Tips low budget trouwen grote groep

Discussie in 'De lounge' gestart door gaab27, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Dag dames,

Mijn vriend en ik zouden graag willen trouwen maar hebben geen groot budget!
    Ik zou graag wat tips en ideeën van jullie willen en ervaringen :)
    Ik heb een hele grote familie en met een groot gedeelte heb ik ook een goed band en wil hun er graag bij hebben.
    Het gaat dan om 80 personen.

Ik heb zelf dit in mijn hoofd.
    Een locatie waar we trouwen, eind van de middag.
    Daarna toasten met bubbels en taart.
    Aansluiten diner of lopend buffet met feest.

Zo zou ik het het liefst willen en mijn budget voor de locatie incl eten en drinken ongeveer €5000,- zou dit haalbaar zijn?

Een fotograaf, jurk, de kaarten, taart en muziek kan binnen de familie geregeld worden.

Ik hoop dat jullie tips hebben voor ons

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet een heleboel tips, ga ze zo even voor je opschrijven :p

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

weet niet wanneer jullie willen trouwen, maar in mei hebben heel veel juweliers de 2 halen 1 betalen aktie voor trouwringen.

Iemand met een mooie auto vragen of ie wil rijden die dag en dan een leuk cadeau en benzinevergoeding geven

Bij de zaal een vast bedrag afspreken, dit voorkomt hoge rekeningen, en niet mixjes laten schenken, gewoon, wijn bier sap cola etc.

Geen toetjesbuffet, gasten eten vaak al heel veel tijdens het eten en eten of geen toetje of laten meer dan de helft staan.

Reclame verwijderd

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

En bruidsboeket kun je laten binden, gewoon een mooie bos bloemen laten maken bij de bloemist, de meeste doen dit ook en ben je rond de 15 a 20 euro kwijt.

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ja hoor, moet haalbaar zijn!

Wij zijn getrouwd om 16u
    Manlief kwam mij halen om 15u

Mooie knalrode gala jurk als trouwjurk gehad (helemaal mij!)
    Manlief pak van de wehkamp, helemaal in stijl van mijn jurk

Ringen; stalen ringen van de juwelier, zijn allebei geen goud-types

Trouwkaarten; leeg laten drukken en zelf ingevuld door zelf te printen en te plakken

Kinderen gewoon leuk, spontaan aangekleed (4x in het nieuw)

Auto gehuurd (VW Beetle Cabrio) --> is uiteindelijk kado van vrienden geweest

Bloemen; geen bruidsboeket maar een "gewoon boeket" wat zo was aangepast dat het handig vast te houden was..

16.30u foto's maken door beste vriend

17u samenkomst in de kerk

18u Iedereen bij ons in de tuin, heerlijk aan de BBQ (vlees en drinken gewoon zelf gehaald, gasBBQ's gehuurd, sta-tafels geleend, mams en schoonmams hadden salades gemaakt)

Daarna gezellige muziek en een echt feest in de tuin

Bruidstaart bij de multi-vlaai vandaan, alle soorten door elkaar

..... 02u naar de bruidssuite bij een bed en breakfast in de buurt

Heeft ons al met al 3200,- euro gekost..

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

[QUOTE=dolfijn1982;1419480

Mooie knalrode gala jurk als trouwjurk gehad (helemaal mij!)

Dit vind ik zo grappig gezegd (helemaal mij) Bij mijn eerste huwelijk een prachtige jurk geleend en zooooooo veel spijt gehad (vandaar mijn 2e huwelijk hahahaha geintje)

Nee ik zou nooit meer lenen, ik vindt het mooier om iets van jezelf te hebben, een jurk die niemand nog heeft gezien, maar goed dat is mijn mening natuurlijk.

7. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Je budget moet haalbaar zijn zekers wij hadden voor €5500 euro een toast met bubbels op locatie , kinderreceptie voor de kindjes op mijn werk +\_ 100 pers kinderen en ouders.

Daarna diner met de daggasten 25 personen.
    En s'avonds een feest met tappas buffet voor 80 personen.

Wij hadden de drank niet op afkoop en hebben daar veel op bespaard.
    Het feest hebben wij gegeven op een top locatie een oude klooster hoeve veel sfeer en gezelligheid.

Denk dus dat je met je budget er een topper dagje van kunt maken....:D

8. emje

emje Niet meer actief

het ligt er denk ik aan waar je het feest wilt gaan houden en wat jullie willen gaan eten.

wij trouwen volgend jaar en we zijn dan met 32 volwassenen en 8 kinderen.

we hebben een gratis trouwauto, wel unieke trouwringen, verder alleen een boeket voor mij en een corsage voor partner. dan zijn pak, de kleding voor de kinderen, de uitnodigingen, het trouwen om 15.15, de bedankjes, de fotograaf, kapper en visagiste.

dit alles kost ons 4000 euro

wij gaan bbq'en bij van der valk en daar snijden we ook de taart aan en blijven we overnachten.

dat kost ons 2200 euro

dus bij elkaar zo 6200

maar ik las dat veel dingen bij jullie in de familie geregeld kunnen worden dus dat scheelt al heel erg veel. het moet wel haalbaar zijn denk ik

