Kolven en voeding op kinderdagverblijf na einde kolfrecht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door IngeM, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn kolfrecht verloopt bijna en de directeur van de school waar ik werk heeft aangegeven dat ik straks niet meer onder schooltijd mag kolven. Ik kolf nu rond 10.00 uur en rond 14.00 uur. Straks kan ik om 12.15 en 15.15 kolven. 'S morgens krijgt mijn zoontje rond 6.30 zijn voeding. De tijd die tussen 6.30 en 12.15 is erg lang vind ik, zou dit een probleem kunnen gaan worden? Ik heb namelijk geen zin in een borstontsteking of dat mijn productie helemaal terugloopt ofzo. Ik kan om 15.15 theoretisch kolven maar ik heb om 15.15 vaak een oudergesprek dus dan wordt het later. Ik moet dan nog wel een keer kolven want anders heb ik niet genoeg voeding om mee te geven naar het kinderdagverblijf. Zelfs met twee keer kolven heb ik nog niet genoeg voor de volgende dag, dus die tweede keer moet ik echt wel kolven. Hoe doen andere moeders dit na het verlopen van het kolfrecht?

En tot wanneer het je nou eigenlijk kolfrecht? Tot de 9 maanden of tot en met 9 maanden?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Volgens mij is je voedrecht tot en met 9 maanden.

Ik heb het geluk dat mijn werkgever niet moeilijk doet en ik kolf nu nog 1x per dag.

Meestal kan je productie het wel aan. Je kindje is dan toch al wat ouder. Je kunt een aantal dingen doen. Op vrije dagen gewoon op verzoek blijven voeden, dat houdt de productie wel in stand als het goed is.

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor een ontsteking. Gezien de leeftijd van je kindje zal je lijf zich waarschijnlijk goed aanpassen.

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    De tijd tussen 6.30 en 12.15 is nog geen 6 uur. Heb je elke nacht nog een voeding? Want anders zit daar toch veel langer tussen?
    Ik voed 1 borst per keer omdat ik veel melk heb, dus bij mij zit er soms wel 9 tot 12 uur tussen (mijn kleine slaapt van 23 tot 7 door meestal) En ik heb tot nu toe nooit geen ontstekingen ofzo gehad.
    Jij voed al veel langer, dus volgens mij kan je productie er dan veel beter tegen toch?

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn zoon komt elke 3 uur, ook 's avonds en 's nachts helaas... Ik voed idd al bijna 9 maanden.

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Heb jij een link waar staat tot hoelang je voedrecht hebt? Mijn directeur zei met 7 maanden al dat ik maar tot 8 maanden kolfrecht had, maar ik wist zeker dat het langer was dan dat... Ik heb overmorgen een gesprek, dan kan ik dat laten lezen.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

In de arbeidstijdenwet staat: de eerste 9 levensmaanden. Tot en met 9 maanden dus.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Tot 9 maanden is het kolfrecht. Je 9e maand is namelijk de maand tussen de 8e en de 9e (lekker duidelijk hè). Heb het destijds ook voor mezelf moeten uittekenen ;)
    Ik kon na het vervallen van het kolfrecht alleen nog maar in mijn middagpauze kolven. Ging op zich prima, alleen was ik het kolven zelf op een gegeven moment, zo rond de 10,5 mnd zat en mijn zoontje bleek het prima te doen op drie voedingen (ochtend, vroege avond, late avond). Ik voedt nu nog steeds 1-2 keer per dag.

8. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wat gaf jij dan na de 10,5 maand op de opvang te drinken?

9. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Op kinderdagverblijf krijgt ze nu nog 1 fles borstvoeding, verder drinkt ze daar water, sap of thee en eet ze gewoon haar broodjes en fruit. Als ik thuis ben drinkt ze bij mij, kolf 1 keer op mijn werk nu. Kun je niet voor je weg gaat thuis nog kolven?

10. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
  11. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48