Onrustige nachten: honger, krampjes of nog iets anders????

Discussion in 'Borstvoeding' started by Rosado, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Na wat opstartprobleempjes loopt de bv nu op zich hartstikke goed. Overdag laat Tobin netjes ca. 3 uur tussen de voedingen (soms is het ook 2,5 uur). Maar de laatste week is het 's nachts echt een drama'tje. Ik ben blij als ik misschien 4 uur kan slapen ;). Zoals afgelopen nacht: Na de voeding van 00.00 uur ben ik naar bed gegaan en heb ik 01.00 uur, 03.00 uur en 05.00 uur op de wekker gezien. Hij gaat dan erg huilen en ik weet dan niet wat er elke keer met hem is. Mijn man denkt krampjes, wat best zou kunnen, want hij blijft dan maar met zijn beentjes trappen, maar daarbij is hij ook heel erg aan het zoeken. Doordat hij zo aan het zoeken is leg ik hem maar weer aan, maar echt goed drinken doet hij dan niet. Hij drinkt dan max. 5 minuten om vervolgens in slaap te vallen en hij is dan met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen. Dus echt honger is het volgens mij dan weer niet (overdag vertoont hij dit gedrag dus nooit). Ook heb ik nog geprobeerd of hij op een pink wil zuigen. Dat wil hij dus wel, maar zodra hij rustig is en je je pink terug neemt begin hij weer heel hard te huilen, waardoor ik dan toch weer bang ben dat hij honger heeft. Ik werd er gewoon wanhopig van op een gegeven moment. Wat is nou wijsheid? Kan ik ervan uitgaan dat als hij huilt en hij accepteert een speentje dat het geen honger is? Of moet ik er toch voor waken dat hij niet zijn honger "wegzuigt"? Ik snap het gewoon niet, want overdag gaat het zo goed, maar 's nachts is het de laatste week echt waardeloos...

Wie o wie wil hier haar licht over laten schijnen, want deze moeie mama weet het niet meer...

2. Laura1981

Laura1981 Actief lid

Jul 8, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het wezen dat het bedje wat achterover staat? en dat de melk dan dus weer omhoog komt? Hier kan een kleine ook veel last van hebben, en begint dan ook te schoppen. Misschien kun je dan proberen om bijv. de poten aan de kant van het hoofdeinde te verhogen, bijv. met een klos of wij hadden een badlaken onder het matras gelegd, zodat de kleine hoger met z'n hoofd lag.

Succes!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, nee ik weet zeker dat dat het niet is. Ik heb al een badhanddoek onder het hoofdeinde van het matrasje, zodat het hoofdeinde niet lager ligt dan het voeteneinde. En bovendien slaapt hij overdag wel gewoon goed. Tot bedankt voor het meedenken.

4. Brace

Brace Lid

Jan 13, 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    MIsschien helpt inbakeren? Als het de darmpjes zijn zou je dat aan het buikje moeten kunnen voelen, massage helpt dan vaak. Een speen zou kunnen helpen als het alleen om zuigbehoefte gaat.

Misschien iig iets om mee naar het consultatie bureau te gaan. Daar kunnen ze je ook laten zien hoe inbakeren werkt.

Sterkte
    Brace

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik bedoel met onrustig meer dat hij dus elke keer wakker wordt. Hij is verder niet onrustig in de zin van dat hij zichzelf wakker houdt/maakt omdat hij met zijn armen ligt te maaien oid. Inbakeren lijkt me dus niet nodig.

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Probeer 's avonds eens eerder naar bed te gaan. Tegelijk met Tobin? Lekker slapen wanneer het kan! Het is belangrijk om uitgerust te zijn.

Als hij zo met zijn beentjes trapt probeer dan eens te "fietsen" met zijn beentjes, dit helpt tegen de krampjes. Eventueel zou je iets homeopatisch van VSM tegen krampjes kunnen proberen. Dit kan geen kwaad. De darmpjes moeten nog rijpen, kan best zeer doen! Als hij 5 minuten goed drinkt kan hij overigens best veel voeding binnenkrijgen hoor. Vooral omdat jij 's nachts een boel melk aan maakt.

Hij zal zijn honger niet wegzuigen, maar de hongersignalen ga je wel missen zo. Hij zal uiteindelijk met honger in slaap vallen (en dat wil je niet).

Hij is nog maar drie weken hè?! Als hij voeding wil, geef hem dat dan. En als je moe bent van zo weinig slaap, ga dan overdag even lekker liggen als hij ook ligt. Dan knap je hopelijk snel weer een beetje op.

Je zou ook kunnen overwegen om hem 's nachts bij je in bed te nemen. Mijn dochtertje werd daar erg rustig van. En kon lekker drinken wanneer ze wilde, kost namelijk een stuk minder moeite!

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, eerder naar bed gaan is natuurlijk eigenlijk wel het beste, maar ik ben er zoooo slecht in. Ga standaard te laat naar bed :).

