Weet iemand hoe het er momenteel in Griekenland voorstaat wat betreft de stroom vluchtelingen uit oa. Syrië? Heb een bestemming in Kreta gevonden, maar mijn man is bang dat we dus tussen de tentenkampen komen te zitten. Kan er weinig over vinden op internet.. Iemand die er iets meer over weet? Vind het lastig boeken nu...
De meeste vluchtelingen gaan per klein bootje van turkije naar griekenland, kreta ligt op een grote afstand van de turkse kust, als je er al vluchtelingen tegen komt dan zullen die waarschijnlijk daar door de griekse overheid in een azc of tentenkamp zitten, maar het lijkt mij niet dat je over de vluchtelingen struikelt, het is ook een vrij groot eiland!! Dus ik zou gewoon boeken!
Nimby op vakantie. Ik zou mensen die zich daar zorgen om maken aanraden om niet naar het buitenland op vakantie te gaan, omdat de kans dat je daar buitenlanders tegenkomt sowieso groter is dan hier.
Buitenlanders en vluchtelingen die met enorme groepen reizen die uit een oorlogsgebied komen en dringend op zoek zijn naar een veilig onderkomen zijn nogal een verschil hè...
Ja dat bedoeld ze denk ik ook.... Als je bang ben voor buitenlanders kun je beter niet op vakantie gaan... Maar dan als droge grap.... Snap je?
Vandaag nog een bericht gelezen van iemand die een hotel runt op Kreta. Ik kopieer het stukje even: Wij krijgen wel eens vragen over vluchtelingen op Kreta. Daarover kort en bondig: Die zijn er niet. De laatste keer dat er boten aanmeerden, was in november 2014. Als de vraag geformuleerd wordt met: last hebben van, dan is het vriendelijke antwoord, dat degenen die de meeste last ervaren, volgens ons de vluchtelingen zelf zijn. Geen mens zou er in hun drijfnatte schoenen willen staan. En stel dat het toch een keer plaatsvindt? Dan zal iedereen, waar mogelijk, helpen. Ook wij.
Wij gaan al jaren naar Kreta... zijn verslaafd... Dus ik zou zeggen: lekker boeken!! Het is daar zo mooi!!
Mooi geformuleerd. In de stad waar mijn man vandaan komt in het buitenland hebben ze ook "last" om het zo te verwoorden van vluchtelingen, maar dit zijn dan wel mensen die op straat slapen en moeten bedelen om te overleven, dan vraag ik me inderdaad af wie er nou echt het meeste last ondervindt.
Wij ook! En niks te merken van vluchtelingen, en als dat wel zo zou zijn? Het zijn onze medemensen hoor!!!!
Nou, op Kos worden ze nu massaal in een of ander stadion vastgehouden, dat zijn er meer dan 1000. Hoe denk je dat de sfeer daar nu is? Heb geen zin in opstandjes etc als ik er met mijn dochter loop. is het zo gek dat ik daar (ooooeeh egoistisch ben ik zeg ) niet op zit te wachten? Tjonge zeg, wat een moraalridders zitten er hier weer tussen. Ik werk niet voor het rode kruis oid hoor.. Maar goed, had al uit sommige reacties opgemaakt dat Kreta goed te doen is.
Uhm ja, heel egoïstisch. Als jij maar lekker op vakantie kan he, boeiend dat er mensen zijn die alles achter (moeten) laten en hun leven riskeren. Blijf lekker thuis, dan kan je er ook geen "last" van hebben.
Ben het met je eens hoor, ik zit daar ook niet op te wachten en heb ook Griekenland in mijn hoofd voor onze vakantie maar wil inderdaad weten hoe het zit met de vluchtelingen voordat ik boek.
Maar Kreta en Kos liggen niet eens bij elkaar in de buurt. Turkije - Kreta is nog verder en dan ligt Cyprus er ook nog tussenin.