Wie heeft er recente ervaring met het inbakeren? Ik heb jaren terug mijn kids ingebakerd en wil dat bij deze baby weer doen. Echter is er inmiddels zoveel keus op de markt dat ik nu door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die mij kan adviseren?
Heb bij mijn eerste ook zoiets gedaan maar bij de tweede een speciale inbakerdoek en dat was me toch een wereld van verschil. Handjes die, toen ze een paar maanden verder waren, er niet steeds uit kwamen.
Eentje van het merk Pacco, van 4 tot 7 kilo. Niet direct vanaf geboorte gebruikt, maar vanaf dat ze onrustig werden. Bij de derde daarom helemaal niet meer tevoorschijn gehaald; die sliep heel rustig (en is overdag het drukst ).
Puckababy piep. Was een hele fijne. Ik zou het wel pas doen als je merkt dat je kindje er behoefte aan heeft.
Mij is geadviseerd pas na de geboorte van het kindje te kijken. Zo weet je precies wat je kindje nodig heeft.
Pacco! Met stipt op nr 1. Daarna de Puckababy piep, die was ook wel prettig. Maar de pacco vind ik de beste bakerdoek. Hydrofiele doek kreef ze zich zo uit bij ons, hoe strak we die ook deden. Je kan de Pacco ook lenen van het consultatie bureau om te proberen.
Pacco is zogezegd de enige veilige inbakermethode. Hebben wij ook gebruikt (hadden er 1 die vanaf de geboorte kon en 1 voor 4-7 kg) en gaan hem nu ook weer gebruiken.
Ik heb de Swaddle me in een paar maten en kleuren en de Puckababy piep. Tzt kijken we welke bij deze beeb t fijnst in gebruik is.
Hier lukte een gewone doek of deken ook niet, die van mij waren zo beweeglijk dat ze zichzelf wel los maakten. Heb veel tips gekregen dank!
Hier niet hoor. Af en toe een handje wat zichtbaar was maar nog perfect ingebakerd. Misschien niet strak genoeg?
Voor mijn gevoel zat het wel strak genoeg. Maar de doek zelf is ook wat flexibeler dan de pacco, de swaddle me geeft wat meer mee. Maar dit is wel een aantal jaar geleden. Bij de jongste geen bakerdoek nodig gehad.
Bij mijn 1e de Puck a baby piep en daarna de mini gebruikt. Zo fijn. Die gaan dus straks eenmaal gewassen ook zeker de kast weer in.