Zonvakantie en ritme.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koekieee, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekieee

Koekieee Lid

3 mrt 2016
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Koekieee, 15 apr 2016
    Laatst bewerkt: 15 apr 2016
    Hi.

Wij willen eind juni graag op vakantie, maar ik zie het niet zo goed voor me allemaal. Mijn dochter is van juni, is dan 1 jaar. Vorig jaar hadden we in oktober een vakantie geboekt, kleine was toen 4 maanden en ben ik op het laatste moment niet mee gegaan. ( m'n vriend heeft mijn vader mee genomen in mijn plaats haha ).

Nu wil ik wel graag gaan, maar hoe doen jullie het op vakantie met ritme? Mijn dochter gaat elke avond half 7 in bad en ligt uiterlijk 7/ half 8 te slapen. Ik vind het absoluut niet erg om dat daar voort te zetten, het is ondertussen ook mijn ritme geworden en ik heb nogal moeite met verandering, maar mijn vriend vind dat ik eens uit deze comfort-zone moet, en op vakantie dit een beetje los te laten..

Snap ik ook wel, en wil ik ook wel.. Alleen hoe? En buiten dit om, hoe hebben jullie überhaupt vakantie ( en vliegen!! ) ervaren met een kindje van net 1??

Bedankt voor de reacties.

Xoxo

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hoe: door het te doen. Je vriend heeft gelijk, stap uit die comfortzone.
    Je kan op vakantie ervoor kiezen haar eerder in bad te doen. Bijvoorbeeld voordat jullie gaan eten. Beetje op tijd gaan eten en dan kan je haar rond 20 uur in bedje doen.

Zoon was 11 maanden toen wij vlogen. Nergens last van gehad. Hij keek zijn ogen uit. Middagdutje deed hij of in de buggy of we gingen even naar het appartement om hem te laten slapen.
    ' S avonds gaven we hem al wat te eten voordat wij gingen eten. Maar dit was i.v.m. voedsel allergiën. Als wij gingen eten sliep hij vaak in de buggy. Als we terug kwamen, rond 20.00 / 21.00 uur stopte we hem in bed.
    Nadeel van een hotel / appartement is dat je dan vroeg op je kamer / balkon zit.

Dochter was 1.4 jaar toen zij voor het eerst verder weg op vakantie gingen. Echter was dit niet vliegen, maar met de auto, naar een camping. Daar hadden we een stacaravan en deden we veel bbq-en of maakte wat makkelijks te eten. De kindjes konden dan gewoon op tijd naar bed en wij nog lekker buiten op de veranda zitten.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij zijn met 6 maanden en 1,5 jaar geweest en ook haar ritme van thuis aangehouden. Ik vond het heerlijk, mn man ook (lekker om 19.30 op balkon met boek/ipad en wijntje) en voor onze dochter was dat het beste. Het enige wat wat later was was eten, maar dan ging ze daarna naar bed of we wandelde nog een stukje, maar niks bijzonders. We deden haar voor het eten in bad. Als je haar graag wat later naar bed wil doen, dan moet je dat gewoon proberen. Misschien middagslaapje ook wat later. Maar werkt het niet dan zou ik niet te moeilijk doen en gewoon haar ritme aanhouden. Als zij zich goed voelt is je vakantie alleen maar leuker en ontspannen.
    Wat vliegen betreft, dat ging goed. Genoeg drinken en eten meenemen en de ipad.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook: laat het los. Kindjes pakken echt hun slasp wel. Wij verplaatsten het middagslaapje naar later en dan 'gewoon' mee de avond in. Niet tot 23 uur ofzo, maar wel tot na de mini disco of uit eten... De ene avond later de andere avond vroeger. En als je na een paar dagen merk dat dit niet werkt, doe je het weer anders.
    Zo heeft mijn schoonzus twee jaar geleden 80% in haar appartement gezeten, totdat ze doorkreeg dat haar zoontje ook sliep in de wagen bij het zwembad, s avonds in het restaurant en de minidisco al geweldig vond! En die was ook 1 jaar.

En je merkt echt wel aan je kindje als hij een dagje moe is, dan doe je weer een dagje rustig aan.

5. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga in september voor het eerst en dan is ze 10 maanden
    ik ga gewoon lekker uit eten in de avond enzo hoor
    Dan slaapt ze wel in de kinderwagen..
    Wij nemen haar sowieso vaak mee ergens naar toe dus daar went ze dan vanzelf aan.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn met kinderen in allerlei leeftijden op vakantie geweest. Gewoon een beetje loslaten, kijken hoe het loopt. Vaak verschuift het ritme vanzelf een beetje, omdat ze na de reis toch al uit hun doen zijn. En als blijkt dat het niet gaat, dan hou je toch lekker je ritme van thuis aan.
    Misschien kun je het beste een appartement of huisje boeken met eigen keuken, zodat je niet verplicht op de tijden van een hotel hoeft te eten. Als jullie dan om 6 uur al willen eten, dan kan dat gewoon. Ik heb ook wel gemerkt, dat hoewel de etenstijden in warme landen vaak later zijn, het meestal geen probleem is als je al vroeger wilt eten.
    Wij lunchten ook regelmatig 's middags uitgebreid in een restaurant en dan aten we 's avonds gewoon thuis een broodje, zodat de kinderen op tijd naar bed konden.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daarom gaan wij dit jaar niet op vakantie. Ik zou dat echt niet als vakantie zien, haha. Dafne slaapt nergens anders dan in bed. Dus ik zou dan zeker haar ritme aanhouden, ALS we weg zouden gaan. Ze slaapt nu nog 2x overdag, weet natuurlijk niet hoe dat in de september is. En als ze te weinig slaapt, niet te genieten en avond overstuur van vermoeidheid. Waardoor ze slecht in slaap komt. Dus op vakantie komt volgend jaar wel :D

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Eens met je vriend: laat het los. Je laat je kind slapen als ze moe is, en eten als ze honger heeft. En verder vooral veel leuke dingen doen. Het is tenslotte vakantie... Tip: laat je horloge thuis!

9. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik ben makkelijk hoor

Vakantie is vakantie kinderen slapen heus wel

Ga me vakantie der niet om laten

Draagzak buggy etc slapen doen ze overal

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Goed punt, ik zit er ook over na te denken.
    Mijn meiden zijn 8.5 en bijna 1 als we naar Spanje gaan eind juli.

Qua ritme zie ik het allemaal wel, hopelijk slaapt ze in de buggy en anders komt t ook wel goed :)

Ik vraag me alleen af...wat doe ik overdag met m'n kleintje?
    We gaan naar zo'n all inclusive resort met alles er op en eraan, dus m'n oudste verwacht ik weinig te zien :) Maar m'n kleine moppie kan natuurlijk nog niet zoveel. Even in het zwembad is leuk, maar daar ben je geen dag mee zoet. En over het strand kruipen lijkt me ook niet zo prettig. Maarja, de hele dag in de buggy ook niet. Hmm, geen idee nog dus haha.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die van mij niet hoor. ;);)

12. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Gewoon kijken hoe het loopt. Elke dag is anders, je gewoon toegeven aan de dag. Wij waren in Portugal met onze meid toen ze 9 maanden was. Daar hadden we een redelijk ritme, dus gewoon rond 20:00 in bed. We waren in Zuid Frankrijk toen ze 1,5 was en daar was het zo bloed heet dat ze niet voor 22:00 ging slapen. Dus gingen we gewoon uit eten, wel op de camping zelf. Als we overdag weg gingen sliep ze in de auto. We gingen dan rond een tijdstip weg dat ze dan wel in slaap zou vallen, zo had ze op de heen en terug weg een slaapje te pakken. Anders legde we haar tussen de middag op bed.
    Dus ik zou gewoon kijken hoe het loopt. Mijn instelling is niet van, lekker met je kind uit eten en die slaapt toch wel in de buggy, dat vind ik persoonlijk niets, maar kijk gewoon hoe het per dag gaat.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is juist zo leuk met die kleintjes, die van jou is dan alweer bijna 1,5 jaar! Ze zal dan echt niet meer 2 keer slapen, zeker op vakantie niet. Wij zijn toen met de oudste gaan kamperen, was zo leuk! Overdag sliep ze in het campingbedje onder een boom (schaduw, tent was veel te warm). Zaten om een hoekje (anders zou ze nooit gaan slapen ;)), duurde soms wel even voordat ze ging slapen (stond gezellig te springen in bed eerst ;)), maar lukte uiteindelijk wel. En anders maar niet en 's avonds op tijd. Maar dan lag ze ook vaak pas rond 22:00 in bed. Heb er zulke leuke herinneringen aan!

