Meiden , Ik heb twee weken geleden besloten om op vakantie te gaan naar turkye met man mijn en kleine meisje ,toen ik op de bevestegingsknop drukte kreeg ik een paniek aanval en die is eigelijk niet meer gestopt !!! Ik ben ineens zoooooooooo bang op te vliegen de angst om neer te storten echt vreselijk ik sta zelfs op het punt om niet te gaan zo bang ineens!!!! ik ben al heeeeeel de wereld over gevlogen en nog nooit bang geweest nu ben ik moeder en durf niet meer te vliegen ,het bederft echt de vakantie voorpret en ik weer niet zo goed meer wat ik moet doen .... Nu zei iemand tegen mij dat het heel vaak voorkomt als je net moeder bent geworden dat je vliegangst kan krijgen en dat je ook nog aardig wat hormonen in je lichaam rondzweven... De angst is zo heftig en iedereen kan zeggen het is de veiligste manier van vevoer ,toch blijft er een vreseliijk gevoel ik mijn buik zitten blehhhhhhhhhhhh ik ga zondag al !!! Zijn er nog meer moeders die hier inees last van hadden en die ook binennkort toch gaan vliegen ????? Mischien iemand tips of ervaringen ?? sorry voor het lange verhaal ,maar moest het echt even kwijt !! Ik voel me zooooooo beroerd ,moet toch juist blij zijn ,voor het eerst met mijn meisje op vakantie
Hey hey Ik heb er gelukkig niet zo last van gehad. Wij zijn net terug ven een heerlijk weekje mallorca. En we hebben er heerlijk met zijn 3e van genoten. OP de terug weg voelde ik me iets minder prettig, maar dat kwam omdat we de avond van te voren te horen hadden gekregen dat er verchillende vliegtuigen van transavia niet vlogen omdat ze waren beschadigd door hagelstenen en ze die aan de grond hielden. Dus toen zat de schrik er wel in. De stuwardessen hadden verteld hoe of wat en dat stelde mij wel gerust. Er zijn hele strenge eisen voor ze de lucht in mogen en ze worden van te voren goed gecontroleerd. Hopelijk heeft het je een beetje gerust gesteld, want ik moet zeggen het was echt heerlijk om te vliegen, in september gaan we weer
Hi, Heel herkenbaar. Niet ik maar een goede vriendin had precies hetzelfde en zij was ook echt gewend om te vliegen (met ouders die in Hongkong woonden). Bij haar is haar vakantie bijna niet door gegaan door de angsten. Ze weigerde gewoon naar Schiphol te gaan. Uiteindelijk heeft haar man haar iets kalmerends gegeven en toen is het toch gelukt. Het ging natuurlijk allemaal goed en ze vond het geweldig om bij haar ouders te zijn met haar zoontje en man. Ook het terugvliegen ging prima (zonder kalmeringsmiddelen). Ze is absoluut minder ontspannen (dat ben ik ook) dan voorheen maar het gaat nu wel. Je realiseren dat vliegen een veilig EN comfortabel middel van reizen is kan misschien helpen. Maar draai je nu echt door, waarom ga je niet even naar je huisarts om iets voor je nerveusiteit te krijgen. Ook homeopatische middelen kunnen heel goed helpen (gewoon verkrijgbaar bij de drogist). Probeer je ook in de te denken hoe groter de toestand die jij er van maakt, hoe spannender je kindje het gaat vinden. (en ze merken ALLES aan je) PS: ben zelf een half jaar geleden op vakantie gegaan met het vliegtuig met man en kind en het ging allemaal meer dan prima en ik vond het heel relaxed!
PFFF hier ook hetzelfde nadat ik op de bevestigings knop had gedrukt dacht ik: HAD IK HET MAAR NIET GEDAAANN (( Ik ben echt bang en zeker dat je de laatste tijd echt rare dingen hoort!! Wil je niet meer bang maken hoor maar ik ben ook heel erg bang. misschien kunnen we elkaar steunen hahaha
hahahaha steunen ik denk eerder dat we elkaar helemaal gek maken hahaha... pffffffff wanneer ga jij ??? Ik nog 3 nachtjes slapen zit zelfs al aan de kalmerings tabletten alleen helpt niet ....... Ik heb allemaal ramp senario,s in mijn hoofd echt verschrikkelijk ,baal zo erg van mezelf ,ik weet dat het nergens op slaat ,maar toch kan ik die gedachtens niet stop zetten ... Waar gaan jullie heen ?? Wij naar turkye 4 uur vliegen ,hoop zo dat ik me rustiger voel als we eenmaal in de lucht zijn en dat ik kan genieten van de vakantie het zou zo zonde zijn !!!! Ga maar weer een poging wagen om te slapen vannacht doe nu al een week bijna geen ook meer dicht ,gelukkig is mijn meisje heel lief en makkelijk,anders zou je mij nu op kunnnen vegen
Hey, Ik zou zeggen geen zorgen maken, ik ben al 4 keer wezen vliegen met de kleine en werkelijk, je maakt je straks alleen druk om de kleine, of ie comfortabel ligt, of ie geen last heeft van z'n oortjes... 12 uur op en neer naar hong kong gaat ook goed, dus 4 uur naar turkije moet toch lukken... succes in ieder geval...
Bedankt voor je bemoedigende woorden ,ik weet dat ik me niet druk moet maken en hoop inderdaad dat als ik er eenmaal in zit dat het wel meevalt en ik mij alleen zorgen maak om mijn meisje ......
Je kan het ook van een andere kant bekijken......het klinkt misschien een beetje hard. Stort het vliegtuig neer, dan is het gewoon afgelopen. Dat weet je, er valt niets aan te veranderen. Je bent met diegene van wie je het meeste houdt. Laat dat een troost zijn. Sterkte
Vliegangst heb ik nooit gehad (we zijn lekker naar Australiƫ geweest toen ukkie 6 maanden oud was), maar dat je ineens heel angstig kunt worden met die hormonen in je lijf herken ik wel. Ik weet nog dat ik voor het eerst naar het CB moest. Dat vond ik toen te ver om te lopen met de wandelwagen, of het regende, in elk geval moest ik ukkie in de MC doen en met hem in de auto. Ik rij gemiddeld zo'n 30.000 km per jaar, maar ik heb nog nooit zulke klamme zweethanden gehad als met dat ritje. Het enige wat je kunt doen: rustig in- en uitademen en gewoon DOEN wat je eng vindt. Daarna kun je dan trots zijn dat je het gedaan hebt en een volgende keer zal het vast veel makkelijker gaan. Sterkte!
Dat wilde ik ook al zeggen.... Zo denk ik namelijk ook altijd, als ik dat tegen iemand zeg verklaren ze me altijd voor gek
Nou ik wou dat ik zo kon denken,want ik denk dan weer stel je overleefd het wel maar verliest je man of kind pffffffffffff moet je toch niet aan denken en jaaaaaaaaa ik weet het ,met de auto maak je veel meer kans of als je over straat loopt ,maar het is gewoon het idee .... kan er ook niks aan doen helaas ........ nog 1 nachtje