Daar waren ze gister, de 6 maanden volledige borstvoeding. Bij mijn eerste dochter fulltime gekolfd met een enkelzijdige kolf. Daar was ik na 4 maanden wel echt klaar mee. Bij mijn tweede dochter flink verdiept in borstvoeding, aanleggen en direct een lactatiekundige laten komen de eerste dagen na de geboorte. En voila! Het is gelukt, 6 maanden volledige borstvoeding, en met nog lekker zo'n 7/8 voedingen per dag/nacht ongeveer nog lang niet uitgevoed hoor! Nog meer mensen die trots zijn op hun eigen borstvoedingservaringen?
Wat goed! Ook dat je meteen hulp hebt ingeschakeld! Ik wilde bij mij eerste afgebouwd zijn voordat ik ging werken, volgende doel werd 6 maanden en toen 9 maanden. Daarna ben ik gestopt waar ik enorm veel spijt van kreeg... Maar ook trots dat ze 9 maanden bij mij heft gedronken ondanks dat mijn hele omgeving erg BV onvriendelijk was... Nu de volgende aan de borst al bijna 4 maanden en we gaan gewoon lekker door! Dit keer hoop ik zeker een jaar te voeden!
Wat fijn dat het nu goed gaat! Bij mijn eerste ben ik gestopt na 6 maanden, ivm zwangerschapswens. De tweede moest ik stoppen ivm hevige kma op 5 maanden. Bij beiden ging het moeizaam. Daarom wilde ik bij de derde flesvoeding geven. Tot hij prematuur geboren werd. Na veel wikken en wegen toch geprobeerd. Nooit problemen gehad, ik voed nu al 13 maanden
Ik ben trots dat ik met 8 maanden nog flesvoeding geef😊 en ook nog lang niet uitgevoed hoor!!!😜
Super dat het gelukt is! En fijn dat je nog door gaat met borstvoeden. Hier toch ook wel een klein beetje trots.. Heb gekampt met enorme overproductie wat na 3 maanden eindelijk onder controle lijkt. Overproductie klinkt als een luxeprobleem, maar dat is het niet. Zowel ik en vooral mijn zoontje heeft veel last gehad van de gevolgen daarvan. Ben blij dat ik door heb gezet, en kan eindelijk genieten van het borstvoeden. (net zoals ik bij mijn oudste deed).
WoW ik vind het knap van jullie hoor! Echt diep respect ik vond het erg zwaar namelijk ook al dronk mijn dochter goed. Was na 6 weken elke dag 14x voeden in combinatie met herstel keizersnede helemaal op. Toch zou ik bij een evt derde kindje weer kiezen voor BV, weet nu net iets beter wat me te wachten staat knap hoor!
Jaa 9 maanden alweer! Terwijl ik niet eens zo zeker wist of ik borstvoeding wilde geven. Fijn gevoel hè!
Good for you en fijn dat je het met ons wilt delen binnen de vraag 'borstvoedingservaringen'😜
Zeker een fijn gevoel! Ik ben ook idd begonnen met: ik doe er in ieder geval alles voor en dan zien we wel. Het is zeker niet altijd makkelijk geweest maar alles dubbel en dwars waard!
Klinkt inderdaad heel pittig zeker in combi met herstellen van een keizersnede! Knap dat je er weer voor wilt gaan
Top van je! Ik was ook steeds wel blij als ik mijlpalen had gehaald (6 maanden, 9 maanden, een jaar, twee jaar). En ik ben er stiekem best trots op dat ik dochter 26 maanden aan de borst heb gehad.
Proficiat! Ben zelf ook trots op mijn borstvoedingsverhaal (tot nu toe). Twee maanden geleden heb ik voor de derde keer de 6mnd exclusief borstvoeding en 12mnd enkel borstvoeding als drinken behaald. Bij de oudste na een héle moeilijke start (prematuur en heel ziek geboren na een extreem spannende en uitputtende zwangerschap) uiteindelijk 15mnd gevoed, bij de tweede na een eveneens moeilijke start (dit keer door gezondheidsproblemen en een kleine ingreep bij mij) zeer vlot 37mnd gevoed en nu dus (hopelijk) nog lang niet uitgevoed bij mijn laatste kindje.
Ik vind het knap! Mijn voornemen is om ook dit keer minstens 6 maanden te voeden. Tot nu toe voed ik nog steeds, maar ben nu begonnen om na de avondvoeding nog een flesje kv aan te bieden (60 cc) omdat hij echt gewoon honger blijft hebben. Baal er wel van. Maar soms is het zo vermoeiend. Moet over twee weken weer werken en hoop dat het kolven etc goed zal gaan. Hopelijk kan ik de 6 maanden volhouden.
Wat knap allemaal dames! Ik kom even meelezen en ook een berichtje achterlaten. Ik was namelijk wel benieuwd hoe lang vrouwen gemiddeld bv geven. Ik ben 3 Weken terug bevallen van een tweeling met 34 weken. Ik ben gelijk begonnen met kolven, en binnen een week had ik productie genoeg opgebouwd voor allebei.. Dat was wel even doorzetten hoor Nu 2 weken later drinken ze 7 a 8 voedingen aan de borst en het gaat super 😄 Ik vind het heerlijk bv geven.. En ik hoop nog vele maanden door te kunnen gaan
Trek je van de cijfers niets aan hoor... Na 6 maanden krijgt nog maar 39% van de baby's (gedeeltelijk) borstvoeding. Het gaat iets beter dan voorheen maar Nederland hangt nog ergens in de onderste regionen. Dus lekker voeden tot jij wil stoppen (of je kindjes,dat kan ook natuurlijk!) ��
Gefeliciteerd Marieke en wat fijn dat je ze beiden aan de borst hebt. Ik probeer me altijd in te denken hoe dat zou zijn met een tweeling, lijkt me pittig maar geweldig als het lukt!