Nee, ik wil zeker niet dat hij met honger in slaap valt. En ja, als hij honger heeft mag hij van mij drinken, maar dat is dus net het punt, dat ik niet zeker weet óf hij honger heeft. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat hij als troost voor de pijn in zijn buik lekker een paar slokken wil nemen. Mag van mij, maar daarbij vraag ik me wel weer af of dat nou bevorderlijk is voor de krampjes. Nee dus, vermoed ik, want hij blijft onrustig als ik hem elke keer aanleg.

Overdag even gaan liggen probeer ik overigens ook zeker wel, maar ik heb ook nog een dochter van bijna 15 maanden, dus het lukt me niet altijd om even bij te tanken op de bank.

8. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha moeilijk hè, op tijd naar bed gaan! Maar het helpt wel....

Als je denkt dat het krampjes zijn zou ik daar wat voor proberen van bv VSM. Zelf heb ik ABC Dophilus (van Solgar) gebruikt, hielp heel goed. En anders misschien gewoon bij je leggen? Jouw hartslag, jouw warmte, jouw geur... heerlijk om bij te slapen!

Je borst geeft troost, gewoon geven dus! De krampjes worden er echt niet erger van als je regelmatig een wat kleinere voeding geeft.

9. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik vind een speen helemaal niet slecht hoor. Zo hebben wij mijn zoontje ook 's nachts door de wakkere uurtjes heen geholpen. Sommige kindjes vinden nu eenmaal heel veel troost bij zuigen terwijl ze geen honger hebben.

Slaapt je kindje overdag wel goed? En heb je je kindje al een x laten wegen? Als het goed aankomt, weet je dat het genoeg voeding binnen krijgt.

10. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Daarbij, helpt het zuigen op 'n speentje tijdens krampjes de darmen rustig te maken.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff, nou zei ik in mijn eerste post nog dat hij overdag nooit zo huilde...ik neem mijn woorden terug. Helemaal hysterisch was hij zojuist. Ik weet niet wat er aan scheelt hoor. Maar zo is mijn eerste dag alleen met allebei de kinderen wel een beproeving... Nu ligt hij trouwens bij me te slapen. Toch dus geen honger? Of wint de vermoeidheid van het huilen het nu van de honger en had hij dus eigenlijk tóch honger? :(:(:( schiet mij maar in een emmer, ik weet het niet....

12. Brace

Brace Lid

Jan 13, 2011
    42
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk toch dat het gewoon de darmpjes zijn. Probeer wat van de eerder gegeven tips hiervoor.

Succes en sterkte, je komt hier wel doorheen.

Groetjes,
    Brace

13. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mermaid ow jeetje dat is echt niet leuk nee en dan dit op je eerste dag alleen met 2 kids!

heb je geen draagdoek ofso voor overdag? ik zou dat wel proberen als ik jou was, dan is hij misschien minder verdrietig omdat ie lekker dichtbij je is, en dan heb je ook nog je handen vrij voor je andere kindje ? :)

en ik zou ook hem wel snachts bij me in bed nemen denk ik maar ook zeker de vsm druppels proberen

suc6!

14. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    het klinkt als hij zuigbehoefte heeft, mijn zoontje had het ook. Hij had speentje totdat hij 10 maanden was, en dan hup klaar. Speen weg.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Mupet: Toevallig heb ik vandaag mijn draagdoek binnen gekregen. Ik ben al driftig aan het oefenen geweest met omknopen.

@ All: Dank voor al jullie adviezen. Ik moest vandaag naar het cb voor de hoortest en heb gelijk mijn onzekerheden en vragen even voorgelegd. De wijkverpleegkundige dacht ook aan krampjes en stelde voor om voor 's nachts eens een speentje te proberen. Dus mijn man gaat die uit zijn werk even halen bij de winkel. En dan maar hopen op een beter nacht. Ach...slechter kan het bijna niet worden, dat scheelt dan weer :D.

16. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik herken het heel erg..
    Ben ook de speen gaan geven..

Sowieso is hij wat onrustig na de voeding.. maar dat kan ook een heftige melkstroom zijn..

Ik probeer maar wat.. en ja.. slapen is moeilijk (tegelijk met die kleine tenminste..) Ben er ook slecht in...:(

Succes!! Hopelijk helpt het speentje.. hier helpt het hem in slaap komen..

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Fruity: Hier ook een super-sterkte toeschietreflex wat het voor Tobin soms ook wat lastig maakt om de eerste stroom melk goed weg te krijgen. Vanmiddag liet hij na het aanleggen los, ik haalde hem iets van mijn borst vandaan om hem nogmaals goed aan te kunnen leggen en de melk spoot gewoon keihard uit mijn borst, volledig over Tobins gezichtje heen. Ik wist niet wat ik zag, zo hard kwam die straal eruit geschoten :$.

18. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien eerst even een klein beetje de druk eraf kolven (kan ook met de hand)? Maakt het voor hem wat makkelijker om te drinken!

Share This Page