Doe ik nu zo belachelijk?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sofietjes, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sofietjes

Sofietjes Lid

5 apr 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik moet even mijn hart luchten. Mijn zus (we zijn erg close) is vorige week bevallen van een dochtertje. Omdat ze BI heeft help ik haar 's middags als de kraamzorg weg is. Nu kwamen er gisteren vage kennissen van haar man op visite. Allemaal ontzettend gezellig, kopje koffie en een koekje. Zie ik dat mevrouw een gigantische koortslip heeft. Niet een kleintje maar echt gewoon flink!!
    Nu vraagt ze of ze de kleine even mag vasthouden, maar omdat mijn zus op de bed ligt, was haar de koortslip ontglipt. Ik vertelde haar dat ze de kleine niet kon vasthouden ivm de koortslip en ze werd ontzettend kwaad. 'Wie dacht ik wel niet dat ik was, ik ben haar zus niet de moeder van de kleine etc etc'. Vervolgens is ze met een ontzettend chagerijnig gezicht vertrokken.
    Ben ik nu onredelijk? Of zijn het de hormonen van mijn eigen zwangerschap? Waarom komt ze lang met zo'n koortslip? Sorry hoor!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind dat je goed hebt gehandeld hoor, vind haar erg overdreven reageren! Natuurlijk ben jij de tante van het kindje, niet de moeder, maar de moeder was er niet bij op dat moment, dus prima dat je de verantwoordelijkheid nam! Er zijn ook genoeg moeder die uberhaupt hun jonge baby'tje nog niet willen laten vasthouden door anderen (behalve naaste familie bijvoorbeeld), dat moet gewoon gerespecteerd worden en in geval van een heftige koortslip natuurlijk al helemáál!
    Heb je het je zus nog verteld? Was zij het met je eens?

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Helemaal met je eens!!!!
    Koortslip is zwaaar besmettelijk...

Pech voor die vrouw...

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ontzettend lief trouwens dat je haar zo helpt! Mijn moeder heeft hetzelfde voor mij gedaan nadat de kraamzorg weg was, en ik had dat zó nodig en vond dat zó fijn en lief! Ik denk dat het voor je zus ook echt héél veel scheelt, of ja, dat weet ik eigenlijk wel zeker.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou blij zijn als mijn zus dat had gedaan hoor! Vind helemaal niet dat je belachelijk doet maar juist goed gehandeld hebt!

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    wauw heb je nog een zus nodig want ik bied me spontaan aan hoor.

Denk dat er meerdere grieten zijn die net als ik een moord zouden doen voor zo'n zus.

7. Sofietjes

Sofietjes Lid

5 apr 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus is heel dankbaar, ze zou hetzelfde voor mij doen! Ik ben nu zelf net zwanger en zou zelf ook niet willen dat iemand zo mijn kleine vast zou houden! Dacht alleen dat ik zelf belachelijk reageerde maar m'n zus waa het met me eens, gelukkig.
    Daarbij, de band met mn zus is heel sterk, ben zo blij met haar!!!

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je hebt heel juist gehandeld. Zij is belachelijk dat ze zo reageert. Alsof je altijd bij kraambezoek de baby vast mag houden (dat is helemaal niet standaard als je geen familie of close bent), en dan helemaal met een koortslip! Als je dat virus eenmaal hebt, raak je het nooit meer kwijt. Raar mens.

9. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Heel goed gehandeld. Heeft zelf zeker geen kinderen dat ze dus niet weet dat zoiets heel besmettelijk is. Rare vrouw dat ze ook nog eens kwaad wordt pff.. Die zou ik zo buiten gezet hebben :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goed gedaan hoor! En lief dat je zo helpt.

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    je hebt heel goed gehandeld,een koortslip is voor baby's kei gevaarlijk
    ze kunnen er heel ziek van worden. en het ergste geval een hersenvlies ontsteking van krijgen .goed gedaan meid en je zus boft maar met jouw

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    De besmetting dat ze het zelf krijgen is nog het minst erge, het is levensgevaarlijk voor zulke kleintjes. Ze kunnen er een hersenvliesontsteking van krijgen en zelfs aan overlijden!

Wat een debiele reactie van die vrouw en super dat jij er zo goed om hebt gedacht en de verantwoordelijlheid nam. En het lef om er wat van te zeggen, heel goed!!

13. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    denk in dit geval dat de kraamzorg er ook een stokje voor had gestoken hoor, en nu was jij in je zus geval de kraamzorg.
    nee vind je zeker niet overdreven reageren .
    vind dat die vrouw overdreven heeft gereageerd,

zoals al zeggen koortslip is nou eenmaal erg gevaarlijk bij pasgeboren baby's
    en kan me geen reet schelen wie het zegt nee mag niet
    als iemand het maar doet ;)

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niet, die vrouw moet gewoon niet raar doen. Koortslip is levensgevaarlijk voor een pasgeborene!

15. Mama Jude

Mama Jude Actief lid

4 sep 2012
    210
    1
    0
    Midden Nederland
    Wauw, jouw zus boft maar met jou!! Goede actie hoor, je voelt je verantwoordelijk en dit is een hele normale reactie!

16. anoeska

anoeska Lid

20 jul 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel goed zoals je gereageerd hebt. Bij mij is er op dag 2 iemand met een koortslip langsgekomen (mijn sm, ze heeft bewust verzwegen dat ze er eentje had omdat ze anders niet langs mocht komen) en als gevolg daarvan is mijn dochter op dag 3 op de HighCare terecht gekomen met een zware infectie (vermoeden hersenvliesontsteking, maar ze kregen niet genoeg vocht afgetapt om dat te checken).

Voor volwassenen is een koortslip irritant en vervelend, maar voor baby's kan het dodelijk zijn.

17. xlady

xlady Actief lid

1 mei 2012
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik vind het een goede actie van je had hetzelfde gedaan en heel vreemd dat die kennis zo reageerde heeft blijkbaar nooit gehoord gevaarlijk een koortslip kan zijn bij een baby

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wow, jouw schoonmoeder heeft wat op haar geweten zeg!:(

19. anoeska

anoeska Lid

20 jul 2011
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het haar ook niet vergeven. En dan te bedenken dat ze kraamverzorgster is geweest...

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Perfect gehandeld! Levensgevaarlijk voor babies tot 3 maanden. Ik kan niet begrijpen dat zo'n iemand met een koortslip langskomt uberhaupt!! In de buurt zijn van de babies, klapzoentjes op de wangen van andere volwassenen of zelfs een hand schudden kan trouwens ook al bacillen verspreiden.

Deel Deze Pagina