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw

Wij namen het campingbedje mee naar het zwembad, als box met een parasol erboven. We kochten ook altijd een klein opblaasbootje die we dan bij het zwembad gebruikte als badje, emmertje, vormpjes, bekertjes erin en zo was mijn dochter weer een uur zoet. Vaak sliep ze ook nog een uurtje, en lekker in het zwembad.
    Strand was hier toen ook nog geen succes, zand was heet en het smaakte ook niet zo goed :D

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Was ik mij ook aan 't afvragen!
    Wij gaan dan wel niet op zonvakantie, maar gewoon een midweek naar de Belgische kust
    Tegen dan dochter van 1,5 jaar die nu meestal nog maar 1 lang slaapje doet. En 's avonds gaat ze tegen 19u slapen

We huren een appartement met keuken, living met tv en speelhoekje, 2 slaapkamers en een terras buiten
    Dus als dochter slaapt kunnen wij lekker buiten zitten of tv kijken. Of ze nog in de buggy slaapt weet ik eigenlijk niet!

16. Veera

Veera Niet meer actief

Haha mijne ook niet. In een draagzak wil ze uberhaupt al niet meer en buggy gaat ze alleen in slapen als t helemaal donker is en ermee blijf rondrijden.
    Moet er ook niet aan denken om op vakantie te gaan met t vliegtuig, dat zal 1 ellende worden.
    Ligt heel erg aan t kind zelf. Als je een flexibele hebt zal t vast goedkomen

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik laat alles los op vakantie terwijl in thuis erg van de schema's ben. Maar heb hele makkelijke kinderen die overal slapen. Zo doen ze hun middagdutjes vaak op t strand, in de kinderwagen of op een strandbedje.
    Savonds gaan ze gewoon mee uit eten. Als wij ons voorgerecht krijgen, krijgen zij hun avondeten. Daarna leggen we ze in de kinderwagen en gaan ze slapen. In het hotel/appartement trekken we de pyjama's aan en leggen ze over in bed.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Loslaten meid.

Mijn zoontje is ook al jong meegegaan en paste zich moeiteloos aan. Slapen in de middag wat later, s'avonds sliep hij vaak ook gewoon in de buggy even. Vond hij heerlijk om zo nog even in de wat koelere avond in de buggy te liggen.
    Kinderen zijn zo flexibel als jij dat ook bent.
    Ik vind tot nu toe alle leeftijden prettig om mee te vliegen,hier geen onrust of pijnlijke oren.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, die van mij wordt stikchagrijnig als ze niet gewoon dr slaapjes doet. Ook al rij ik op slaaptijd 1,5 uur, ze slaapt gewoon niet in de auto. En met slecht slapen overdag, is het huilen bij inslapen en onrustig slapen, huiltjes tussendoor. Dus nee, haar in een campingbed onder een boom zie ik niet zitten. ;) Nu ga ik echt niet kamperen sowieso, hooguit een stacaravan, haha.
    Het scheelt dat wij niet per se elk jaar op vakantie hoeven. En ik denk dat een kind net zo tevreden is met eens niet naar kdv hoeven en een zwembadje in de tuin.
    Ik wil eerst een nieuwe tweedehands auto, dus daar gaat t vakantiegeld dit jaar hern. Volgend jaar zien we wel weer verder, ik denk dat ze er dan meer aan heeft. Maar zo is elk kind anders natuurlijk.

20. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou eerder zeggen hou er regelmaat in, maar hou je niet strak aan tijden.
    Dus voor het slapen eerst in de douche/ bad en daarna lekker slapen, kan ook om half 8 en 8 uur slapen.

Deel Deze Pagina