heb 8 maanden met de Medela freestyle gekolfd. Ik heb het geld er wel uit door geen kunstvoeding te kopen:D Ik was in 20 minuten klaar van gaan tot flesjes in de koelkast en kolf schoon.

Goed prijzen vergelijken op internet loont echt.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook naar alle tevredenheid een medela freestyle. Ideale kolf, dubbelzijdig, compact en de accu werkt heel goed. Ik hoefde hem maar eens in de 20 kolfbeurten oid op te laden (en ik kolfde vaak 20 min).

8. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het liefst zou ik ook een dubbele nemen, alleen ben nu niet echt in de gelegenheid om die te kunnen aanschaffen.. Is het qua opbrengst echt een heel groot verschil dan met de enkelzijdige? Of duurt het alleen wat langer maar is de opbrengst over het algemeen hetzelfde? Heb nu de Avent handkolf en daarmee kolf ik gemiddeld 20 minuten, dan heb ik gewoon echt niks meer daarna. Kolf nu wel alleen na een voeding om m'n productie wat op te krikken en een voorraadje aan te leggen.

9. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het een groot verschil tussen enkel en dubbelzijdig, bij enkelzijdig kreeg ik nauwelijks melk. Ik heb nu ook de medela freestyle, vind het absoluut het geld waard@

10. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    ik heb de medela swing, enkelvoudig, deze werkt prima!
    ik kolf een half uur per keer.

Deel Deze Pagina