Brief tandarts om te ondertekenen

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Heeft iemand een soort gelijke brief moeten ondertekenen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben gisteren nog voor controle bij de tandarts geweest, maar nog nooit zo'n brief gezien.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee ik heb zo een brief nog nooit gezien en al verschillende wortel kanaal behandelingen gehad.

Heb je onenigheid over de behandeling met de tandarts? Het leest als een brief die is opgesteld om onder juridische procedures uit te komen als de behandeling anders uitpakt als gehoopt. Het kan zijn dat jouw tandarts heeft besloten deze voortaan aan alle patiënten te geven. Of er kan wat anders aan de hand zijn. Heeft hij/zij er zelf een verklaring voor gegeven?

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tandarts zegt dat dit iets landelijke is en dat iedereen het krijgt. Ik heb de brief ergens in september al gehad, terwijl ik al verschillende wortelkanaal behandelingen heb gehad. Deze kreeg mijn man mee en of hij die morgen ondertekend wilde inleveren ( voor de behandeling)

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tandarts zegt dat dit iets landelijke is en dat iedereen het krijgt. Ik heb de brief ergens in september al gehad, terwijl ik al verschillende wortelkanaal behandelingen heb gehad. Deze kreeg mijn man mee en of hij die morgen ondertekend wilde inleveren ( voor de behandeling)

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik heb afgelopen jaar een vergelijkbare brief moeten ondertekenen. Hier werd er door de tandarts aangegeven dat het mede met de vergoeding te maken heeft en er in het verleden wortelkanaalbehandelingen zijn opgevoerd zonder dat de patiënt zelf op de hoogte was of zelfs een wortelkanaalbehandeling heeft gehad en het dus betwistte. Een arts/tandarts is namelijk altijd verplicht om aan te geven welke behandeling je krijgt en wat deze inhoudt en kan betekenen.

7. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Oh als ik die brief zo lees. Ben ik echt blij dat ik niet wortelkanaal behandeling heb ondergaan maar laten trekken. Ik ga binnenkort voor implantaat

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit is ook een nieuwe richtlijn in de verloskundige zorg. Goed dat ze dus zo goed informeren!
    Gelukkig hoef je in de verloskundige zorg niks te ondertekenen!

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nooit gehad, maar mijn wkb was wel al 2 jaar geleden...

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik vind het wel een goed initiatief. Informed consent is in de zorg erg belangrijk. Zelf nooit gezien bij de tandarts maar ik heb dan ook nooit wat.

Deel Deze Pagina