Heeft iemand van jullie een planbord die duidelijk en begrijpbaar is voor peuters? Mijn dochter van nu 2 jaar en 4 maanden vraagt elke avond voor het slapen gaan of ze morgen naar school (peuterspeelzaal) mag of bij oma mag spelen (hier gaat ze elke donderdag heen). Nu lijkt het mij voor haar fijn een plan bord op te hangen zodat ze zelf kan zien wanneer ze naar de psz en oma kan en evt. nog wat andere leuke dingen voor haar erop te zetten. Mocht iemand tips of links hebben zijn deze van harte welkom.
Ik heb er zelf 1 gekocht bij kinderplanborden.nl Op het moment gebruik ik hem nog niet, maar er zitten heel veel pictogrammen bij. Je kunt zelf kiezen hoe uitgebreid je hem wilt.
Wij hebben er 1 van olifantastisch. Hij is voor mijn oudste, maar mijn jongste begrijpt het bord ook goed.
Wij hebben de magneetjes van olifantastisch en ontbrekende picto's van sclera.be Heb alleen wel zelf een duidelijke week indeling gemaakt, voor alledrie.
Wij van kinderplanbord. Vanaf de eerste dag duidelijk. We plannen hier drie dagen vooruit en een aantal vaste dingen blijven altijd zichtbaar. Zoals woe bad dag, voorheen ma/di/do naar kdv. Heel fijne hou vast voor ze
Ah yes, dit zocht ik ook! Mijn peuter is ook veel bezig met de 'weekplanning' en welke dag het is, en het lijkt me voor het overzicht in haar altijd drukke koppie wel fijn om zoiets te hebben
Ik heb een magneetbord/whitebord met dagen van de week op een rij (op internet veel te vinden in vorm van picto of plaatjes) en naast elke dag foto’s van de creche, opa en oma of papa of mama. Met een zonnetje geef ik elke dag aan welke dag het is. Op alle foto’s magneetjes geplakt. Hij schuift nu zelf s avonds het zonnetje op de goede dag. Geeft heel veel rust!