Kiespijn pas over 2 weken kaakchirurg

Discussie in 'De lounge' gestart door Junejunos, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik baal zo ik heb al drie dagen vreselijke kiespijn! Zenuwen zijn ontstoken in mijn linkerboven en onderkant

De tandarts heeft me doorverwezen omdat de verstandskiezen er toch uit moeten maar ik kan pas de 17de terecht bij de kaakchirurg

Wie heeft er tips tegen de pijn? Wat kan ik eten behalve yoghurt?

Ik ben zwanger dus mag geen ibroprufen

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou ik zou toch zorgen dat er een spoedje van gemaakt kon worden......misschien een ander ziekenhuis??
    Nog zo lang gaan zitten wachten met helse kiespijn is geen doen joh!
    Ontstekingspijn is vreselijk!
    Nee, gewoon blijven bellen naar je tandarts en vragen of hij niet iets kan regelen voor je.
    Sterkte ermee.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als je zoveel pijn hebt zou ik toch nogmaals de tandarts bellen en met hem overleggen. Hij kan ook bekijken welke pijnstillers je wel zou mogen gebruiken (eventueel in overleg met huisarts of verloskundige) en misschien kan hij nog een noodoplossing doen totdat je terecht kunt bij de kaakchirurg.

Wat je kunt eten?
    Boullion/soep
    vla
    yoghurt
    brinta
    misschien wat brood weken in melk

4. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Als de tandarts of assistent voor je belt naar de kaakchirurg en er een spoedje van maakt kan je dezelfde dag of de dag erna meestal terecht

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    bellen! mijn tandarts trekt ze zelf

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook weer bellen. Desnoods naar een ander ziekenhuis. Die pijn is echt vreselijk!

7. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ooooh bel naar de kaakchirurg zelf alsjeblieft. Ik heb ook gezegd dat ik best wat pijn had aan mijn verrestandkies, en bleek dus gewoon een ontsteking te zijn, kon direct smiddags. (anders had ik 3 maand moeten wachten)

En bel direct want als je het zo erg had als ik (en dan wil ik niet gemeen doen of je bang maken ofzo) maar het trekken deed echt verschrikkelijk veel pijn en dokter heeft er 8 extra verdovingen erbij in gedaan zodat hij hem eruit kon trekken.

8. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Je kan ook vragen om een antibiotica kuur. Amoxicilline mag ook tijdens de zwangerschap.

Wat idd ook een optie is, is om te bellen en te vragen of je een spoedgeval mag worden.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als de kiezen scheef liggen dan vaak niet vanwege hygiëne.

Ts: vraag voor na het trekken dan ook iets, ik kon na het trekken van die kiezen echt niet zonder ibuprofen.

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Weet niet waar je woont, maar in het SFG (Rotterdam) kan je binnen 24uur terecht. Echt aandringen hoor!

11. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Eens met Smnee, na de tijd heb je nog wel last hoor. ik neem aan dat je wel wat kan krijgen als je zwanger bent.
    Ik hoop dat het snel word opgelost, en zonder al te veel pijn..
    succes!!!

12. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hmm...ik zou bellen...hoeveel pijn je hebt na die tijd is niet te zeggen bij de een had ik een week lang een ei op mn wang, die kies ging er moeilijk uit, bij de laatste kreeg ik niet eens een pijnstilling en bij de tandarts getrokken...als je echt niet een kan dan is er nog iets waar je mee kan spoelen geloof ik, maar of dat mag tijdens een zwangerschap weet ik niet...anders met zoutwater spoelen?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bellen en vragen wat hij al kan doen om de pijn te verlichten. Kan hij niet vast een zenuwbehandeling starten?

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    uhm.. auw en duur geintje als zewordenmgetrokken

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Weet je wel zeker dat het van de verstandskiezen komt? Zenuwen kunnen maar amper ontstoken raken als er niks met een kies gedaan is (vulling ofzo)
    Als je pijn hebt omdat er gaten in zitten kan dat wel! Of als er nog een lapje tandvlees op ligt omdat ze niet goed doorbreken gaat het daar onder broeien. Dat kun je met een klein buisje schoon spoelen met h2o2.

16. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het zijn zeker mijn verstandskiezen eentje is een vulling eruit gevallen en die heeft de tandarts bijgewerkt
    De pijn is iets minder vanmiddag weer naar de tandarts

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als de pijn echt erg is, dan maar een duur geintje hoor ;)

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik zou even bellen met de tandarts en het verhaal uitleggen dat je pas de 17de terrecht kan.
    Misschien kan hij het zh bellen om eerder een afspraak te krijgen,
    Enne, bel een ander zh misschien hebben die wat sneller ruimte.

Deel Deze Pagina