Al die regeltjes, het word mij er niet duidelijker op. Graag jullie advies. Volgende week vliegen we naar Menorca. Omdat ik zijn eigen melk (Nutrilon poeder) mee wil nemen, vraag ik me af of ik heel dat pak mee mag nemen of alleen voldoende voor de reis? Er staat dat je ook geen water mee mag nemen, maar hoe moet ik die babyvoeding dan aanlengen???? Ik neem maar gewoon een klein flesje water mee en dan kijk ik wel wat ze er van zeggen. Mag je wel drinken voor de kleine meenemen? (in een flesje voor stijgen en landen en in drinkbeker tijdens de reis)? Ik hoor graag jullie tips. Indien er nog meer dingen zijn waar ik op moet letten tijdens het vliegen (met betrekking tot meenemen in vliegtuig) hoor ik het graag. Alvast bedankt!
Dit heb ik op de website van schiphol gevonden. V: Mag ik vloeistoffen en gels (zoals drank & parfum) kopen bij de winkels van See Buy Fly? A: Ja dat mag. De regels hiervoor zijn niet veranderd. Aan de kassa worden de artikelen in een verzegelde tas verpakt en de tas kan gewoon mee aan boord van het vliegtuig genomen worden. Babyvoeding Vloeibare babyvoeding in hoeveelheden boven de 100 milliliter is toegestaan in de handbagage mits men met een baby reist (bijvoorbeeld soyaproducten). Gekookt water (om te mengen met babymelk in poedervorm) in hoeveelheden boven de 100 milliliter is echter niet toegestaan in de handbagage. Check bij de airline of de mogelijkheid bestaat om aan boord het benodigde water voor de baby te laten koken. Misschien heb je er wat aan
Dat had ik ook al gevonden, maar er staat niets over de poeder.... Nou ja ik denk dat ik maar gewoon poeder voor 2 dagen in een bakje doe en dat meeneem en dan een flesje water. Als flesje water niet mee mag nemen, kan ik het altijd nog na de douane kopen (al vind ik dat wel een vreemde regel maar goed). Neem aan dat ik voor die kleine toch wel drinken in een flesje / drinkbeker mee mag nemen?
ik had met emigratie 6 pakken poeder in mijn handbagage, was geen probleem. kwam daardoor zelfs onder mijn overgewicht uit, want eten is natuurlijk wel belangrijk melk en potjes voor onderweg waren een groter probleem. het mag mee, mits je zelf een hap of een slok neemt. (oh wat was die melk smerig zeg..) probleem bij mij was dus dat ik voor de zekerheid maar vast 10 potjes had meegenomen (kwam op zaterdag aan, wist niet of ik tijd had om boodschappen te doen, etc) heb daar wel even gestaan dus.. mijn tip: zorg dat je niet meer meeneemt dan noodzakelijk (want t is echt smerig, en leuk, 10 aangebroken potjes, maar bij aankomst kan je alsnog bijna alles weggooien omdat het al open is geweest, of natuurlijk slim zijn en als voorraad in de gewone koffer doen ipv in de luiertas..), en erg belangrijk: neem pepermuntjes/dropjes, iets mee om de smaak mee weg te spoelen. neem een schoon babylepeltje mee, zodat je niet met je vingers in het eten hoeft. dit geld voor zowel ryan air als klm, heb 3 x gevlogen met mila in nog geen 2 weken..
Kun je voor de vlucht niet gewoon wat je dan nodig hebt in de handbagage meenenemen? En dat wat je op menorca nodig hebt over de koffers verdelen? Met welke maatschappij vlieg je? Misschien kun je aan boord water krijgen en verwarmen? Ze hebben immers ook een en ander te koop aan boord, water voor een flesje zou je toch zo moeten krijgen lijkt me. En verwarmen, in het vliegtuig maken ze ook dingen warm, dus dan moet een flesje melk ook kunnen denk ik. Anders even na vragen bij de vliegmaatschappij.
