Rekening bevallingskosten

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Misha, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misha

Misha Actief lid

26 dec 2008
    212
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi..

Wanneer kregen jullie deze rekening? Me nicht heeft hem pas gekregen terwijl haar dochtertje al bijna 1 is :(

En klopt het dat als de verloskundige je overdraagt aan de gyneacoloog dat het dan medisch is en het volledig vergoed word?

Groetjes Mishaa

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Als het goed is dan word het medische als de vk je overgeeft. Behalve als jezelf kiest voor ziekenhuis bevalling en het word niet medische.

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hi meis,

Als de vk je overgeeft aan de gyn is dit inderdaad een medische bevalling. Zover ik weet wordt dit door iedere verzekeraar volledig vergoed.

na 1 jaar de rekening :confused: dat duurde ook lang zeg, was er een reden voor?

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik ben niet in het ziekenhuis bevallen, ik kreeg ook maar een gedeelte vergoed via het ziekenfonds. maar ik heb het dit jaar opgegeven aan de belasting en ik krijg alsnog het resterende bedrag terug

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik wist niet eens dat je het terug kon vragen. Weten we dat ook weer. ;) Zolang het kan wil ik toch thuis.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik kreeg 2 weken terug de rekening van mijn 20 weken echo op 28 april 2008!

7. ambholas

ambholas Lid

20 jan 2009
    78
    0
    0
    student HBO-V
    ergens in noord-brabant
    De 20 weken echo wordt toch gewoon vergoedt door je ziekenfonds.Daar heb je toch gewoon recht op?

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bij ons was de kraamverzorgster net weg en de rekening lag al op de mat ;)

Wij wilde ook thuis bevallen maar omdat ik met 42 weken ingeleid moest worden toch naar het ziekenhuis enkele weken daarna de rekening gekregen deze doorgestuurd naar mijn zorgverzekering in dit is gewoon netjes uitgekeerd. (mag ook wel met die premie die wij betalen :-|)

9. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Idd als je een rekening krijg.. Gewoon doorsturen.
    Ook voor de 20 weken echo. soms heeft de instantie geen rechtstreeks contract met de zorgverzekeraar. Dan moet je het gewoon zelf doorsturen.

liefs Jazzie

Deel Deze Pagina