Dag dames die houden van het maken van taart! Ik heb deze taart gezien op internet en ik vraag me af of iemand weet waar die gekleurde rondjes van gemaakt zijn. Fondant, marsepein? Of zijn het gewoon snoepjes? Het staat niet in de beschrijving en bij het bedrijf zelf konden ze het ook niet vertellen omdat zij de taarten ook maar aangeleverd krijgen ( snap daar niks van maar oke). Ennnnn als iemand kan zien waar het van gemaakt is: hoe maak je dat zelf? En kun je het van te voren maken en dan invriezen ofzo? Ik wil het namelijk namaken voor de taart voor mijn zoontje! Bedankt alvast!
Is het geen chocolade? Marsepein of fondant kun je invriezen maar je hoort wel dat het plakkerig kan worden na ontdooien.
Ik denk dat het speciale chocolaatjes zijn soort van grote smarties? En fondant en marsepein taarten kan je prima invriezen, afhankelijk van de vulling, dan 24 uur van te voren eruit halen en in een kartonnen taartdoos laten ontdooien in de koelkast.. Maar goed dit is natuurlijk geem marsepeinen taart en ik denk vooral op basis van slagroom? Dat zou ik zelf niet zo snel imvriezen maar dat is persoonlijk..
ik denk toch echt marspeijn omdat je bovenin ook ziet dat ze wat gebogen zijn oftewel wat doorgezakt dat doen grote smarties niet.
Ik denk ook dat het marsepein is en dat kun je gewoon kopen bij de supermarkt of speciaalzaak. En bij de speciaalzaak hebben ze daar ook uitstekertjes voor.
Het is gewoon Marsepein... Andere mogelijkheid kan ook nog icing zijn maar dat lijkt me niet want dat is meer voor het bekleden van de taart.. Ziet er echt uit als marsepijn door de glans.
De taart/vulling, denk gewoon een slagroomtaart. Met hagelslag aan de zijkant. Wat ik zelf leuker vind is chocoladeschaafsel. Gewoon met een mes over de blok chocolade schrapen. Ook veel lekkerder En slagroom is juist iets wat je supergoed kan in vriezen! Zeker als je de taart pas later afwil werken. Als je iets van een recept wil hebben laat maar weten. Ken ze uit mijn hoofd. (banketbakker)
Het ziet eruit als marsepein. Marsepein kan je van tevoren in rondjes maken en op het laatst erop leggen. Hoef je niet in te vriezen. Alleen ligt de marsepein hier op de slagroom, wat meestal niet zo lang kan. Slagroom is namelijk vrij vochtig en daardoor smelt de marspein. Maar als je het vlak voor het aansnijden erop legt zou het wel kunnen. (het is denk ik ook aangevette slagroom, want gewone slagroom blijft meestal niet zo lang stevig)
100% marsepein... het glimt namelijk en dat doet marsepein door het vet... kan geen fondant zijn want dat zou direct smelten.. duussss... 100 % marsepein
Bedankt dames voor de reacties! Ik ga alleen die rondjes namaken, de slagroomtaart koop ik kant en klaar. Kun je marsepein gewoon in die kleuren en in plakjes kopen? En waar kanik dat het beste doen?
Gewoon ff bij de jamin een staafje halen en kleurstof bij de bakker. Je hebt maar heel.weinig nodig. Kant en klaar kun je misschien ook wel bestellen bij je bakker.
het is idd marsepein dat kan je kopen bij Jamin in verschillende kleuren of bij v&d daar is het in aanbieding met prijzencircus.. succes kuzz
ik zou bijna zeggen, als je zó weinig nodig hebt, misschien is er dan wel een taartenbakster die ze even voor je kan maken, tegen kostprijs ofzo - dat is ws goedkoper dan bij jamin ed omdat je dan veel te veel moet kopen.
ik ga nu misschien iets zeggen waar een discussie van komt... Maar die ronde dingen is echt gekleurde chocola ( Sorry maar ik heb de bakkersschool gedaan en daar gebruikte wij die dingen heeel veel op verjaardags taarten ) Maarrr je kan t ook met marsepein doen..
je hebt nu ook van dr oetker cupcake versiersels en dus ook kleine staafies marzepijn in verschillende kleuren . laatst nog bij c1000 gezien
Dat dacht ik dus ook in eerste instantie.. Want er zijn wel van die speciale chocolaatjes volgens mij heb ik die ook weleens bij jamin gezien en die glansen ook wat..
Klopt en ook heel simpel zelf te maken. Tis gewoon witte chocola met kleurstof en word vaak gebruikt op slagroomtaarten voor kinderverjaardagen. En geloof idd dat ze te koop zijn bij Jamin
Niks geen chocolaatjes. Zijn wel heeeele rare chocolaatjes dan, zowel qua vorm en glans. Goed bij de jamin hebben ze ook blanke marsepein. Bij de bakker hoef je geen kleurstof te halen want dat verkopen ze ook bij de Jamin. (mijn ervaring is dat bakkers er nogal moeilijk over kunnen doen) Makkelijk! Maar ze hebben ook kant- en klare gekleurde marsepein. Nog makkelijker. Succes! X