Wat wij altijd gedaan hebben is het volgende. Aangezien de douane streng is betreft vloeistoffen.....in 1 drinkbeker een klein laagje diksap, na de douane gewoon een flesje water kopen en diksap aanlengen. Zo heb je voor het stijgen drinken. Voor het landen kan je zo aan het personeel vragen om het flesje weer te vullen. Poeder...aantal voedingen tijdens de vlucht meenemen in zo'n verdeelbeker en ik nam altijd 2 extra hoeveelheden voor een fles mee ivm eventuele vertraging. De rest in de koffer. Kwebbel
Ik vond ze helemaal niet zo streng over vloeistoffen. Ik had een volle avent-fles met water geloof ik, verder nog zo'n pakje fruitflesje ofzo. Poeder is al helemaal geen probleem, dat mag je toch sowieso gewoon meenemen? En ik had ook nog een potje en zo'n Olvarit a la carte. Voor een baby mag gewoon in de handbagage mee wat je aan vloeistoffen nodig hebt tijdens de reis, heb ik altijd begrepen. Ik zou gewoon een half-liter-flesje water meenemen, als de douane er echt moeilijk over doet kan je het altijd nog weggooien toch? Ik denk trouwens dat ze er minder moeilijk over doen als je het water al in de baby-fles hebt zitten, of in de drinkbeker.
Tegen mij werd door de reisorganisatie gezegd dat ik mee mag nemen wat ik nodig heb voor de vlucht en een beetje extra in verband met eventeule vertraging. Ik neem een pyamapapje mee poeder + aventfles (ik maak toch altijd met gewoon kraanwater) fles met sap
Bij ons geen probleem niet in nederland en niet op Gran Canaria. Omdat je met een kindje reist mag je voeding en vloeistoffen meenemen in je handbagage. Ben benieuwd hoe dat nu is voor kindjes van 2 jaar .
Je mag voor kinderen gewoon poeder mee nemen, het gaat puur om de vloeistoffen. Ik vul altijd twee flesjes met drinken voor die kleine en daar doen ze niet moeilijk over.. Je moet niet 8 pakjes drinken mee nemen want dat mag echt niet, je kan het proberen maar dan loop je het risico dat je het weg moet gooien ... Na de douane kan je alles kopen wat je nodig hebt .. En voor de rest wat je mee wilt nemen kan je in je koffer doen .. Gekookt water hebben ze in de meeste vluchten wel want ze verkopen ook thee en cup a soup dus dat gekookte water is er wel .. Kijk wel goed uit als je terug gaat want ze kunnen op de luchthaven in het buitenland net iets strenger zijn als hier ..
2 weken terug naar Turkije geweest, ik had 3 flesjes met water gevuld en 9 bakjes met voeding (ze zijn ooit mijn koffer kwijt geraakt dus had ik in ieder geval eventjes genoeg poeder) maar ze doen hier totaal niet moeilijk over! Ik hoefde ook niet zelf te proeven of wat dan ook! Geen problemen dus!
Je kan toch ook kant en klare babyvoeding meepakken voor in het vliegtuig, dat ben ik toch van plan ! Ook van Nutrillon, die bestaan in hoeveelheden van 210 ml, en van 500 ml. Veel handiger dan met poeder en water te zeulen in het vliegtuig. Je zal dan wel even aan de hostess moeten vragen of ze het willen open doen en opwarmen .
hier deden ze ook niet moeilijk. Had 4 potjes met poeder. Een thermosfles met warm water en 2 flesjes normale water. En ook nog eens een flesje diksap. Ook 2 lege flesjes en na de douna bij de wc gevuld op schiphol. Had zelfs koekjes in de tas, en zo nog wel meer Weet niet waarheen je gaat en met welke maatschappij, maar verschilt per maatschappij volgens mij of ze moeilijk of makkelijk doen.