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben het een en ander al vast staan.
    jurk heb ik al liggen en was inc schoenen, ringkussen, opbergzak en lingerie 500 euro kwijt. (outlet)

trouwen op het gemeentehuis inc trouwboekje 425 euro (vrijdagmiddag)

feest afgekocht. 23 euro pp . dit is inc mooie tafelbekleding, plantje en kaarsje op tafel, onbeperkt drinken voor 5 uur inc dure mixen en borreltjes. totaal voor 70 personen
    daarnaast komt er een klein bedrag bij voor nootjes en kleine hapjes op de tafel. totaal 1700 euro.

wij doen koud buffet gemaakt door mijn moeder en kost me enkel ingrediënten. huren een persoon in om borden af te ruimen en buffet op te scheppen. (44 euro voor de hele avond)

vriend is dj en draait de hele avond voor 300,-

fotograaf doet familie

auto regelen we wel ergens

kledingkinderen haagse markt. 15 euro voor dochter en schoentjes 15 euro. zoontje compleet pakje 25 euro en schoentjes 20 euro.

vriend koopt goedkoop pak en heeft online een erg mooie gezien. hij moet even zijn maten professioneel laten opmeten en zijn dan nog geen 150,- kwijt

ringen laten we tatoeëren als het budget geen trouwringen van goud toelaat. (zit nu financieel flink tegen maar gemeentehuis is zowiezo al betaald en me jurk hangt al dus eventueel goekoper trouwen)

ipv met familie uit eten (trouwen om 1 uur feest om 7 uur) willen we nu in de tuin een partytent neer zetten, planken op de grond, mooi versieren en bbq. is vele malen goedkoper en met een leuk muziekje ook gezellig. (partytent van een vriend inc sta tafels, en sta kachel)

trouwkaart, gratis proefdruk aan gevragen en deze gaan we nu bij de kopieshop laten kopiëren en kopen zelf enveloppen. mag waarschijnlijk wettelijk niet maar scheelt mijn ruim 100 euro dus doe het lekker toch :). heb dan 70 kaartjes inc envelop voor nog geen 70 euro. normaal zou ik uitkomen voor dit kaartje op ruim 200 euro :)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

En het budget moet haalbaar zijn trouwens. Wij waren 5250 euro kwijt voor de locatie, waarvan er 60 daggasten (eters dus) waren en 's avonds 120 mensen op het feest.

Bovendien zat onze bruidstaart hier ook nog bij in, hapjes waar ze mee rond gingen en broodjes als afsluiting. En wij zaten in een duur restaurant (wilden we zelf) dat kan altijd goedkoper natuurlijk

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Moet zeker haalbaar zijn!
    Wij waren 6000 kwijt incl vakantie.
    Ringen actie mannenring gratis
    Jurk goedkope winkel
    Pak
    Fotograaf, iemand die het wel goed kan maar verder voor de hobby deed
    Vakantie, 16 dagen Gambia
    Overnachting huwelijksnacht
    Bloemen door een bekende laten doen
    Haar bekende
    Make up bekende
    Gemeentehuis en kerk
    Auto bekende
    Kaartjes, goedkope uitgezocht die wij mooi vonden
    Receptie 150 pers en diner 30 pers op 1 locatie, van te voren prijs afspraak
    Etc

Dus het moet kunnen

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wij gaan het feest in onze tuin houden...dat spaart ook een hoop geld!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zeker weten! Maae ts heeft een groep van 80 mensen en ik heb een grote tuin (23x9 m) maar zou geen 80 mensen kwijt kunnen hahahaha. Maar voor een kleinere groep kan het prima, vind ik ook gezelliger, maar mijn man wilde dat toen niet en achteraf ben ik blij dat ik alles uit handen heb gegeven en me nergens druk over hoefde te maken op onze trouwdag.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

En DE TIP echt de beste die ik je mee wil geven is deze: Kijk bij de juwelier voor de 2 halen 1 betalen aktie, maar bespaar op zich NIET op de ringen, je moet er als het goed is je leven lang alle dagen ernaar kijken.

17. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat moet zeker haalbaar zijn. Wij zijn in de ochtend getrouwd op het gemeentehuis hebben toen met 50 man broodjes gegeten en zijn toen voor de kerk getrouwd. Daarna weer terug gegaan naar dezelfde locatie voor de receptie en hebben na de receptie met zo'n 65 man een buffet gehad incl bruidstaart en dit koste ons zo'n 3500 euro.

18. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Feest houden op een kampeerboerderij, pannenkoekenhuis oid?
    Goed opletten met je jurk kopen, zit nogal wat prijsverschil in...
    Bruidsijstaart als dessert ipv s middags.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

ipv klassieke bruidstaart kun je ook een soesjestaart laten maken of cupcakes op een grote standaard, dit had mijn nichtje en dat zag er echt niet minder leuk/mooi uit dan een bruidstaart.

20. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Je kunt ook heel veel besparen op je ringen als je ze gewoon laat maken.
    Voor trouwringen betaal je vaak het merk ook al is het 1 +1 gratis.
    Familie van mij werkte als edelsmid bij een juwelier en die zei dat het wel 3 tot 400 euro kon besparen.

Wij zijn nu ook aan het kijken wat een bruiloft ons zou kosten.
    Hier feest savonds 100 man 2000 euro lopend buffet 14 pp. zijn ongeveer 50 personen.
    Auto / denk dat we via mijn vader een koets ofzo regelen. Dus dat kost dan niks.
    Mijn jurk hangt er al. Gekocht van een mede zper
    En echt helemaal mijn jurk!
    Voor de ringen gaan we waarschijnlijk voor zilver. vl zou hem toch haast nooit dragen en ik draag verder toch alleen zilver.

Deel Deze Pagina