Onzeker, regeldagen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sanntje, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hoihoi,

Ik ben pas bevallen van m'n 3e kindje. Een mooie zoon. Hij is nu 11 dagen oud.
    M'n eerste heb ik vrijwel probleemloos op verzoek gevoed voor 7 maanden.
    De 2e heb ik ook bv gegeven maar ze wad een erg onrustige drinker. In dr kraamweek kon ze goed al minimaal 12x per dag komen. Dit is eigenlijk altijd zo gebleven.
    M'n zoontje kwam in de kraamweek vrij regelmatig. Zo om de 2,5/3 uur en snachts gemiddeld 1x.
    Nu, sinds 2 dagen, is hij onrustiger en wil steeds drinken. Om de 1,5/2 uur. Ik bied beide kanten aan maar hij houd t zelf bij 1 kant.
    Ik ben zo bang dat ik, door m zo vaak te voeden , dezelfde kant op 'duw' als m'n dochter. Die was alleen tevreden als ze steeds maar mocht drinken.
    Zijn dit nu toch regeldagen? Ik leg hem nu maar gewoon aan, in angst en onzekerheid dus, omdat ik hem niet tekort wil doen! Hij heeft t natuurlijk ook nodig.
    Maar toch ben ik ontzettend onzeker. Ik herken zn honger signalen nog niet duidelijk, terwijl m'n oudste deze heel duidelijk af gaf.
    Pfff wat kan je zelfs bij een 3e onzeker zijn.

Waarschijnlijk is een peptalk al genoeg... en ben ik op zoek naar bevestiging.
    Dan hoop ik deze hier te vinden...
    Alvast bedankt.

Groetjes sanntje

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

gefeliciteerd nog! Waarschijnlijk is je kindje inderdaad aan het afstemmen. Regelen, clusteren. Net hoe je het wilt noemen. Naast voeding hebben ze overigens ook mama nog nodig voor veiligheid, geborgenheid, maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk met een derde ;)

Kijk of je kindje effectief drinkt: een voeding kan tussen 10-20 minuten duren. Soms langer. Wanneer pauzes langer duren dan het drinken (slikken) is het niet meer zo effectief. Dit zie je naar het eind van de voeding bijvoorbeeld.
    Valt je kindje in slaap aan de borst of laat het zelf los?

Ik zou het mannetje nog even volgen, hij is nog erg jong en mag nog zijn ritme gaan zoeken!

Succes

3. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hoi Heidi,

Dank je voor je reactie. Inmiddels is ie weer rustiger. Savonds en snachts komt hij wat vaker maar gok dat dit inderdaad de geborgenheid is die hij zoekt en uiteraard helemaal krijgt!
    Hij is nu ook wakker na het voeden en laat, in tegenstelling tot m'n meiden, netjes zelf los :)
    Ook drinkt hij nu weer 2 kanten, 1 wel echt als toetje. Denk dat het achteraf duidelijk regelen/clusteren was!
    Maar wat kun je na een huilbaby toch onzeker worden zeg. Zo bang dat ik weer in t zelfde schuitje beland. Terwijl ik er toen waarschijnlijk met voeding ook niks aan kon doen hoor...
    Toch bedankt voor je antwoord! We volgen gewoon zn willetje en dan is iedereen happy :D

Groetjes

Deel Deze Pagina