meer van annecy, frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nicole18, 8 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Wie is er bekend bij het meer van Annecy?
    Komende zomer gaan wij naar camping L'ideal aan het meer van annecy.
    We zouden daar graag willen suppen maar is dit ook goed mogelijk? Kan je dicht bij het water parkeren of moet je ver lopen naar het water? Dat zou natuurlijk ver lopen met een zware tas worden dan...
    Of is het niet eens mogelijk om daar te suppen, dan hoeven we het supboard ook niet mee te nemen natuurlijk!

Nog meer tips voor uitstapjes, lekkere restaurantjes of andere activiteiten rondom de camping?!

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Familie van mij gaat jaarlijks naar een andere camping, zij gaan met de auto naar het meer en nemen ieder jaar het subboard mee, dus dat moet lukken:)

Het lijkt mij een heel leuke camping, stond ook op ons lijstje, ik ben er zelf nog nooit geweest, dus ik heb verder geen tips maar zij zijn ieder jaar heel enthousiast.

nicole18 vindt dit leuk.
  3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Je hebt meerdere plekken bij het annecy meer waar een strandje bij zit zodat je lekker kan zwemmen. En ook dichtbij kan parkeren dus dat komt zeker goed!

Wij zijn naar annecy stad zelf geweest. Normaal nooit zo van de stadjes maar annecy zelf was zo mooi! Wij vonden dat echt een aanrader (wel wat druk vonden we)
    Ook kan je in annecy rodelen. Wij zijn naar sambuy geweest maar ik had ergens gelezen dat deze permanent gesloten is. Ik kan er zelf niet veel over vinden.
    Er zit ook een hele mooie grot. Helaas niet geweest want we konden er niet komen door wielrennen in een centrum en daardoor weg afgesloten was.

Restaurantjes geen tips. 2 keer op de camping gegeten wat ook erg goed was :)

nicole18 vindt dit leuk.
  4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Dankjewel!
    Subboard kan mee dus!

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Top!
    Dankjewel voor alle tips!
    Ga de rodelbaan nazoeken, dat zou wel tof zijn!

6. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij zijn ook op deze camping geweest. Mijn kids zijn niet de grootste wandelaars, maar liepen zonder problemen mee vanaf l’ideal naar het meer. Ik denk 15 tot max 20 minuten lopen.

nicole18 vindt dit leuk.
  7. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wij zijn ook op de camping geweest, hele mooie omgeving maar echt onwijs druk. Helaas hadden we ook pech met het weer, het wil er nog wel eens spoken.

Je kunt idd prima lopen naar het meer, dat is wel te doen. Dus ik zou het zeker meenemen

nicole18 vindt dit leuk.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    sowieso een keer een dagje naar de stad annecy.
    je kunt ook om het meer fietsen.

Activities Sambuy Ete (lasambuy.com)
    hier zijn wij ook weleens geweest, iemand anders schreef dat ook al.

Vaak heb je veel foldertjes en flyers bij een camping liggen met tips in de omgeving.

Wij zijn ook vanuit annecy weleens naar chamonix gegaan en hebben toen de tandrad baan richting aguille du midi / mer de glace genomen met soms uitzicht op de montblanc, kan wel bewolkt zijn. dus een heldere dag is wel fijn.

verder is het nog wel leuk om te wandelen, bijv. vanuit montmin richting la tournette, prachtig uitzicht. maar dat is ook afhankelijk van hoe fit je bent, en hoe leuk je kinderen wandelen vinden.

en voor wat betreft water sport, op het meer is er altijd veel verschillend watersport, motor bootjes tot sups, dus ik zou de sup zeker meenemen.

nicole18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina